{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
679 visninger | Oprettet:

Ny bil hvad skal jeg kigge efter? {{forumTopicSubject}}

Ja jeg står så i den sørgelige situation at min gamle golf 4 ikke længere kan holde til min daglige kørsel længere og jeg må ud og finde mig en "ny" bil
Jeg tænker selvfølgelig brugt og som studerende er mit budget også noget stramt så ikke mere end 20/30.000 for en bil
Mit problem er bare mit kørsels behov.
Jeg køre Ca. 300 km dagligt i bilen plus hygge kørsel så Ca 75.000 km årligt
Så den skal selvfølgelig have en god brændstofs pris og helst være disel..
Jeg havde tænkt på en lille bil, da behovet for en stor bil faktisk ikke er der og ejerafgiften kunne nu være rar at skære ned på..

Ved dog ikke hvad dælen jeg skal kigge efter hvis jeg skal være helt ærlig, så tænkte nogle kloge hoveder herinde måske havde nogle gode forslag med på vejen

Lytter i hvert fald rigtig gerne!


Kommentarer på:  Ny bil hvad skal jeg kigge efter?
  • #1   8. sep Hej.
    Du får da brugt bilen må man sige!
    Jeg ville kigge efter en rigtig fin vw lupo tdi 3l da den har en meget fornuftig komfort, kan fåes for det beløb du har og er meget økonomisk!
    Men jeg ved ikke om der er nogle tilbage som er i en fornuftig stand.


  • #2   8. sep Jeg havde droppet bilen og brugt de 20/30.000 på at finde en bolig tættere på dit studie .

    Kedeligt svar, men man skal nok ikke finde en bil i den prisklasse der kan holde til de mange kilometer i meget mere end et års tid .

    Du må da, selvom du får kørselsfradrag bruge det meste af din løn /SU på bilen ?


  • #3   8. sep Lupo har jeg faktisk kigget på og er i en okay prisklasse, og komfort brokker jeg mig ikke over haha.
    Men ville den kunne holde?

    Mht. At flytte så er det ikke en mulighed, altså med kørepenge får jeg omkring 13/14000 udbetalt hver måned så brokker mig ikke over min økonomi og min golf 4 kunne køres frem og tilbage med et disel forbrug på Ca 2300 hver måned (inkl. Hygge kørsel) så det har været helt overkommeligt.

    I princippet gør det ikke så meget den kun hilder i 1 år, havde håbet på at finde en der kunne holde til omring 2022 men hvis der ikke er mange muligheder må jeg jo bide i det sure æble, min golf købte jeg til 8000 for 1 år siden nu, og den er så også ved at være færdig (ikke i motor men i resten af bilen og det kan simpelthen ikke betale sig at lave det rent økonomisk)


  • #4   8. sep ville aldrig vælge en lupo 3l medmindre du kan skrue selv. plus næsten alle af dem har kørt mellem 350 og 500.000 km. Og fået skiftet gearkasse divs hydraulik flere gange :-). tro der er mange der har brændt fingeren på sådan en,nu når de kun kan få lavet tingen på værksted så bliver den lyn hurtig dyr.Det kan det nu også blive selv om man laver alt selv.

  • #5   8. sep Freeway, hvad ville du så vælge?
    Altså har en mekaniker "ven" som jo egenligt er okay med priser og som hjælper en del med at fikse bil, så er ikke vildt nervøs for skrue delen så længe det ikke ender som med min golf!

    Det skal jo også kunne betale sig


  • #6   8. sep Har du evt kigget på noget Toyota yaris 1.4 d4d eller Renault Clio 1.5 diesel. De holder godt og køre pænt på literen eller evt de polo 1.4 tdi/1.9 tdi plus Skoda Fabia med de samme maskiner. Der er også Toyota Corolla e120 1.4 d4d det også en stærkt bil.Og skal det være en lupo diesel så tag en 1.4 tdi med manual gear. De har ikke alt det gear bøvl som en 3l nemt kan få.
    https://www.dba.dk/vw-lupo-14-tdi-diesel/id-1059024076/?utm_source=copylink&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_android_share_listing


  • #7   8. sep Find en Peugeot 208 eller Clio II med dieselmotor, så får du en bil du kan holde ud at opholde dig i . Lad være at være en "mærkesnob" når pengene ikke er større, er der noget franskmænd kan - er det at lave dieselmotorer .

