{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.293 visninger | Oprettet:

Malere tjener kassen?? {{forumTopicSubject}}

Min kærestes bekendt, som er maler, sagde til hende i går, at han skal over på måneskinsarbejde i 3 timer fredag eftermiddag, hvor han tjener 13000,- kontant...

Jeg er sgu lidt i chok... Kan det passe, at som maler, at man kan få over 4k i timen for lidt sidegeschäft?? Eller overdriver han lidt???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Malere tjener kassen??
  • #1   28. sep 2019 Tror mere det kommer på arbejdet i det, ikke time prisen. Vi som mekanikere giver os tilbud som folk super gerne vil have fordi det er 500 billigere eller mere, også laver man det på den halve tid og Score kassen på det.
    Mon ikke det er det samme her ?

• #2   28. sep 2019 Jow, nogle fakturerer 1 time for pæreskift... Men selv hvis det skulle tage 6 timer... 13000,-? 2000 i timen, sort...? Er det virkelig prisniveauet i malerfaget???

• #3   28. sep 2019 han har sku nok malersyndrom, og taget fejl af 13.000 og 1.300 smiley

• #4   28. sep 2019 Ikke i almindelighed, nej. Men hvis det er en form for "specialopgave", hvor kunden ikke har den fjerneste anelse om, hvad det koster, og man giver ham en pris i stedet for en timeløn, så kan man sikkert godt være ekstremt heldig at finde sådan en opgave.

Jeg har også før været heldig at finde noget, hvor man kan tjene gode penge på stort set intet arbejde. Også noget med en større effektiv timeløn end det, du skildrer. Men det handler mere om held til at finde opgaven, end det handler om generel pris på arbejdet.

• #5   28. sep 2019 Måske din kærestes bekendt overdriver en del.
    Det bliver da svært at spartle, slibe og grunde og male, afdække og måske ordne løbere på 3 timer.
    Så hvis man ser lidt nøgtern på det, og tænker på materialer osv.
    Jeg har da kendskab til flere der har givet 12.000kr. for en sort lakering.
    Men derimod hvis han bare skal sprøjte nogle klargjort biler over så kan han måske tjene det halve sort på 3 timer. ??
    Men skal jo høre en del før ørene falder af, eller bare som nogle der æder nogle fantastiske historier råt...

• #6   28. sep 2019 Der er nok lidt meget København over ham.

• #7   28. sep 2019 Der kan være meget i den sammenhæng. Eks kan det være afsluttende 3 timer på en uges arbejde.
    Man kan tjene en del som maler. Hvis man køber maling igennem firmaet eller kunden er "ligeglad med farven" og du derfor kan bruge rester så "sælger" du malingen til 50-75%af udsalgs prisen og putter det på for 170-200kr i timen.. Det er stadig 100-200kr under hvad det koster for en almenlig time. Kunden så således hurtigt 3000kr og det er noget der mærkes. Eks kan de penge betale for en ny vaskemaskine eller super lækker bordplade.

• #8   28. sep 2019 Buggi Boy

Sorry, kan godt se, at det ikke fremgår tydeligt i min tekst...

Men det er ikke en vognmaler, jeg taler om. I så fald, ville jeg sagtens kunne forstå prisniveauet. Det er en helt "almindelig" maler, som bare maler vægge og sådan noget...

• #9   28. sep 2019 Tænker... Hvis man skulle male en lejlighed... Hvis man ville kunne klare det på 3 timer... Er der virkelig nogen, som er villige til at give en maler 13 sorte kilo for det?!

Kunne selvfølgelig godt være...? Jeg er måske bare ude af trit med håndværkerpriserne i 2019... smiley

• #10   28. sep 2019 Ja, uanset så lyder det som en god blære historie... ??

