{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
653 visninger | Oprettet:

Chris B
Chris B
Tilmeldt:
4. feb 2013
Følger: 1 Emner: 16 Svar: 15

Reg.afgiften er lavere på nye biler?! {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg skal hente hybridbil i udlandet og har prøvet at undersøge hvor jeg ca. ender henne mht. registreringsafgift.

Når jeg orienterer mig på de afgørelser man kan se på motorregistrets hjemmeside, må jeg konstatere at slår man op på nye biler så er de ofte lavere end for brugte. Jeg kan forstå at det er fordi forhandlerne eller leasingselskaberne bruger andre kriterier.

Jeg må dog sige at informationen om at jeg personligt aldrig vil nå ned på de beløb jeg fandt, kommer fra et import-bureau/service. Så jeg vil lige helgardere mig, at det ikke er fordi de stikker en eventuel difference i lommen: Hvis jeg finder adskillige eksempler for hybridbiler som efter modregningen for el/hybrid står til 60-70.000 i reg.afg., og jeg samtidig ved at andre private (ikke forhandlere) har betalt ca. 30.000 for en model hybridbil som koster ca. halvdelen af den jeg kigger på. Kan det så stadig passe at jeg ikke kan nå "ned" på de der 70.000 for en brugt?

Det hænger jo ikke sammen at den ene gang giver en forhandler 17.000 (slutseddel), samme bil et år gammel kan importeres til 30.000 af en privat, og en bil der er dobbelt så dyr står til 60.-70.000 fra NY mens et bureau oplyser mig at jeg aldrig når ned på dette men må regne med over 100.000 i reg.afg. for en BRUGT. Helt uanset hvad man mener om dansk bilbeskatning generelt så synes jeg der er et problem i logikken her.

Hvad er Jeres mening, bør jeg blæse på hvad bureauet sagde og selv argumentere min sag ved skat med prisdokumentation osv. Desværre er de typiske beregnere på nettet ikke indrettet til at kunne operere med de aktuelle regler for hybridbiler (modregning). Så det hjælper ikke så meget, man kan åbenbart ikke rigtig skaffe sig en nogenlunde idé om hvad man går ind til.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Reg.afgiften er lavere på nye biler?!
  • #1   14. aug 2019 Har været nede af samme vej og gjort samme observationer. Endte med at købe en dansk bil.
    Service bureauerne har den fordel at de kan fortælle dig afgiften udfra en annonce. Det koster lidt, men så ved man hvor man er henne ad.
    Hvis du finder forklaringen på hvordan nogle biler er sluppet nærmest uden afgift, så er jeg stadig meget nysgerrig.


  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.331
    #2   14. aug 2019 Hvis de har kørt som demobil, så spare forhandleren en del i afgift

  • Chris B
    Chris B Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 15
    #3   14. aug 2019 Tja den er jo fin nok men hvorfor sparer jeg så intet hvis jeg køber en svensk demobil? Jeg gad da godt have en lille håndbog som i logiske trin forklarer hvorfor der er så stor forskel på facitstregen. Det ville muligvis også give en lidt større accept af vores afgifter, hvis man ikke hele tiden følte at man åbenbart er forskellig for loven, uden at kunne forstå hvorfor egentlig.

Kommentér på:
Reg.afgiften er lavere på nye biler?!

Annonce