{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.124 visninger | Oprettet:

Forslag til gode kaffebønner {{forumTopicSubject}}

Godmorgen BG,

Kalder alle kaffe-nørder smiley

Jeg har for en fire måneders tid siden fået mig sådan en Delonghi espressomaskine, som selv kværner bønnerne. Jeg er efterhånden løbet tør for de bønner jeg fik med dengang.

Jeg må nok desværre indrømme, at min yndlingskaffe er Nescafé Gold, altså instantkaffe. Men nu hvor jeg har fået mig sådan et fancy maskineri, så bliver jeg simpelthen så glad indeni hver gang jeg ser og hører, at den kværner de bønner smiley Så det holder jo ikke med instant-kaffe.

Er der nogen som har et forslag til, hvad jeg skal ud og prøve? Det må gerne være noget som kan købes i almindelige butikker som f.eks. Meny, Rema, Bilka, osv.

God dag smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forslag til gode kaffebønner
  • #1   10. okt 2019 Bki kaffen alle kan li. smiley

  • #3   10. okt 2019 brug lidt flere kroner på ordelige bønner, det giver helt sikkert bedre smag.
    vi bruger hovedsagelig lavazza oro hele kaffebønner.
    koster ca 50 kr for ½ kg
    vi maler bønnerne efterhånden som vi skal bruge dem, så får vi ligesom dobbelt effekt ud af det , dels får vi duften af friskmalet kaffe og så derefter smagen af supergod kaffe


  • #4   10. okt 2019 Hvis ens yndlingskaffe er en instantkaffe, så skal man vist bare købe de billigste fra Rema smiley

    Vi bruger den grønne Peter Larsen. Ikke fordi det er den allermest eksklusive, der findes, men fordi den dels falder godt i vores smag og dels at den ikke opfører sig så irriterende, når den er kværnet. I relation til sidstnævnte har mange friskkværnede bønner det med at "klæbe" sig til alt og flyve let omkring. Det går ikke godt i spænd med vores kværn.


  • #5   10. okt 2019 Tror i drikker for lidt kaffe, med det i oplyser...
    TS hvor meget kaffe fik du med da du fik maskinen for 4 måneder siden.. ??


  • #8   10. okt 2019 Det er sådan en jeg har fået. Den kan justeres i grovheden, men det er dog ikke noget jeg har rørt ved, da der stod, at den som udgangspunkt stod "korrekt".

    #2 Uuh, det vidste jeg ikke, det med aromaen. Måske jeg skal fylde lidt mindre i, ad gangen. Men jeg er jo slet ikke som samme niveau som dig. Jeg er den eneste som drikker kaffe herhjemme, så det er faktisk flot, at jeg har "fået lov" til, at have sådan en bandit stående i køkkenet smiley Tror ikke jeg skal i gang med, at riste bønner selv, så tager det vidst overhånd.

    #3 Med det in mente, at (som nogle nævner) maskinen måske ikke retfærdiggør specielt gode bønner, så vil jeg da alligevel prøve dem du nævner. Har faktisk godt overvejet dem, men mest fordi indpakningen ser lækker ud smiley

    #4 Hah, jamen jeg ved sgu ikke, jeg synes bare den smager vildt godt smiley Men jeg vil da prøve den Peter Larsen smiley

    #5 Jamen jeg fik en hel del, synes jeg. Kan ikke huske antal kg, men det har formentlig været omkring 5 kg, uden at være helt 100 på hvor meget der har været i de poser.

    Men tak for svar allesammen, det er taget til efterretning smiley


    profilbillede
  • #9   10. okt 2019 Jeg ville prøve nogle bønner fra CoffeeCollective, jeg er fan. De koster godt nok 100kr for 250g, men hver kop er en fornøjelse. Jeg laver dog mest min kaffe på en Areopress, det er nemt og fylder ikke noget. Nogle gange bruger jeg det, på en tilsvarende maskine som din.

  • #10   10. okt 2019 Kværner selv fra gang til gang og laver kaffen på en kaffemaskine med guld filter.
    Så får man de olier og den gode smag med som et pap filter æder og ødelægger.
    Vi bruger enten Peter Larsen grønne hele bønner som de har de fleste steder, eller også Lavazza Oro hvor man plejer finde et kilo til en 100 kr. Begge slags er bekostelige når man ikke køber dem på tilbud. Lidt har også nogle hele bønner som smager helt hæderligt, dog slår de ikke de nævnte til sokkeholderen i min smag.


  • #11   10. okt 2019 Vi er super glade for Lidl's Crema. Koster 85,- pr kg (og ofte billigere i XL poser)

  • #12   10. okt 2019 Lavazza oro smager lækkert synes jeg også..

  • #13   10. okt 2019 Her er et par gode steder og så er det jo bare at prøve lidt forskelligt smiley
    https://www.kaffemekka.dk/
    https://www.risteriet.dk/


  • #15   10. okt 2019 Laver du primært filterkaffe, Claus?

  • #16   10. okt 2019 #14 så skal der også bestilles en del for at det kan gå tog en tilfældig pose og besparelsen var ca. 14kg pr. kg. og så er gebyret til post Danmark ikke indregnet.
    Og den her er dyre end hos kaffemekka (Papua New Guinea Plantation Sigri Peaberry) koster 1000g 109kr her hjemme og ca. 125kr for 910g på dit link uden gebyret er indregnet.


  • #18   10. okt 2019 Hvad foretrækker du?

    Vi har bare en ret almindelig Krups filtermaskine, der bruges til daglig - og en Wilfa kværn. Men nogle gange laver jeg med Chemex, når jeg har bedre tid til det. Både for smagen og for det terapeutiske i processen.


  • #21   10. okt 2019 #19 hvad mener du med at man ikke skal kikke efter prisen ?
    Kaffen jeg referer til er den samme grønne bønne, så selvfølgelig skal man da kikke på om det kan gå at få den hjem fra udlandet, eneste grund jeg kan set til at man evt. skulle handle der, er hvis de har en bønne som ikke kan fås her hjemme.


  • #22   10. okt 2019 Mister kaffen ikke meget med tiden, hvis den kommer i termokande?

    Jeg synes, det er et spændende område, og jeg kunne egentlig godt tænke mig at prøve at riste selv osv., og for alvor kredse om det. Jeg har bare ikke fået taget skridtet endnu. Men fedt, at du gør det smiley


  • #25   12. okt 2019 Min ikke hverdags kaffe er en Kopi Luwak.
    Den er dyr, men den er rigtig god.


  • Peter J
    Peter J Tilmeldt:
    okt 2019

    Følger: 1 Svar: 1
    #26   23. okt 2019 Helt sikkert er https://www.risteriet.dk/ et godt sted.

    Jeg benytter også ofte hele bønner fra Growers Cup som er dansk virksomhed smiley

    https://spejdergear.dk/shop/growers-cup-colombia-250-gram-kaffeboenner-9164p.html




Kommentér på:
Forslag til gode kaffebønner

Annonce