{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift lås på hoveddør 1.000 kr.
  • Montering af bordplade i køkken 1.300 kr.
  • Skifte blæser i ovn 900 kr.
  • Samling af tre IKEA-skabe 1.500 kr.
  • Bil rengøring 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Værksted/hestestald?
  • #1   7. jan 2007 Furious> ja jeg regnede godt med det ville løbe op i det prislege og måske mere. men vi har kigget meget på landsteder med gamle bygninger, men er snart blevet enige om at lave en ny bygning istedet for.

• #2   7. jan 2007 oki. Hvad har du selv givet for at lave det hele i den størrelse?

• #3   7. jan 2007 Hvad nu hvis man laver det i en stål ramme og så med plader og isolering på indersiden med damspærer osv?.

• #4   7. jan 2007 Furious> vi har også lige siddet og regnet lidt på det, og kan godt se man når ikke langt med 60kvm. tror godt vi kan nøjes med 100kvm. men det koster vel også sagtens 150.000kr.

• #5   7. jan 2007 Ja 60kvm kommer du ikke langt med, alene en hesteboks stjæler min. 10kvm og yderligere 4-5kvm hvor hun kan stå og børste dyret, plus 2-3kvm hesten ska bruge på at vende rundt inde i stalden. Medmindre I bygger boksen i forlængelse af stalden, så der ikk blir en gang derinde smiley

• #6   7. jan 2007 man kan godt lave 100 kvm for 100 kilo... hvis man er lidt fornuftig =)

• #7   7. jan 2007 Steffen K> ja alt kan lade sig gøre. men hvilke materialer ville du så foreslå at bruge til at lave sådan en bygning?.

• #8   7. jan 2007 Dichael K> ja men det gasbeton er jeg ikke sikker på holder så godt i længden når det er sådan en stor bygning, men skal selvfølgelig ikke sige noget hvis det godt kan.

• #9   7. jan 2007 Og der skal jo uden tvivl både vand og el ind, tvivler på du kommer under 100k, selv for 60kvm. Og Gasbeton er ikke egnet til krikker, medmindre du beklæder indersiderne med plader, for der skal ikk mange slag til før hesten kan sparke det istykker, hvis den sku ha de tendenser. Og der skal næsten være plads til 2 heste eller flere, det er satme synd hvis den ska stå alene.

• #10   7. jan 2007 Christina J> der skal være to heste det ved vi godt. vi har sidet og regnet en del på det hele. har også fundet ud af de 60kvm er for lidt, så der skal min være 100kvm før der er nogenlunde plads til det hele. har også hele tiden haft i tankerne at det gasbeton ikke var anvendeligt til heste.

• Frederik E
    Frederik E Tilmeldt:
    okt 2006

Følger: 1 Emner: 40 Svar: 672
    #11   7. jan 2007 Mur det op i lecablokke og puds det på begge sider, i noget sand og cement, det kan holde til det hele, og der hvor hesten skal gå…

• #12   7. jan 2007 hmmm jeg er murer og min kammi er tømmer vi kan lave det sort for dig hvis det var noget så bliver det da lidt billiger

• #13   7. jan 2007 Banditten> oki, ja der er sku mange muligheder for at bygge. Men det er mere prisen på hvad det cirka ville koste og lave sådan en bygning med det hele.

• #14   7. jan 2007 Det kan godt anvendes, men så skal der slåes plader op, så de ikk sparker det istykker. Og så kommer bøvlet med de måske tygger i pladerne, og så får de skarpe kanter og smadre deres dækner eller får skrammer og det koster også. Men du kan være heldig at finde billigebokse på DBA o.l, så du ikk skal mure en boks op og så kan du fint anvende det, men der skal stadig nogle gode spær i som hestene kan bli bundet til mens damerne står og roder med dem. Gasbeton smuldre hvis dyret går i panik

• Frederik E
    Frederik E Tilmeldt:
    okt 2006

#15   7. jan 2007 furious .
    Hvis du tager en 25 cm lecablok og murer det op i noget godt stærkt noget, så holder det sgu da bedre end de gasbeton du sel siger

• #16   7. jan 2007 Cristian j> hehe vi siger mange tak for tilbudet, men vi har ikke fundet det rette sted endnu ;0)

Cristina J> Ser ud til du ved lidt om de krikker, Men vi må bare ligge hovederne lidt i blød og få fat i en masse tilbud og regne på hvad det vil koste og lave det hele.

