{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.919 visninger | Oprettet:

Lys til værksted. {{forumTopicSubject}}

Jeg er ved at sætte min værksted istand. Er ved at sætte nyt træbeton loft op og skal snart til at male væggene hvide.
Mine neon lamper er taget ned og tænker lidt på at skifte dem til led.
Jeg har 15 lamper i værksted og den er 70m2 fordelt på tre rum med loft højde på 2.10m, 3.10m og 3.50m. hvad skal jeg vælge hvor kraftig skal de være.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lys til værksted.
  • #1   27. jun 2019 Så mange lumen så muligt man kan ikke få lys nok.

  • #2   28. jun 2019 Harald Dytbåt har LED lamper med 1200 lumen til 100 kr (når de er på tilbud)

    Så en fire stk sætter jeg op i garagen. LANGT fra de 70 m2 dog.


  • #3   28. jun 2019 LED lysstofrør, er vejen frem. Gerne i farve 865 (ala dagslys). Den lokale autolakerer fik monteret dem i deres malerkabine. Han ringede dagen efter installation og bestilte denne type til resten af værkstedet, da mekanikkerne var helt ville med lyset. De kan evt eftermonteres i gamle armaturer, ved demontering af spole og glimtænder, så man reelt kun har udgiften til LED-rør...

    Pas på med LED belysning med fastlyskilde, da min erfaring er, at holdbarheden ikke lever op til det lovede og at man så herefter skal udskifte hele lampen...


  • #4   28. jun 2019 Købte mine i biltema på 1800 lumen mener jeg det var, og har faktisk overvejet at sætte de gamle rør i igen, da de giver dårligere og dårligere lys.

  • #5   29. jun 2019 Hvor længe har de siddet monteret, Buggi Boy? Mine er fra Jem & Fix og har siddet i fire års tid nu. De lyser stadig helt fint, men vil da gerne vide om de bliver "stearinlys" indenfor de næste par år?

  • #6   29. jun 2019 Ca. Halvandet år.
    Dem i loftet der er tændt konstant når jeg er der giver dårligere lys nu end dem der er monteret ved loft og gulv ved min lift, er stadig ok da jeg ikke har dem tændt hver dag.


  • #7   30. jun 2019 Jeg fik monteret neon lamperne igen. Så må de hænge et stykke tid til jeg finder nogle led. Jeg vil ikke bare skifte rørene ud da armaturer er grimme og forskellige modeller da fundet brugte over længer periode.

  • #8   2. jul 2019 Buggi Boy
    Kan det ikke bare være en rengøring af lamperne?
    Fra diverse slibestøv, malerstøv og hva' fa'en du render og laver? smiley


  • #9   2. jul 2019 Nej for så ville det jo være på alle lamperne, og havde nu troet at de holdt længere, for i starten var lyset jo rigtigt godt. ??

  • #10   2. jul 2019 Ah okay, læste det som alle lamper.
    Men okay, jeg gav 100 kr. stykket for de her 1200 lumen i Harald Dytbåt, så må jeg se hvor lang tid de holder.
    I forhold til jeg havde en enkelt LED pære ude i siden øverst oppe, får jeg jo solen ind i forhold til før smiley


  • #11   2. jul 2019 Ok kan ikke huske lumen på mine, men tjekker lige imorgen.
    Og ja når de lige kommer op, så kan man se igen. ??


  • #12   3. jul 2019 Ja, den sidste blev installeret i går, så nu har jeg fint nok lys til mit projekt smiley

    Men kan da godt være de bliver dårligere med tiden smiley


Kommentér på:
Lys til værksted.

Annonce