{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
618 visninger | Oprettet:

Lambda sonde eller? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen
Jeg døjer med det problem at min seat Leon 1.8t topsport ikke går som den plejede i tomgang
Den står i tomgang på ca 800-900 hvor mellem de tal den hopper lidt, jeg kan mærke vibrationer i bilen og ca hvert 10-15 sekundt laver den en lille fis fra udstødningen, den startede med at lade være med at bruge choker ved koldstart og vibrere langt mere i tomgang end normalt, vibrere mere ved koldstart end varm og har en stank af benzin,

Når den køre kan jeg ikke mærke nogle problemer det er kun den ujævne tomgang

Jeg har været over hos min synsmand og få lavet en 4-gasudmåling og der viser den for højt lambda tal ca 1.1 måske lidt over


Jeg har igår skiftet mine tændrør til double platinium og sat elektrode afstand til 08mm som anvist, Og skiftet diverse valumslanger, dog uden held smiley

Min tanker går lidt på at det er lambda sonden der laver problemerne, men kunne godt tænke mig at høre om i har oplevet noget lignede før

-på forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lambda sonde eller?
  • #1   18. sep 2019 Har du et helt tæt og originalt udstødning på den.

  • #2   18. sep 2019 Ja, mellempotten er det eneste som er fjernet

  • #3   18. sep 2019 Måske derfor så.

  • #4   18. sep 2019 Tror jeg ikke, har jo kørt sådan tidligere uden problemer

  • #5   18. sep 2019 Ja så er det jo afgjort, bare underligt at den ikke havde for højt tal til forrige syn så, når den ikke ser ud til at fejle noget.. ??

  • #6   18. sep 2019 Tester på og tjek om alt er ping-pong. Hvis en temperaturføler fortæller, at motoren er kold, selvom den er skoldhed, vil den give ekstra benzin.
    Lyser din motorlampe?


  • #7   18. sep 2019 Hej Allan jeg har haft tester på, der melder den ikke fejl på noget andet end noget led lys som er i kabinen smiley

  • #8   18. sep 2019 Din motorlampe burde lyse. Der er to oplagte muligheder: Temperatursensor, der giver forkert melding - eller fejl på lambdasonde.
    Hvis du har mulighed for det, kan du måske låne en sonde og montere, INDEN du ofrer en formue på den.


  • #9   18. sep 2019 Ja, men problemet er at der ikke er nogle motor lampe på min, den er født uden, nu har jeg lige snakket med en bedre vidende end mig selv, han sagde jeg skulle starte med at prøve og hælde en hans benzin addictiv i tanken, kan det løse problemet?

  • #10   20. sep 2019 Måske. Det kan ingen rigtig besvare uden at kende den konkrete årsag.
    Utætte samlinger i udstødningen kan ofte spille ind. Defekte følere og gasspjældspotentiometre (hvor disse er anvendt) kan ligesom defekte MAP-sensorer lave rav i gaden.
    Men du har da lov at prøve med det additiv. Jeg ville køre en lang tur bagefter, og når motoren er godt gennemvarm lade den få nogle omdrejninger.
    Så direkte tilbage og få en gastester på. Så får du svaret.
    Held og lykke med det.


  • #11   20. sep 2019 Din bil skulle. Meget gerne havde en motor lampe. Den virker sikkert bare ikke. Høst sandsynligt er pæren pillet ud.. Mekaniker pæ dåse findes ikke hvis den kan afhjælpe problemet så cool men det løser jo ikke noget.


Kommentér på:
Lambda sonde eller?

Annonce