{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
990 visninger | Oprettet:

Chris B
Chris B
Tilmeldt:
4. feb 2013
Følger: 1 Emner: 16 Svar: 15

Søges: strategisk fornuftskøb af hybridbil, hvilken? {{forumTopicSubject}}

Ok så jeg er havnet i et luksusproblem. Jeg har afsluttet en ny uddannelse og en tante&onkel i Tyskland vil gerne give mig en bil som eksamensgave. smiley Ja, de har mange penge men det havde jeg på ingen måde forventet. Fedt nok. Nu er det åbenbart "a gift that comes with expectations", så følgende er rammerne for det her:

- de to er lidt lalle-grønne og de insisterer på at jeg skal have en el eller hybridbil. Nemt svar, herude på bøh-landet kan det kun blive hybrid.
- den øvre grænse for hvad de må forære mig skattefrit er 20.000 Euro så det er budgettet og jeg regner så med selv at lægge registreringsafgiften.

Nu er der følgende i det. Borset fra at jeg selvfølgelig glæder mig og er taknemmelig, så er der faktisk ingen hybridbiler der sådan RIGTIG tænder mig. Eller jo, men så snakker vi luksusklassen. Indenfor budgettet er der ikke. Der kommer åbenbart flere modeller til udvalg det næste stykke tid, MEN så ryger den gode afgiftsordning jo til 31.12. samt de så er helt nye (for dyre). Dermed står jeg i følgende situation:

1. 150.000 kr. to blow
2. skal købes i Tyskland inden udgangen af året
3. plugin hybrid
4. ikke for gammel, men heller ikke helt ny for at den afgiftsfastsættes som brugt
5. den må ikke have dansk listepris over 400.000 (for at få den lave afgift)
6. mindst medium størrelse

Jeg har nu besluttet mig at jeg ligesågodt kan købe med hovedet når der ikke er nogen decideret favorit. Tanken er, at hvis jeg køber smart så kan jeg muligvis efter 1-2 år, og med en lille ekstrainvestering fra min side, finde noget mere tiltalende blandt de næste modeller måske. Det kræver så bare at jeg vælger med omhu, og noget som kommer til at være en populær brugtbil som jeg kan bruge i en kommende handel. Der er to overvejelser jeg har gjort mig:

a.) jeg køber en asiatisk hverdagshybrid som Kia Niro, Hyundai Ioniq og hva der nu er på mode.
b.) jeg køber noget som er LIDT mindre fornuftigt, som en Mitsu Outlander (basismodel er under 400.000 herhjemme) - en A3 e-tron ser ud til at have haft for høje listepriser desværre smiley Men you get the picture, lidt mere maskuline biler med lidt mere appeal.

Hvad mener "fagfolket"? Hvilke modeller giver mest bang for the buck i forhold til restværdi i Danmark og gensalg? Outlander f.eks. er nemt en 4-5 år gammel indenfor mit budget, så 2 år hos mig - hvem køber 7 år gamle halvdyre hybridbiler? Er det så bedre at købe noget asiatisk så nyt som muligt, eller køber folk dem hellere spritnye frem for min brugte om nogle år?

Hvis det her omhandlede benzinbiler var jeg nok lidt mere selvkørende mht. at beslutte noget. Men de her nymodens hybrider har jeg svært ved at blive klog på. Hvad er det bedste køb mhp. min strategi?

(Og sig gerne hvis jeg har overset en fed model. Det må bare ikke være en mikrobil).


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Søges: strategisk fornuftskøb af hybridbil, hvilken?
Kommentér på:
Søges: strategisk fornuftskøb af hybridbil, hvilken?

Annonce