{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
929 visninger | Oprettet:

Ny bil hvad skal jeg kigge efter? {{forumTopicSubject}}

Ja jeg står så i den sørgelige situation at min gamle golf 4 ikke længere kan holde til min daglige kørsel længere og jeg må ud og finde mig en "ny" bil
Jeg tænker selvfølgelig brugt og som studerende er mit budget også noget stramt så ikke mere end 20/30.000 for en bil
Mit problem er bare mit kørsels behov.
Jeg køre Ca. 300 km dagligt i bilen plus hygge kørsel så Ca 75.000 km årligt
Så den skal selvfølgelig have en god brændstofs pris og helst være disel..
Jeg havde tænkt på en lille bil, da behovet for en stor bil faktisk ikke er der og ejerafgiften kunne nu være rar at skære ned på..

Ved dog ikke hvad dælen jeg skal kigge efter hvis jeg skal være helt ærlig, så tænkte nogle kloge hoveder herinde måske havde nogle gode forslag med på vejen

Lytter i hvert fald rigtig gerne!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny bil hvad skal jeg kigge efter?
  • #1   8. sep 2019 Hej.
    Du får da brugt bilen må man sige!
    Jeg ville kigge efter en rigtig fin vw lupo tdi 3l da den har en meget fornuftig komfort, kan fåes for det beløb du har og er meget økonomisk!
    Men jeg ved ikke om der er nogle tilbage som er i en fornuftig stand.


  • #3   8. sep 2019 Lupo har jeg faktisk kigget på og er i en okay prisklasse, og komfort brokker jeg mig ikke over haha.
    Men ville den kunne holde?

    Mht. At flytte så er det ikke en mulighed, altså med kørepenge får jeg omkring 13/14000 udbetalt hver måned så brokker mig ikke over min økonomi og min golf 4 kunne køres frem og tilbage med et disel forbrug på Ca 2300 hver måned (inkl. Hygge kørsel) så det har været helt overkommeligt.

    I princippet gør det ikke så meget den kun hilder i 1 år, havde håbet på at finde en der kunne holde til omring 2022 men hvis der ikke er mange muligheder må jeg jo bide i det sure æble, min golf købte jeg til 8000 for 1 år siden nu, og den er så også ved at være færdig (ikke i motor men i resten af bilen og det kan simpelthen ikke betale sig at lave det rent økonomisk)


  • #4   8. sep 2019 ville aldrig vælge en lupo 3l medmindre du kan skrue selv. plus næsten alle af dem har kørt mellem 350 og 500.000 km. Og fået skiftet gearkasse divs hydraulik flere gange :-). tro der er mange der har brændt fingeren på sådan en,nu når de kun kan få lavet tingen på værksted så bliver den lyn hurtig dyr.Det kan det nu også blive selv om man laver alt selv.

  • #5   8. sep 2019 Freeway, hvad ville du så vælge?
    Altså har en mekaniker "ven" som jo egenligt er okay med priser og som hjælper en del med at fikse bil, så er ikke vildt nervøs for skrue delen så længe det ikke ender som med min golf!

    Det skal jo også kunne betale sig


  • #6   8. sep 2019 Har du evt kigget på noget Toyota yaris 1.4 d4d eller Renault Clio 1.5 diesel. De holder godt og køre pænt på literen eller evt de polo 1.4 tdi/1.9 tdi plus Skoda Fabia med de samme maskiner. Der er også Toyota Corolla e120 1.4 d4d det også en stærkt bil.Og skal det være en lupo diesel så tag en 1.4 tdi med manual gear. De har ikke alt det gear bøvl som en 3l nemt kan få.
    https://www.dba.dk/vw-lupo-14-tdi-diesel/id-1059024076/?utm_source=copylink&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_android_share_listing


  • #8   8. sep 2019 Yaris og aygo har jeg også kigget lidt på, men er bestemt ikke dødsat på en bil eller mærkesnob, hverken komfort eller udseende betyder noget for mig

    Men er ellers en blank tavle for ærligt ved jeg ikke meget om biler overhovedet golfen var et spontan køb fordi den var billig og jeg skulle bruge en bil her og nu

    Nu har jeg endeligt muligheden for at tænke mig lidt om og kigge inden jeg køber en ny, så jeg læser og lytter til alle jeres råd i er trods alt noget mere eksperter på området end jeg er!


  • #9   8. sep 2019 Hva med sådan en ved selv at den motor køre fantastisk ??

    profilbillede
  • #11   8. sep 2019 Trolle P: Fuldstændig enig

    En bil der koster så lidt har kørt mange km og det er næsten helt sikkert at der kommer uforudsete værkstedudgifter .



  • #12   9. sep 2019 Ny eller gammel, der kan altid komme værksteds udgifter...

