{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
11.887 visninger | Oprettet:

MarkosG
MarkosG
Følger: 1 Emner: 32 Svar: 114

Reservation beløb ubemandet tank debetkort {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Hvor meget reserverer de forskellige tankstationer på jeres debetkort før tankning? Det såkaldte minimums beløb?

OK: 450kr
Cirkle K i åbningstiden 450kr

Disse to erfaringer har jeg gjort mig.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Reservation beløb ubemandet tank debetkort
  • Lars M
    Lars M Tilmeldt:
    jun 2013

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 113
    #1   31. jul 2019 Mange selvskaber er det 800 kr.

• #2   31. jul 2019 Aner det ikke hvordan ser man det

• B Ø F
    B Ø F Tilmeldt:
    jul 2015

Følgere: 1 Biler: 1 Svar: 105
    #3   31. jul 2019 Du kan læse det i deres vilkår eller ligende på deres hjemmesider..

• Lars M
    Lars M Tilmeldt:
    jun 2013

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 113
    #4   31. jul 2019 Smid kortet i og prøv er beløbet under 800 så bliver det afvist.

• #5   31. jul 2019 Hvor længe er beløbet typisk reserveret? Har ikke selv prøvet det.

• Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

Følgere: 14 Svar: 2.877
    #6   31. jul 2019 reserveret til du har tanket..

• #7   31. jul 2019 Nå OK, jeg troede det var i længere tid, siden folk af og til "brokker" sig over det.

Men jeg kan selvfølgeligt godt se, det er surt, hvis man kun har 700 kr. på kontoen og skal tanke knallerten for en 50'er, men at man ikke kan, fordi den reserveret 800 kr.

• Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

Følgere: 14 Svar: 2.877
    #8   31. jul 2019 #7 så betaler man i butik ...

• #9   31. jul 2019 Beløbet kan godt stå som reserveret i et par dage eller over en weekend.

Beløbet er reserveret indtil den endelig transaktion finder sted

Tidligere var det oftest de 450 kr der blev reserveret, men nogle har ganske givet sat det op

• #10   31. jul 2019 #8
    Den by, jeg er vokset op - og kørte på knallert - i, har ingen bemandede tankstationer. Nærmeste ligger 25 km væk. Det er ikke nemt at nå på en knallert, der er begyndt at lyse for manglende benzin...

Men nå, jeg kan bedre forstå det, hvis det kan være flere dage. Heldigvis er clearing generelt hurtigere i dag, end det var for 10 år siden.

Jeg har aldrig selv haft et debetkort, så jeg har aldrig prøvet det i praksis. Men det kan da være en udfordring, kan jeg forstå. Ofte er det jo ikke dem med flest penge på kontoen i forvejen, der har fået debetkort.

• B Ø F
    B Ø F Tilmeldt:
    jul 2015

Følgere: 1 Biler: 1 Svar: 105
    #11   31. jul 2019 Visadankort er jo et debet kort.. Så tænker ikke det har noget med dårlig økonomi at gøre..

• #12   31. jul 2019 Det er så et spørgsmål om definitioner. Men fair nok, hvis VISA-Dankort betegnes som debetkort, så begrænser mit indlæg sig selvfølgeligt til at omhandle de kort, der har dækningskontrol. Det tror jeg også godt, du vidste, eftersom det er de kort, dette indlæg omhandler.

• MarkosG
    MarkosG Tilmeldt:
    apr 2011

Følger: 1 Emner: 32 Svar: 114
    #13   31. jul 2019 Beløbet reserveres kun indtil endt tankning. Reserveres f.eks 800 kroner og du tanker for 300. Frigives de 500kr indenfor 10 minutter og mange gange sker det promte. Det er en ny lov, FDM har været med til at gå indført.

Mit spørgsmål går mere på, hvad de forskellige stationer reserverer, så man ved det.

