{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.061 visninger | Oprettet:

Erfaring med Bilpriser.dk - gode/dårlige? {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg står i en situation hvor jeg gerne vil have solgt min Skoda Fabia, da konen og jeg er ude efter at opgradere til en Ford Focus som vi har fundet på Bilhandel.dk.

Jeg har kigget lidt på nettet efter muligheder for vurdering og salg, og her faldt jeg over Bilpriser.dk. For mig ser siden fin ud, men når jeg kigger på Trustpilot får Bilpriser MEGET blandede vurderinger.

Er der nogen der ved hvad Bilpriser laver deres vurderinger ud fra? Altså hvad er grundlaget og hvor reelt er det lige at få sin bil vurderet på nettet? Og hvor reelt er det at få den vurderet hos Bilpriser?

Jeg havde i første omgang tænkt bare at forsøge at sætte bilen til salg selv, for netop at undgå alt det bøvl der er med alle de forskellige udbydere og hjemmesider der findes... Men konen insisterede på lige at 'tjekke mulighederne ud'.

Mit spørgsmål er bare om en salgsvurdering af Bilpriser virkelig kan betale sig? Eller er det penge ud af vinduet?

På forhånd tak for jeres hjælp.
Vh Jens M smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaring med Bilpriser.dk - gode/dårlige?
  • #1   7. aug 2019 Har de andre slags vurderinger end den, der er gratis?

  • #2   7. aug 2019 Bilpriser får oftest dårlig omtale fordi den i mange tilfælde giver et "realitycheck" i forhold til folks værdi af deres egen bil.

    Det er ligesom når folk med et hus de har købt til 1,5 Millioner og har belånt i højtiden til 2 millioner ikke kan forstå når min kæreste informerer dem om at deres nuværende værdi er 1,2 millioner fordi de intet har vedligeholdt.

    Men bilpriser kan tage fejl selvfølgelig. Tag din bil og find 10 eksempler magen til.
    Skal du sælge den til en forhandler så træk 30-40% fra - skal du sælge privat så lav en pris du mener er acceptabel.


  • Bants
    Bants Tilmeldt:
    feb 2019

    Følgere: 6 Svar: 9
    #3   7. aug 2019 Er enig med #2 om at de fleste dårlige anmeldelser kan skyldes, at folk synes deres bil er mere værd end den egentlig er.

    Når det så er sagt, så har jeg prøvet at bruge Bilpriser.dk's vurderinger lidt, og har ærligt talt fået lidt mærkelige resultater. Lavede både en købsvurdering og en salgsvurdering af mine to biler (Mazda 6 2018 & Ford Focus 2019).

    Resultat af købsvurderinger (hvor meget jeg burde købe bilen for hos en forhandler):
    Mazda 6 2018: 280.000kr
    Ford Focus 2019: 205.000kr

    Resultat af salgsvurderinger (hvor meget jeg burde sælge bilen for):
    Mazda 6 2018: 210.000kr
    Ford Focus 2019: 130.000kr

    Det er lidt underligt hvor stor forskel der er på de to vurderinger. De anbefaler at jeg køber en bil for 205.000kr, men hvis jeg ska sælge den samme bil er den pludselig kun 130.000kr værd.

    Jeg vil anbefale at du får lavet mindst 5-10 vurderinger (fra forskellige steder selvfølgelig) på din Skoda for at få et nøjagtigt resultat.

    Det skal siges at jeg brugte de gratis vurderinger på Bilpriser.dk. Har derfor ingen idé om hvorvidt den betalte vurdering er "bedre". De skriver dog at de vil vurdere din bil, og indenfor 2 hverdage komme med en "garanteret pris" som de med sikkerhed ved at du kan få for din bil. Jeg ville ikke regne med det helt store baseret på det.


  • #4   7. aug 2019 Vish: Det er heller ikke helt forkert at der er så stor forskel omend til den høje side.

    En forhandler køber også ofte en C1,107, Aygo ind til 15-17000 for at sælge den til 55-60000 Kr.


  • #5   7. aug 2019 1 sæt konen på hylden, giv hende evt. et glas Nutella så er hun beskæftigede de næste 15 min.

    2 sæt bilen til salg privat, alle andre steder der opkøber biler, skal jo selv tjene på bilen efterfølgende


  • Bants
    Bants Tilmeldt:
    feb 2019

    Følgere: 6 Svar: 9
    #6   7. aug 2019 Hvis du skal købe din nye bil hos en bilforhandler, så er det måske også en mulighed at give din Skoda med i handlen. Jeg har oplevet flere gange at jeg får flere penge på den måde, end hvis jeg bare havde solgt min gamle bil.

