{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  stem!!!
  • #1   26. maj 2019 Det nytter jo ikke. Vores politikere lytte jo ikke til folket og har deres egen agenda de vil skide på vælgerne nå de først har fået deres stemme.
    Skal nok gå op og stemme men regner ikke med at det ændre end skid fordi personerne inden anden ende bare vil havde deres hyre slappe.


  • #3   26. maj 2019 #2 hvis du ikke er i stand til at sætte dig ind det, så er det stadig din pligt at aflevere en stemmeseddel. Om ikke andet må du stemme blankt.

  • #6   26. maj 2019 Frank Hvam "Stem til EU-valget" Film

    https://www.youtube.com/watch?v=0G6eqoTmcYQ


  • Jean J
    Jean J Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #7   26. maj 2019 #2

    Hvis man afgiver en blank stemme viser man, at man er i tvivl.

    Bliver man hjemme uden at stemme, udviser man ligegyldighed.

    Afsted til stemmeboksen!


  • #9   26. maj 2019 For typer som dig "EJsikke" (eller sinke)

    så brug 5 min her og så kom afsted

    https://www.dr.dk/nyheder/politik/ep-valg/kandidattest


  • #14   26. maj 2019 @ejsikkelejsikkeladetus 1

    Du burde bruge lidt tid på EU valget frem for Paludan.
    Det taget ikke 15 min at gennemføre en valgtest, at du ikke er oplyst nok er din egen fejl (deraf sinke)


  • #17   26. maj 2019 Folk der ikke kan indse vigtigheden af at stemme til et demokratisk valg, det være sig EU eller folketinget er efter min opfattelse svagt begavet.

    Ligesom den tråd med Paludan, stopper jeg her for du kan jo blive ved.


  • #21   26. maj 2019 Det er også en stemme i sig selv at lade være med at stemme. Det kan vise samfundet og politikerne, at man er ligeglad. Er tilstrækkeligt mange ligeglade, skal noget laves om. Så i virkeligheden kan det være en lige så stor stemme for at få noget gennemført hvis man ikke stemmer.

    Jeg når det simpelthen ikke i dag og har ikke haft tid, siden brevstemmeordningen åbnede. Det er min undskyldning. Og jeg trøster mig selv med, at min ene stemme ikke gør nogen forskel overhovedet. Og jeg vil ikke sige, jeg er ligeglad med, om andre synes, jeg er en tosse - jeg MORER mig over det! smiley

    Satser på at nå at stemme til folketingsvalget, da jeg er hjemme pågældende dag. Men der er ingen garanti.


  • #23   26. maj 2019 #22
    Lige netop dét er en af de forhold, jeg gerne vil protestere for ved ikke at stemme. Ved ikke at stemme signalerer man nemlig OGSÅ, at det er totalt tosset at skulle møde op fysisk for at stemme. Sikkerheden vil formentlig også være større med NemID. Der er mindre risiko for menneskelige fejl.


  • #24   26. maj 2019 Tak for dit bidrag til forummet.

  • #26   26. maj 2019 Jeg kan ikke se et specielt stort problem i dét...

  • #28   26. maj 2019 Så ser du vel heller ikke det store problem med det, siden du vil det? smiley

  • #29   26. maj 2019 Der er også væsentlig mindre chance for at blive ramt af en bombe, hvis man stemmer fra sit nem ID hjemme i stuen smiley

  • #31   26. maj 2019 Ah ok. Begrebet "at stemme personligt" er bare typisk forbundet med noget andet - at stemme på en bestemt person i stedet for at stemme på et parti - så deraf forvirringen.

  • #33   26. maj 2019 Indtil videre er det 25% af befolkningen i denne tråd som ikke stemmer, da de ikke mener deres stemme har betydning. 25% kan da ellers flytte noget smiley

    (Har ikke talt mig selv med, da jeg ikke kan stemme)

    Husk på at en af de største årsager til at Trump vandt, var, at der var for mange der ikke gad stemme!