• #11   28. sep 2019 Kan man være heldig og ramme den slags en gang i sit liv som maler, ja måske. Men at man kan arbejde 13-16 hver fredag til 13.000 kr i hånden nej absolut ikke

Selvfølgelig kan man være heldig og stå over for et projekt med deadline og høje dagbøder. Også er der sikkert nok nogle som vil give meget i løn for at undgå disse dagbøder

Du kan jo som værkstedsindehaver vel også nogle kunder som pludselig ikke kan vente på bilen er klar, og på ingen måde spøger om prisen men tiden.

• #12   28. sep 2019 Som sort arbejde,,,?

• #13   28. sep 2019 Jeg tænker bare, hvorfor betale mere for sort arbejde, end hvad man skal give for at hyre et firma til det?

Så skal det da lige være fordi man virkelig gerne vil have malet noget, og der er lang ventetid for at få et firma ud.

• #14   28. sep 2019 Det kan jo være et projekt der er forsinket. Hvis der allerede uddeles dagsbøder, så er 13.000 måske ligefrem billigt. Blot en tanke.
    Ellers lyder det til at jeg skal være maler.

• #16   28. sep 2019 I spekulerer alt for meget over timepriser osv.

Han har givet en fast pris, og han ved det tager sådan og sådan i tid, og dermed er det nemt for ham maleren at stå og kloge sig.

Alle i et eller andet fag kan da nemt stå og sige, at de med deres projekter har x antal 1000kr pr time, men det er jo aldrig kontinuerligt, og så har det nærmest ingen værdi, og for mig har det slet ingen værdi, og slet ikke, hvis de tror de er moderne med sorte penge.

• #17   28. sep 2019 Jeg kender en selverhvervende maler med to ansatte. De tjener altså ikke styrtende, selvom de starter klokken lort om natten.
    De skal stadig tjene ind til firmabiler, arbejdstøj, materialer etc. og som ejeren så rigtigt siger: Det kan du ikke betale med "sjove" penge.
    Så jeg tror det er noget af en røverhistorie du har fået der.
    Nogen af dem kan nok tjene en skilling her og der, men næppe 4 - 5 tusind ned i lommen for en times arbejde.

• #18   28. sep 2019 Tænker også på at prisen er på antal malet kvadratmeter + Materiel og ikke antal timer

• #19   28. sep 2019 har en bekendt der lige har lavet 16 af de store ned i lommen

• #21   29. sep 2019 #20

Det var da nok den meste underlige kommentar at komme med.

Og især når jeg snakker om bygnings maler

• #22   30. sep 2019 tja man kan da være heldige at der er nogle der ville betale de priser..

det bliver vel ikke bedre time løn end ham kunstneren der tjente 10.000 kr på dette her latterlige shit

https://borsen.dk/opinion/blogs/view/17/5104/statsministeren_er_dad.html

• #23   1. okt 2019 Jeg foretrækker ærligt talt en god, fast løn (med bonusordning og medarbejderaktier), fremfor at kunne hive lidt sorte penge i lommen fra tid til anden.

Jeg har flere venner og bekendte som snakkede om alle de sorte penge de lavede, men jeg synes ikke at det virkede som om at de havde flere penge end så mange andre når det kom til stykket.

• #24   1. okt 2019 Jo flere penge jeg tjener jo hurtigere bliver de brugt, helt seriøst havde allerfleste penge mellem hænderne lige efter jeg blev uddannet med minimumslønnen.

Eller dengang da jeg tog et halvt år fri fra skole og arbejde på fabrik mens jeg boede hjemme... det var tider smiley

• #25   1. okt 2019 kan også godt lide den faste løn.. udover min grundløn så kører jeg også overarbejde på 300 i timen de første 2 timer og der efter 400, hvilket jeg synes er helt fint til mig:D

• #26   1. okt 2019 Jeg havde faktisk også ret ok økonomi som studerende, med to fritidsjobs, og lave faste udgifter.

Da jeg først rigtigt begyndte at tjene penge, var jeg på shopping hver weekend, spiste middagsmad på restaurant hver eneste aften, tog på weekendophold 1-3 gange i måneden, og var bare generelt ikke særlig fornuftig.