    Gav en gammel Punto med da jeg købte min Focus i år. Havde fået cirka 5 tilbud på min Punto der lå mellem 5.000-8-000kr. Jeg valgte at give den med i handlen da jeg købte min Focus, og fik 16.000kr for min Punto.


  • Bants
    Bants Tilmeldt:
    feb 2019

    Følgere: 6 Svar: 9
    #7   7. aug 2019 Thomas #4

    Det har du ret i, men nu var det mere bare at min Focus er knap 4 måneder gammel, og har en nypris på cirka 210.000kr. At påstå den kun er 130.000kr værd efter 4 måneder og 5.000km vil jeg ikke mene er korrekt.

    Min pointe var så at dette kunne afspejles i købsvurderingen, som anbefaler at jeg køber min bil til 205.000kr, som er noget tættere på dens reelle værdi.


  • #8   7. aug 2019 #6
    Det er oftest bare et alternativ til at give rabat på selve bilen. I dit tilfælde ville du sandsynligvis kunne presse den nye de sidste 8.000 ned i pris, som du fik "for meget" for den. Sådan hænger det altid sammen smiley

    Jeg købte en S-MAX, som forhandler ikke havde nogen avance på, for et par måneder siden. Han virkede ikke synderligt interesseret i at give noget særligt for den gamle smiley


  • Bants
    Bants Tilmeldt:
    feb 2019

    Følgere: 6 Svar: 9
    #9   7. aug 2019 #8

    Har oplevet at det er et alternativ til rabat som du siger. Men i det her tilfælde fik jeg snakket om rabat først med forhandleren. Først efter vi havde aftalt en god pris fortalte jeg ham at jeg havde en gammel bil, som jeg ville give ham med oveni.

    Nyprisen var cirka 210.000kr, og vi aftalte 195.000kr efter rabat. Efter dette fortalte jeg om min gamle Punto, og den gav han 16.000 for, hvilket fik prisen ned på 189.000kr :).

    Nogle gange virker det at nævne sin gamle bil efter man har fået en rabat. Har også oplevet forhandlere der blev lidt mugne pga samme "trick" smiley


  • #10   7. aug 2019 vish og din focus blev dyrer i noget andet du ikke er klar over ;p

  • #11   7. aug 2019 "cirka 210.000kr. At påstå den kun er 130.000kr værd efter 4 måneder og 5.000km vil jeg ikke mene er korrekt. "

    For en forhandler der skal købe den ind til videresalg er den nok højest 150000 Kr værd.

    Det kan godt være at de så sælger den til 190000 Kr - men det jo netop det de lever af.


  • #12   7. aug 2019 #11
    En forhandler kan nok alligevel godt nøjes med mindre end 30-40.000 kr. avance på sådan en bil. Der er jo stadigt fabriksgaranti på den, så reklamationsret skal man ikke bekymre sig om. Men ellers har du da helt ret smiley


  • #13   7. aug 2019 Jeg er bilhandler...

    Når jeg skal give en pris, på en kundes bil, er der flere ting der spiller ind..

    1) Passer kundens bil ind i mit udvalg, eller skal den bare væk engros..
    2) Er bilen til at omsætte indenfor rimeligt tid, normale biler ligger omkring 63dg på lager
    3) Vil jeg få reklamationer på den pågældne bil (hvis det er en ældre, så ryger den altid videre)


    Jeg bruger bilpriser, og på en 6-10år gammel passat, mondeo etc. der passer de meget godt.. Der ligger indkøb omkring 20-25% under udsalgspris, og det skal de også. Kald det kantstensgebyr, men det ligger omkring 20-25%

    Men så snart de falder bare en smule udenfor, så skyder bilpriser ofte skævt. Der bruger vi Autoproff, så får vi en GarantiPris.. det er en pris de garanterer vi får på deres auktion.
    Og jeg opretter kundens bil, sammen med ham.. 100% åbne kort. Jeg skal ikke tjene på hans bil, når jeg sælger den engros. Men jeg vil heller ikke tabe penge på den.

    Det er der ganske enkelt ikke råd til, når vi ligger mellem 12- 18.000 i fortjeneste på en bil, efter alt er betalt. (Klargøring, service, syn, tilstandsrapport, forrentning, moms, og evt. garanti forsikring)

    Og den fremgangsmåde virker troværdig på mine kunder.

    En Focus, der er 4md gammel, det bliver en dyr oplevelse, men ikke 40% tab... men forvent 150.000 som salgspris..



Kommentér på:
Erfaring med Bilpriser.dk - gode/dårlige?

Annonce