{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gode tip/råd til læreplads samtale
  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #2   4. dec 2019 Vær dig selv, og vær ærlig.
    Hvis de ansætter dig for noget du viser frem på dagen, og det viser sig ikke passer, så får du en virkelig trist oplevelse ud af det!

• #3   4. dec 2019 Ærlighed er også altid vejen frem :)!
    Tænkte bare hvis der var nogen fif smiley

• Bjerggaards

#4   4. dec 2019 Tror ikke der er nogen genveje til at få et job..
    Men kom til tiden er vel et god fif (Gerne lidt før)? smiley

Og lad kammerater, kæreste, far, mor, søster, bror osv blive væk.. Det virker bare dumt når folk tropper op med dem på slæb

• #5   4. dec 2019 #4 Kommer altid til tiden smiley også på mit tidligere arbejde nogen gange en time før smiley

Ville aldrig tage sådan nogen med smiley det virker sgu for useriøst

• #6   4. dec 2019 Du vil med garanti blive spurgt om du har nogle spørgsmål omkring lærepladsen, arbejdet eller firmaet. Der kan det være godt at have forberedt sig lidt, så du ikke ender med halvbøvet at spørge hvad lønnen er.
    Og så er det ligesom med damerne: Lyt og forstå hvad de siger, istedet for bare at snakke dem efter munden.

• #7   4. dec 2019 Øjenkontakt er vigtigt sammen med et solidt håndtryk.

Vær engageret og interesseret. Fortæl hvad du selv kan tilbyde, og spørg til hvad de kan tilbyde.

Lav gerne lidt forarbejde og søg lidt på info om virksomheden inden du ankommer.

• #8   4. dec 2019 Vær ærlig om dig selv, ingen er perfekte.

Giv et godt håndtryk og hav øjenkontakt under hele samtalen og husk at stå ret.

Undersøg firmaet, måske nogle reklamer eller kampagnevideoer. Nogle arbejdspladser har også medarbejderundersøgelses videoer, hvor du kan se hvordan det er at arbejde der mv. Dyk lidt ned i det, men du skal heller ikke være overinformeret eller virke bedrevidende. (Ingen vil have en der virker arrogant første dag, selvom det kan have sin charme)

Vær dig selv, hvis du har gjort det du skal, og de siger nej. Så er det dem, der går glip af en god medarbejder.

Hav noget på hjerte

Held og lykke, håber det hjalp

• #10   5. dec 2019 Jeg synes at der er rigtig mange gode råd i tråden. Jeg vil tilføje en smule ydmyghed.

Man kan sagtens udstråle selvtillid, gå-på-mod og entusiasme, samtidigt med at man er ydmyg. Det viser at man har respekt for både den person man taler med, og ikke mindst for den mulighed for at blive en del af teamet man sidder overfor.

En samtale går to veje, arbejdsgiver skal vurdere om kandidaten er den rette, men kandidaten skal selvfølgelig også bruge samtalen til at vurdere om det er der han/hun har lyst til at arbejde. Men det er nok mindst 80/20 I arbejdsgivers favør.

Det betyder dog at det er helt okay at stille spørgsmål om jobbet, teamet, virksomheden, kulturen etc. Det viser også at man har interesse i virksomheden.

• #12   5. dec 2019 Efter samtalen, kunne man måske spørge om man kunne få en hurtig rundtur, hvis der er tid til det..

• #14   5. dec 2019 Undersøg hvad firmaet laver. Og spørg ind til hvordan en normal arbejds dag ser ud. Hvor mange genre af faget kan de tilbyde. Hvor afvekslende det er. For eks nogle smede de stå i knap 4 år og bukker det samme stykke metal og deres eneste afveksling er nå de er på skole.

Samtidig så kan du jo spørge ind til løn forhold, arbejdstider og om hvor hyppigt overarbejde forekommer og hvorledes det lønnes. Hvis chefen siger det absolutte minimums løn ned til 1øren og at overarbejdet er dårligt betalt så gad jeg sku ikke gå i lære det sted. Jeg ved det fordi jeg PT har elendig overtidbeysling samt min løn er for lav, og at det stwj jeg selv stod i lære var fantastisk. De kunne tilbyde mig en bred vifte ind for faget og lønnen blev rundet op fra eks 52.31kr til 55kr I timen det ikke meget men det betyder altså noget rent psykologisk.

• #15   7. dec 2019 Spørg ind til fremtids mulighederne for et job efter endt læretid.
    Jeg ville selv hade at være billig arbejdskraft i læretiden.

• #16   13. dec 2019 brugte alle de gode råd og var til samtale i mandags og skal til en samtale med den afdeling jeg evt skal arbejde hos i næste uge. smiley indtil videre går det godt og de var rigtigt imponeret.

• #17   19. dec 2019 Fik en læreplads! skal skrive kontrakt imorgen så håber det hele falder på plads smiley

• Bjerggaards

#18   19. dec 2019 Fed lille julegave smiley
    Tillykke

• #19   19. dec 2019 Tillykke!

• #20   21. dec 2019 Mange Tak :D!

Kommentér på:
Gode tip/råd til læreplads samtale

Annonce