  • #8   8. sep Yaris og aygo har jeg også kigget lidt på, men er bestemt ikke dødsat på en bil eller mærkesnob, hverken komfort eller udseende betyder noget for mig

    Men er ellers en blank tavle for ærligt ved jeg ikke meget om biler overhovedet golfen var et spontan køb fordi den var billig og jeg skulle bruge en bil her og nu

    Nu har jeg endeligt muligheden for at tænke mig lidt om og kigge inden jeg køber en ny, så jeg læser og lytter til alle jeres råd i er trods alt noget mere eksperter på området end jeg er!


  • #9   8. sep Hva med sådan en ved selv at den motor køre fantastisk ??

    profilbillede
  • #10   8. sep Billig i ejerafgift - kører ok langt på literen ved fornuftig hastigheder..
    https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/skoda/citigo/10-60-ambition-5d/4036330


  • Lucas J
    Lucas J Online Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 5 Følgere: 72 Emner: 116 Svar: 769
    #11   8. sep Trolle P: Fuldstændig enig

    En bil der koster så lidt har kørt mange km og det er næsten helt sikkert at der kommer uforudsete værkstedudgifter .



  • #12   9. sep Ny eller gammel, der kan altid komme værksteds udgifter...

    Jeg ville ikke være bange for en 10 år gammel bil med 200+ på klokken. Men det ville være servicehæftet der afgør det.
    Og med det skrevne antal km så ville jeg ALDRIG vælge en mikrobil...


  • #13   9. sep Jeg havde taget en Fiat 500 Diesel. Vi har haft en del, dog i benzin. Jeg synes de kører fint, pladsen er god. Det er en 1.3 i diesel. Priserne er også godt nede. De er billige, hvis noget skal skiftes.

  • #14   9. sep Find lige en Fiat 500 Diesel til 20.000 kroner... Tak....

  • #15   9. sep Trolle. Der står 20-30.000kr
    Denne er godt nok 500,- over budget, men tænker at det kan forhandles.
    https://www.dba.dk/fiat-500-13-mjt-75-lounge/id-1058489047/
    Fik handlet min første Fiat 500C fra 55.000 til 43.000kr, så man kan være heldig.


  • #16   9. sep Mega fedt med alle de svar!
    Og nu sad jeg og kiggede lidt på marked og de forskellige biler i nævner, kan godt se det der med det ikke er sikkert man finder en der holder i så mange år...

    Og nu sidder jeg så og tænker, hvad nu hvis man køber en ny bil? Ville det være penge ud af vinduet eller ville man faktisk kunne finde noget fornuftigt til en okay pris?


  • #17   9. sep Med det årlige kørselsbehov du har vil en fabriksny bil have et stort værditab.

    Du vil dog kunne holde dig bilmæssigt solvent hvis du bruger dine 30.000 kr til udbetalingen på en ny bil bil der koster 125.000 eller derunder.

    Du vil samtidig have en driftsikker bil i de næste 4-6 år.

    Jeg ville, med dit kørselsbehov in mente nok kikke på en Hyundai i10 da de, som de eneste giver 5 års garanti uden kilometer begrænsning.

    Du kan samtidig tegne en Service kontrakt så du betaler et fast månedligt beløb for service og reparationer. Så kender du dine udgifter på den front. Det eneste der ikke indbefattet er dæk, og de vil nok være slidt op i løbet af et par år.

    PS: Jeg har ingen økonomisk interesse i Hyundai ??


  • #18   9. sep Må indrømme at værditab nok ikke betyder så meget for mig som det måske ville gøre for andre, så den del er nok ikke den værste med en ny bil
    Altså og en bil der holder i 4-6 år ville være virkelig rart så spare jeg da de 30.000 om året på en ny bil kan man jo sige


    Fortæl mig endeligt mere om det der ubegrænset kilometer, garanti noget hvad er det??

    Service kontakt betyder det i bund og grund bare man betaler for at de fixer bilen altid når der sker noget??

    Og så skal man bare selv købe dæk for det er da til at overkomme??

    Kan godt mærke jeg ikke har forstand på noget som helst


  • #19   9. sep Hos fx Nissan får du 3 år/100.000 km garanti - dvs i dit tilfælde ville garantien ophøre efter 1,5 år da du så ville have kørt 100.000 km..
    Hos Hyundai har du garanti i alle 5 år selvom du så har kørt 375.000 km


  • #20   9. sep Jamen hvad indebære sådan en garanti? ??