• #14   31. jul 2019 Ja ja, det er jeg med på. Det var også bare lige et supplerende spørgsmål fra min side, fordi jeg ikke vidste det smiley

• #15   31. jul 2019 Norge har samme med udenlandske kort. Men som en sjov detalje betyder det også at man kun kan tanke for det reserverede beløb, så stopper pumpen ganske simpelt.
    Ved at grænsen i norge har ligget på 500 NOK for nogle år siden. Og med en liter pris dengang i omegnen af 15kr pr/l, så måtte vi ofte tanke to gange i træk. Lidt underlig oplevelse.

• #16   31. jul 2019 det er så pisse irriterende med det der reservations beløb, har lige skiftet bank og har så fået master card istedet for visa. og med visa gik alting bare nemt, men med mastercardet så skal der hele tiden puttes penge fra en konto til en anden da der min skal være 800 kr på kontoen for at man må tanke.
    vi mgl så absolut ikke penge og har en ret fornuftig økonomi og en god slat penge i banken. så det er ikke derfor jeg syntes det er pis. mere det med at der skal reserveres et beløb først. for uanset hvad så skal tankselskabet jo nok få deres penge

• Benjamin C
    Benjamin C Online Tilmeldt:
    mar 2019

Følger: 9 Følgere: 130 Biler: 4 Svar: 1.084
    #18   31. jul 2019 Jeg løst dette problem med tank kort.

• #19   31. jul 2019 hvorfor ikke bare få et tank kort det har jeg selv til ok tank og til det der hedder cirkel nu. Det har jeg haft siden jeg blev 18 og det er en hel del år siden nu smiley

• #20   31. jul 2019 Jeg har kort til de fleste, og OK's app.

Visadankort reserverer ikke et beløb. Det er visaelektron der gør.

• #21   31. jul 2019 Det er da frygteligt bøvlet med et tankkort. Så er man jo afhængig af enten den enkelte station eller en hel masse forskellige kort.

VISA-Dankort er klart at foretrække. Men det er så ikke alle, der har den mulighed.

• #23   31. jul 2019 Ja, hvis man kan leve med kun at kunne bruge én tankstation, så skal man da bare gi' gas med tankkort.

• #24   31. jul 2019 jeg ville ikke kunne leve med et tankkort, her hvor vi bor er stort set alle tank-selskaber repræsenteret og der er tit og ofte priskrig, så vi tanker altid hos det billigste selskab, ellers skulle vi have gud ved ikke hvor mange tankkort

• #26   31. jul 2019 Den lokale tank her i byen reservere heldigvis ikke og tager kun det beløb man tanker for.

Men bruger sjældet andet end mit OK tank kort.

• #27   31. jul 2019 For 3 uger siden skulle konen tanke på cirkel K, og på den konto stod der 950 kr.
    Hun fik ikke lov at tanke, men kunne gå ind i butikken og betale først.
    Inden der blev presset på med udlæg, var shell en at de værste.
    De reseverede prompte 1000 kr. I en måned og der var ikke noget at gøre.
    Så skulle man tanke en dunk til have traktoren for 50 kr. Den 2. Eller 3. I måneden, så manglede man lige 950 kr. ind til den næste første.
    Og skulle man så også have lidt på MC. en og lidt på bilerne i husstanden, så kunne man hurtig have flere tusinde der var reserveret til den første.
    Det samme oplevede vi også ved bla. PayPal og ebay osv. Men her var det banken eller nets det lavede reseverede beløb.
    Det er på Mastercard debet.
    Og ikke fordi vil mangler penge, men vil hellere have et kort hvor man ikke kan lave over træk, for har for nogle år siden prøvet at få kontoen tømt pga. at man blev hacket igennem Facebook.
    Men de forskellige regeringer vi har haft har været meget dårlige med at lave lovgivning på området.

Tit er det dem der godt kan lidt at betale kontant og ikke løne penge som er dårligt stillet, for dem der lpner hus og har afdragsfrie lån, får jo bare lov at have kassekreditter, og andre lån, fordi bankerne osv. nok skal sikre sig værdien i ejendommen, og så har de deres på det tørre, men ofte så ejer lånefolket jo ikke en skid..
    Men sådan er det jo med gyngerne og karusellerne. ??