    Jeg ville ikke være bange for en 10 år gammel bil med 200+ på klokken. Men det ville være servicehæftet der afgør det.
    Og med det skrevne antal km så ville jeg ALDRIG vælge en mikrobil...


  • #13   9. sep 2019 Jeg havde taget en Fiat 500 Diesel. Vi har haft en del, dog i benzin. Jeg synes de kører fint, pladsen er god. Det er en 1.3 i diesel. Priserne er også godt nede. De er billige, hvis noget skal skiftes.

  • #15   9. sep 2019 Trolle. Der står 20-30.000kr
    Denne er godt nok 500,- over budget, men tænker at det kan forhandles.
    https://www.dba.dk/fiat-500-13-mjt-75-lounge/id-1058489047/
    Fik handlet min første Fiat 500C fra 55.000 til 43.000kr, så man kan være heldig.


  • #16   9. sep 2019 Mega fedt med alle de svar!
    Og nu sad jeg og kiggede lidt på marked og de forskellige biler i nævner, kan godt se det der med det ikke er sikkert man finder en der holder i så mange år...

    Og nu sidder jeg så og tænker, hvad nu hvis man køber en ny bil? Ville det være penge ud af vinduet eller ville man faktisk kunne finde noget fornuftigt til en okay pris?


  • #18   9. sep 2019 Må indrømme at værditab nok ikke betyder så meget for mig som det måske ville gøre for andre, så den del er nok ikke den værste med en ny bil
    Altså og en bil der holder i 4-6 år ville være virkelig rart så spare jeg da de 30.000 om året på en ny bil kan man jo sige


    Fortæl mig endeligt mere om det der ubegrænset kilometer, garanti noget hvad er det??

    Service kontakt betyder det i bund og grund bare man betaler for at de fixer bilen altid når der sker noget??

    Og så skal man bare selv købe dæk for det er da til at overkomme??

    Kan godt mærke jeg ikke har forstand på noget som helst


  • #20   9. sep 2019 Jamen hvad indebære sådan en garanti? ??

  • Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    sep 2018

    Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 530
    #22   9. sep 2019 Kan ikke forstå du siger værditab ikke betyder noget for dig, hvis du køber en ny bil og afdrager over 8 år, er ydelsen rimelig ok, men med de km du kører er bilen jo ingenting værd efter 4-5 år men du er kun halvvejs med afdrag, så derfor må værditab vel også have en hvis betydning for dig, eller i hvert fald for din økonomi ved finansiering.

  • #25   10. sep 2019 Ahaha nej er godtnok ikke låne typen smiley

    Grunden til jeg siger jeg ikke går op i værditab, er fordi jeg ved uanset hvad mistet en bil stor værdi når jeg køre så meget som jeg gør, så jeg regner ikke med at have en bil der er noget værd når jeg er færdig med den.

    Derudover ved jeg, man godt kan lave finansierings aftaler der er mindre end 8 år, med en højere rate for hvad du giver om måneden, så jo mere jeg vil kaste efter den hver måned jo mindre tid skal jeg kaste det efter den, og derved betyder det værditab ikke så meget, giver det mening?

    Det gør noget hvis man står og betaler af på en bil man ikke har, men det har jeg bestemt ingen intention om at opleve.


  • #28   11. sep 2019 Hvad med 1,3 tdi?
    Er der en slags bil du tænker er mere oplagt?


  • #30   12. sep 2019 At flytte så er det ikke en mulighed, altså med kørepenge får jeg omkring 13/14000 udbetalt hver måned

    Af ren nysgerrighed hvilket studie er det der gør at du får 13-14.000kr udbetalt om måneden i kørepenge ?


  • #32   12. sep 2019 Det er med kørepenge jeg får det beløb, satsen bliver sat efter hvor lang din afstand er og selve beløbet er rigtigt højt så jo længere man køre jo bedre er det jo med kørepengene smiley

    Jeg har kigget lidt rundt en citroen c3, ville det være en bil som kunne fungere? ??


  • #33   12. sep 2019 Så du får kørepenge af det offentlige for at køre til og fra skolen ? Kan godt se der er nogle nye regler.. gad vide hvornår de trådte i kraft

  • #34   12. sep 2019 Nej, det betaler skolen smiley

  • #35   12. sep 2019 Det er et tiltag for at gøre det mere interessant for studerende at studere i de byer der ligger udenfor de større områder eller større studie byer, da de små uddannelses steder ofte står og mangler elever når alle er blevet optaget, hvilket går ind og påvirker gennemsnittet for optagelse af studerende, som også kan være med til at der er flere der dropper ud, fordi det fx. Er for nemt at komme ind.


  • #36   12. sep 2019 Tror også kun det er for universitets uddannelser dog, men det ved jeg ikke med sikkerhed

Kommentér på:
Ny bil hvad skal jeg kigge efter?

Annonce