Men det sjove gik nu hurtigt af den livsstil, så i dag er jeg noget mere fornuftig, sparer op og køber kun hvad jeg har behov for smiley

• #27   1. okt 2019 #25 hov hov, vi er altså nogen der får 0 kr i timen for overarbejde... smiley

• #28   1. okt 2019 #27 afspadsering så ? smiley

• #29   1. okt 2019 Jeg får sgu heller ikke penge for overarbejde. Til gengæld har jeg ubegrænset ferie smiley

• #30   1. okt 2019 #28 nothing.. ikke officielt i hvert fald... smiley

• #32   1. okt 2019 Hvis det er forudsætningen for den grundløn, man har, at overarbejde er gratis, så kan det sagtens give god mening. Måske de alligevel har en højere timeløn end dig, Martin, selv om man tager grundlønnen og fordeler ud på det reelle timeantal. Måske det bare er fedt at have et arbejde, hvor man gerne vil give den en skalle og få ting gjort. Måske man vil stige i graderne og gøre et godt indtryk. Grundene kan være mange.

Når det så er sagt, så kan jeg selv bestemme, om jeg vil have udbetalt overarbejde eller afspadsere.

• #33   1. okt 2019 Martin, for mit vedkommende er der flere elementer i det. For det første synes jeg mit arbejde er sindsygt spændende, så det føles ikke altid som arbejde.

For det andet gør jeg det af karrieremæssige grunde. Ofte øger jeg mine kompetencer når jeg arbejder mere end alm. arbejdstid, og det gør mig mere attraktiv på arbejdsmarkedet.

Lægger jeg en god indsats er det nemmere at blive forfremmet, og hæve min løn. Og så er min bonus også afhængig af mine resultater.

Det er lidt som fodboldspillere. Man kan sagtens træne et par gange i ugen og have det sjovt med at spille kamp i weekenden. Men hvis man vil være superliga spiller, så skal der større indsats til, som ikke nødvendigvis bliver belønnet på vejen op smiley

• #35   1. okt 2019 Jeg har aldrig regnet i timeløn, bortset fra dengang jeg havde fritidsjob som studerende.

Jeg ser på den indsats jeg lægger, hvad jeg får ud af det, og hvad jeg bliver betalt. Og er det tilfredsstillende, er jeg glad.

• #37   1. okt 2019 Der har vi det noget nemmere, da vores ferie er ubegrænset. Så længe jeg leverer hvad jeg skal, og min ferie ikke går ud over teamets planer, kan jeg holde så lidt eller meget ferie/fri jeg vil.

Min "overtid" bliver dog ikke betalt så godt som mine alm. timer, hvis jeg regner på hvor meget større bonussen vil blive, hvis jeg lægger x timer mere pr. uge.

Jeg er blevet mere opmærksom på hvor meget jeg arbejder efter at have fået datteren. Jeg arbejder sjældent i weekenderne, efterhånden. Men jeg rejser lidt, heldigvis ikke så meget. Og det er primært korte ture.

• #38   2. okt 2019 Heller ingen overtidsbetaling her.
    Så om jeg arbejder 35 timer eller 50 timer, samme løn.
    Heller ingen afspadsering. Vi kan selvfølgelig holde personlig regnskab med timer, og så holde det fri vi mener er ansvarligt; den gode gamle "frihed under ansvar".

• #39   3. okt 2019 Det må være et særtilfælde, eller overdriv. Maler uddannelsen er mig bekendt et af de håndværk fra teknisk skole der er dårligst betalt. Jeg havde en kæreste en gang der var maler. Har været med hende ude i weekenden og arbejde sort før. Lad os bare sige man skal male et værelse af en art. Der er langt mere arbejde, og forberedelse i det end bare at klaske noget maling op på væggen. Det vil svare til at man tror at en automaler bare skal sprøjte noget maling på en bil, og så er han done. 3 timer, no way så er det ikke gjort ordenligt eller som man normalt ville gøre.

Kommentér på:
Malere tjener kassen??

Annonce