• #28   31. jul 2019 #27
    Langt størstedelen af dem, der fx har Mastercard Debet er folk, der i et eller andet omfang ikke helt har styr på økonomien. Ikke alle, men langt de fleste.

Den typiske husejer - eller øvrige, der har styr på økonomien - har et almindeligt VISA-Dankort uden kredit på. De bliver ikke ramt af reservationerne, hvad enten de har afdragsfrihed eller ej.

Skylder du slet ingen penge? Livet er langt sjovere med masser af gæld. Jeg skylder 6-7 mio. kr. smiley

• #29   31. jul 2019 Bay. Forhåbentlig gæld i ejendomme der er mere værd. Og ikke gæld i biler smiley

• #30   31. jul 2019 Derfor har jeg et shell kort og bilen bliver altid tanket der.. Så få man også 22 øre rabat pr liter diesel smiley så tænker jeg heller ikke på reservation.. Jeg plejer altid at betale samme beløb slutningen af måned + - smiley

• #32   31. jul 2019 Man ved aldrig, hvad ejendomme er værd, før de er solgt smiley Haha. Men ja, de skulle da meget gerne være mere værd.

Men nej, jeg har ikke billån. Dog heller ikke biler for 6-7 mio. smiley

• #33   1. aug 2019 Bay

Må skuffe dig, for jeg har ingen gæld og bor til leje, og vil gerne have den frihed til at kunne flytte hvis jeg mister lysten til at bo hvor jeg gør, selv om jeg har boet hvor jeg gør i lidt over 15 år, og har mit værksted så tæt på mig at jeg næsten ikke kan komme tættere.

Ang. Gæld som jeg omtaler, så kender jeg nu mange som omligger lån, og diverse tiltag, og som ikke har råd til at tage en bytur eller et weekend ophold uden at de næsten er nødt til at optage et kviklån..
    Dem er der også mange af herinde, som vil låne til biler og diverse, istedet for at spare eller sætte tæring efter næring.
    En bil er jo ikke en nødvendighed for alle, og derfor er jeg jo indimellem lidt på tværs i mine udtalelser herinde.
    Jeg har bla. aldrig selv ejet en ny bil eller mc da jeg ikke kan se fordelen ved at smide penge ud på noget som taber så hurtigt i værdi, eller koster i renter og gebyrer, fordi man gerne vil vise at man har 'styr" på sagerne, udadtil... ??

• #34   1. aug 2019 #33
    Som en kvinde på 88 år, er det vel også alligevel ved at være lidt sent at købe hus nu smiley

Jeg forstår dig godt. Men for mig giver mine ejendomme mig en endnu større frihed, selv om der er gæld i dem, så det er som altid nuanceret. Du har ret i, at der ikke er noget sjovt i at sætte sig så hårdt, at man ikke har råd til noget som helst.

Jeg har faktisk lige købt min første nye bil. Jeg har altid haft det som dig tidligere og ikke forestillet mig, jeg nogensinde skulle købe en ny. Men i det segment, jeg lige har købt (S-MAX) er brugtpriserne simpelthen for høje i forhold til, hvad jeg kunne få en ny til. Hvis jeg om et år kan sælge til det samme, som de står til salg til nu, når de er et år gamle, burde jeg kunne sælge med fortjeneste efter et år. Det hænger ikke sammen, men sådan er brugtpriserne. Det samme gjaldt i øvrigt næsten for Touran, som vi også havde kig på.

Nå, det var et gevaldigt sidespring fra trådens emne. Jeg skal nok stoppe nu smiley

• #35   1. aug 2019 som sagt vores økonomi er god og sund og måske endda bedre end så mange andres, da eneste gæld er bil-lånet og det bliver betalt som det skal .
    vi har kun fået det latterlige master-card fordi vi lige har skiftet bank, og det er det kort som den bank giver til alle nye kunder.

Kommentér på:
Reservation beløb ubemandet tank debetkort

Annonce