  • #21   9. sep https://www.hyundai.dk/service/garanti/5-aars-garanti

    https://www.hyundai.dk/service/hyundaiservice/serviceaftale

    Smut forbi den lokale Hyundai forhandler og lad ham forklare nærmere - det bliver nok lidt for omfattende at forklare her .



  • #22   9. sep Kan ikke forstå du siger værditab ikke betyder noget for dig, hvis du køber en ny bil og afdrager over 8 år, er ydelsen rimelig ok, men med de km du kører er bilen jo ingenting værd efter 4-5 år men du er kun halvvejs med afdrag, så derfor må værditab vel også have en hvis betydning for dig, eller i hvert fald for din økonomi ved finansiering.

  • #23   9. sep Med mindre trådstarter regner med at få en startløn på 100.000 + om måneden når uddannelsen er fuldført , så betyder værditab ingenting ?

    Jeg forstår ikke helt det svar ?

    Værditab er måske den største omkostning ved et bilkøb, så det skal, og kan da ikke bare ignoreres ?





  • #24   9. sep Værditabet er ikke noget problem, det klares let ved et kviklån...

  • #25   10. sep Ahaha nej er godtnok ikke låne typen smiley

    Grunden til jeg siger jeg ikke går op i værditab, er fordi jeg ved uanset hvad mistet en bil stor værdi når jeg køre så meget som jeg gør, så jeg regner ikke med at have en bil der er noget værd når jeg er færdig med den.

    Derudover ved jeg, man godt kan lave finansierings aftaler der er mindre end 8 år, med en højere rate for hvad du giver om måneden, så jo mere jeg vil kaste efter den hver måned jo mindre tid skal jeg kaste det efter den, og derved betyder det værditab ikke så meget, giver det mening?

    Det gør noget hvis man står og betaler af på en bil man ikke har, men det har jeg bestemt ingen intention om at opleve.


  • #26   10. sep Lån nogle penge, så du kan købe en bil der er max 10 år gammel.
    Det minimere risikoen for rust, tærrede ledninger, møre bøsninger osv.
    At købe en ny bil er helt gak gak, når du kører så langt.
    Den taber alt for meget værdi.
    Køb en der er mindst 3 år gammel, så den har kørt en stor del af prisen af sig

    Undgå VW 1,2 TDI og 1,4 TDI. Det er begge noget bras. Især når du runder 200.000km.

    Lupo 1,2 TDI er super fin, men de har alle kørt for langt og de er allesammen over 15 år gamle.


  • #28   11. sep Hvad med 1,3 tdi?
    Er der en slags bil du tænker er mere oplagt?


  • #29   11. sep En Polo 1,6 TDI kører ganske godt, holder ganske godt og kører rimeligt på literen.
    Den laves også i Ibiza, vil jeg tro og nok også i Fabia.

    Clio har også nogle fine modeller i Diesel.


  • #30   12. sep At flytte så er det ikke en mulighed, altså med kørepenge får jeg omkring 13/14000 udbetalt hver måned

    Af ren nysgerrighed hvilket studie er det der gør at du får 13-14.000kr udbetalt om måneden i kørepenge ?


  • #31   12. sep 1,3 TDI ... ????

  • #32   12. sep Det er med kørepenge jeg får det beløb, satsen bliver sat efter hvor lang din afstand er og selve beløbet er rigtigt højt så jo længere man køre jo bedre er det jo med kørepengene smiley

    Jeg har kigget lidt rundt en citroen c3, ville det være en bil som kunne fungere? ??


  • #33   12. sep Så du får kørepenge af det offentlige for at køre til og fra skolen ? Kan godt se der er nogle nye regler.. gad vide hvornår de trådte i kraft

  • #34   12. sep Nej, det betaler skolen smiley

  • #35   12. sep Det er et tiltag for at gøre det mere interessant for studerende at studere i de byer der ligger udenfor de større områder eller større studie byer, da de små uddannelses steder ofte står og mangler elever når alle er blevet optaget, hvilket går ind og påvirker gennemsnittet for optagelse af studerende, som også kan være med til at der er flere der dropper ud, fordi det fx. Er for nemt at komme ind.


  • #36   12. sep Tror også kun det er for universitets uddannelser dog, men det ved jeg ikke med sikkerhed

Kommentér på:
Ny bil hvad skal jeg kigge efter?