  • #35   26. maj 2019 Jeg kan umiddelbart kun lige få øje på en enkelt eller to, når jeg skimmer tråden igennem igen, der ikke har tænkt sig at stemme, fordi stemmen ikke betyder noget. Det er lidt et tolkningsspørgsmål, hvornår det er tilfældet.

    Som sagt er det ikke årsagen for mig. Jeg har simpelthen ikke haft tid og når ikke hjem i dag heller. Jeg kunne måske nok have klemt en brevstemme ind, hvis jeg syntes, det var VIRKELIGT vigtigt for mig at stemme, så derfor er det lidt et tolkningsspørgsmål, om jeg undlader at stemme, fordi jeg mener, min stemme er uden betydning.

    Jeg har til gengæld intet til overs for dem, der kalder det en pligt. Det vigtige er, at man har RETTEN til at stemme. Det er fuldkommen op til en selv, om man udnytter retten, eller lader det være op til andre at bestemme.


  • #36   26. maj 2019 Bay, ja, 2 ud af 8 udtrykker at de ikke vil stemme, hvilket er 25% smiley



  • #37   26. maj 2019 Ja man gør hver især hvad man mener er korrekt.
    Men... Hvis man vælger ikke at deltage har man hverken indflydelse eller holdning til det der sker på den anden side af hækken. Og der der kommer ind over hækken tager man imod helt uden brok osv.
    For det eneste man kan have holdning til og indflydelse på er den nullermand man finder i sin navle..


  • #39   26. maj 2019 Ejsikke....

    Nej, det er jeg klar over smiley


  • #42   26. maj 2019 Ja, som ikke vil stemme i det hele taget. Men kun en enkelt, der direkte siger, han ikke vil stemme, fordi han ikke mener, han har indflydelse. Men skidt nu også med det - jeg tror heller ikke, det her forum nødvendigvis er repræsentativt smiley

    Jeg mener i øvrigt sagtens, man kan have en holdning til ting, selv om man ikke stemmer. Jeg synes faktisk, det er noget decideret ævl at sige det modsatte smiley


  • #43   26. maj 2019 #41
    Det er lige præcis det, der er problemet. Hånden på hjertet; jeg har ganske enkelt ikke haft mulighed for det på noget tidspunkt op til valget. Hverken "brevstemme" på kommunen eller at stemme her i dag.


  • #44   26. maj 2019 Mon ikke der på et tidspunkt bliver mulighed for at stemme elektronisk? Altså hjemmefra.

    Jeg tror det kunne få flere til at stemme.


  • #45   26. maj 2019 Breaking news! Mod al forventning nåede jeg det sgu alligevel 10 minutter i lukketid smiley

  • #46   26. maj 2019 Uanset hvad gør, sender det et budskab - og mit budskab er at jeg ikke synes der er nogen som har gjort sig fortjent til min stemme.

    Jeg kommer aldrig til at basere min stemme på et online spørgeskema, for at der overhovedet findes den slags, er da til at brække sig over. Vil vi have at verden skal ledes af folk der ikke er seriøse nok, til at kunne få folket til at tage stilling?

    Ellers tak.


  • #47   26. maj 2019 Jeg mener der er den afgørende forskel på en blank stemme og en der ikke møder op for at stemme, er at den der stemte blankt viser sin deltagelse, den der ikke stemte er bare doven/ligeglad.

  • #48   26. maj 2019 Man er ikke nødvendigvis bare doven eller ligeglad. Det er bare et andet signal, man sender, hvis man ikke stemmer.

    Personligt synes jeg, det er endnu mere åndssvagt at møde op og stemme blankt, end hvis man bliver hjemme. Mange - inkl. de fleste politikere - vil være uenige med mig i den påstand, men jeg synes simpelthen, det er så vagt at stemme blankt. Det udviser i mine øjne endnu større ligegyldighed, end dem, der bliver hjemme.