• #17   7. jan 2007 Dichael K> hehe så er vi også oppe i den dyre ende, mursten er ikke billige.

• #18   7. jan 2007 Kasper - Jeg har haft 28 af slagsen så ja. Og med i snit 4 timer i stald med hver krikke hver dag er det blevet til nogle timer og tingene i en stald SKAL bare fungere ellers kan det ikke blot være til fare for hesten, men også for pigerne. Og tro mig det koster dyrt i doktorpenge når en krikke sparker igennem en væg.
    Jeg ville hvis jeg var Jer ihvertfald overveje indretningen nøje både med lys, vand og boksplaceringer samt støbning af gulvet. Det tager lidt ekstra plads og penge, hvis man skal være lidt foran mht at forhindre uheld. En bundet hest der panikker, flår væggen i stykker og knalder hovedet op i et lysstofrør er IKKE sjov at stå ved siden af hvis man ikk kan træde mere end 1m bagud.

• Frederik E
    Frederik E Tilmeldt:
    okt 2006

#19   7. jan 2007 Kasper L
    Så mur det hele op i lecablokke, og der hvor hesten skal være, mur det stykke op i Fundablokke fyldt med beton og jern, og så pus vægen på begge sider, og mal det samme farve som huset, (hvis det er malet) …-)

• #20   7. jan 2007 Og husk der også skal være plads til foder og halm, det duer ikk det er udenfor og får fugt, så det stjæler yderligere plads. Men til gengæld varmer en hest ligeså meget som en stak radiatorer, så du kan få lidt varme i værkstedet hvis du ikk murer helt op ind til stalden, men så er der lugten af hest konstant og måske farer de lidt rundt hvis du står med vinkelslibere o.l og larmer og de ikk kan se hvad du laver smiley

• #21   7. jan 2007 Cristina J> ja du har helt ret, det hele skal bare være iorden. det er også derfor vi gerne vil ha en ny stald helt fra bunden, og så selvf med værksted ved siden af i samme bygning.
    og så er gode råd jo også rare at få ;0)

• #22   7. jan 2007 banditten> Det er hermed noteret.

• #23   7. jan 2007 Bestemt, vi brugte også lang tid på at planlægge hvordan stald kombineret med værksted sku laves hos de gamle i sin tid. Og funktionsmæssigt blir man altså gladere for at have lidt større areal, trods det blir det dyrere end sku rende rundt mange timer om dagen i en stald der føles for ligge. Nu ved jeg ikk hvor store hestene er, men det er så træls med en stald så smal hesten skraber røven imod væggen når man vender den og netop i den situation hvor hesten panikker er det ikk sjovt at stå mast imellem en mur og 5-600kg kødbjerg i panik.
    Det er sjældent de panikker i stalden, men når det sker er det rart man kan flytte sig fra dem, Men byg store vinduer i hestestalden, med gitter for, så I kan flå ruderne ud om sommeren og de kan ha hovedet udenfor - det vil de elske, og så er det også sundere miljø i stalden.

• #24   7. jan 2007 Cristina J> hehe ja er der sku fordele og ulemper ved det, Vi havde tænkt på at lukke det helt af så det er to opdelte rum hvor er der isolering imellem væggene, det tager jo det meste af støjen fra værkstedet.

• #25   7. jan 2007 Ja, der er sindsyg mange måder at bygge på, og selvom jeg godt kan se du vil ha et stort værksted, så er det nok stalden der skal lægges mest energi i. Da den er anvendt 24 timer i døgnet. Og lav for guds skyld ikke en tilbygning, det larmer af helvede til når hestene vader rundt inde ved siden af smiley

• #26   7. jan 2007 Nå men vi siger mange tak for de gode råd, Må hellere hoppe i kanen, sov godt alle sammen nå i kommer der til ;0)

• #27   7. jan 2007 når først du er igang med og bygge så blir det ik vildt meget dyrere når de blir større så hvorfor ik bygge 250 kvm når du er igang eller 400 for i bliver bare træt af noget der er for lille jeg vil sige mindst 200 hvis i skal ha glæde af det !
    ellers byg 150 kvm værksted og byg træbolkse i forlængelse af bygningen eller ha dem på siden !
    man kan købe færdige bokse de er ikke så dyre så er det kun sokkel og gulv der skal støbes resten blir sat op i noget solidt tømmer!

Kommentér på:
Værksted/hestestald?

Annonce