1.362 visninger
|
Oprettet:
Køb af bil {{forumTopicSubject}}
Hej.
Skulle høre hvordan fungerer det når man køber bil privat og gerne vil have lavet en tilstandsattest? Hvordan er kutymen? Altså hvem betaler for den og hvad hvis der er nogle store fejl man finder?
Læste fra en bruger, at han gjorde det sådan hvor sælgeren betalte for tilstandsattesten hvis han købte bilen, men hvis han valgte ikke at købe den efter attesten, så ville han selv betale.
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 383 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.552
jun 2019
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 9 Svar: 13
Hvis man køber hos forhandler så er der reklamationsret med?
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.250
Mit udgangspunkt er, at det er noget, køber selv må betale. Men det skyldes også, at jeg altid sætter mine biler billigt til salg. Dvs. til en pris, hvor køber udmærket ved, den er billig, og derfor også godt ved, den hurtigt er solgt til en anden, hvis ikke mine betingelser opfyldes. Jeg gider nemlig ikke at bøvle med at have en bil til salg flere uger ad gangen. Jeg hader at sælge biler og andet brugt. Der er ikke andet end bøvl...
jun 2019
feb 2005
Følger: 11 Følgere: 5 Biler: 3 Emner: 111 Svar: 2.321
jan 2015
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 93
Jeg handler altid privat og det i prisklasser fra 10-400.000,-
Jeg har købt/solgt ca 40 biler de sidste 20 år
Prisen på biler i privat handel skal afspejle at det er privat uden garanti osv.
Mange private sælgere sætter deres priser ud fra tilsvarende ved forhandler + nogen endda tror at de kan tage ekstra for fælge og sidste service for 20.000km siden. Sådan hænger verden jo ikke sammen. Prisen skal være markant billigere end forhandler og så må man selv stå for en eventuel reparation.
Dette er min personlige holdning!!
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.250
Jeg er enig i alt det andet, du skriver, omkring priser osv. Derfor ser man ofte de samme biler stå til salg hos private i uoverskueligt lang tid.
Men det skal jo ses nuanceret. Jo nyere og bedre, bilen er, jo mindre difference bør der nok være fra en forhandlers pris. Skulle jeg sælge min Audi i dag, ville der fortsat være ét års gratis serviceaftale og 4 års garanti tilbage. Så er der jo pludseligt ikke vildt mange argumenter tilbage for, hvorfor den skal være MEGET billigere end hos en forhandler.
jan 2015
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 93
Dog vil jeg ikke gide besværet med at undvære bil til FDM eller lignende i forbindelse med et salg. Ikke at jeg nogensinde har haft noget at holde skjult på de biler, jeg har solgt. Folk må kigge bilen efter på lift og køre prøvetur lige så langt de vil inden for rimelighedens grænser, så vil jeg mene køber har alle muligheder for at se og afprøve bilen.
Det mest large jeg har gjort var en køber der spurgte om det var ok at han kørte på shoppetur i Tyskland!!!. (Jeg bor i Silkeborg)
Efter prøveturen fik jeg bilen retur nyvasket, støvsuget og med fuld tank. 2 dage senere hentede han bilen til aftalt pris.
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 50 Biler: 13 Emner: 2 Svar: 3.706
Da han var budt inden for startede han også med jeg skulle betale FDM attest, bilen var lidt dyr og farven var jo ikke hans første valg.
Lad os gå ud og se på det sagde jeg, da han nåede igennem døren sagde jeg tak for i dag og god tur. Hold kæft han så slukøret ud.
jun 2019
Køb af bil