  • #50   26. maj 2019 Jeg synes, der er stor forskel på at være ligeglad (den traditionelle negativt ladede udgave) og indifferent. Man kan godt være lige godt tilfreds, hvad enten den ene eller den anden bliver valgt ind - så er man indifferent. "Ligeglad" har en negativ klang over dig, og giver mere indtryk af, at man er doven og ikke gider at sætte sig ind i tingene.

  • #51   26. maj 2019 At være ligeglad er vel ikke just positivt. Det betyder vel at man ikke har taget stilling, for der er næppe to svarmuligheder der reelt passer lige godt på ens holdninger og visioner.

  • #52   26. maj 2019 #49 Nej det er det ikke, du stemmer eller lader være, det er din sag, men bliver du hjemme uden at afgive en stemme inkl blank. Ja så ved ingen jo hvorfor, om du er doven eller er ligeglad eller om der ingen af de opstillede du vil stemme på, afgiver du en blank stemme siger du vel bare at der ingen er du deler din holdning med.

  • #53   26. maj 2019 #52
    Der er mindst lige så meget statement i dét, som der er ved at stemme blankt. Det kan så være, at man ønsker digital afstemning i stedet for det fjollede gammeldags. Det kan være, man egentlig ikke anerkender repræsentativt demokrati som styreform. Det kan være, at politik ikke interesserer én, men at man styrer efter at være sin egen lykkes smed ud fra de rammer, demokratiet giver én, uden man selv er herre over det. Ja, der kan være mange statements forbundet med det.

    Ikke at det er noget, jeg nødvendigvis sympatiserer med. Men jeg synes, det udviser tegn på manglende perspektiv, hvis man blot uden videre stempler pågældende folk som idioter, laverestående og hvad ved jeg.


  • #54   26. maj 2019 Utroligt at venstre kommer så meget frem, når S og enhedslisten har meldt ud at de vil ramme skattely for de rige, så ved de rige godt hvad de stemme ...hmpf

  • #55   26. maj 2019 #53 Jeg har sku da ikke stemplet folk som idioter eller noget at dit andet ævl.
    Men du fik min holdning.


  • #56   26. maj 2019 #55
    Jeg skrev også "hvis man" og ikke "når du". Det var en generel betragtning.


  • #58   26. maj 2019 Min holdning er at hvis man ikke deltager (evt. med en blank stemme) så skal man heller ikke brokke sig efterfølgende. andet er der ikke i det


  • #59   26. maj 2019 Jeg synes, at man endnu mere mister sin ret til at brokke sig, hvis man stemmer blankt. Det arbejdende folk - og hvad undskyldningerne ellers kan være for ikke at stemme - kan være forhindrede eller simpelthen have bedre at tage sig til på en eller anden vis.

    Stemmer man blankt, så har man bekendt sin infifferense definitivt og dermed også, at man aktivt ikke har understøttet mandaterne fordeling. Dermed har man absolut ingen undskyldning for ikke at have taget stilling og dermed har man AFGJORT mistet sin ret til at brokke sig.

    Det er min holdning.


  • #60   26. maj 2019 Det er jo ikke engang fordi vores stemmesystem er gammeldags - det er snotdumt og alt for dyrt, ikke at stemme digitalt.

  • #61   26. maj 2019 #60 ganske enig, og fik vi afstemning med NemID så burde man indføre et system i stil med den Schweiz har, så langt flere emner blev lagt ud til afstemning.

  • #62   26. maj 2019 #61 - Men skal vi ikke bare indse at ingen af politikerne ønsker den løsning, så de vil argumentere sikkerhedsproblemer, besværlig implementering og alverdens andet lort til jordens undergang, for at slippe for rent faktisk at følge folkets ønsker...?

    Vi lever i 2019 - ikke 1989. Kom nu ind i kampen, "folkevalgte"... smiley


Kommentér på:
stem!!!

Annonce