{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Utæt trykluftslange
  • #2   5. feb 2020 håber du har høreværn på hvis den springer
    som skrevet byt til nyt..

• #4   5. feb 2020 Hov, glemte lige fortælle noget... Den dybe tallerken er nu opfundet. Så tråden var tiltænkt en anelse mere kreative individer.

• #5   5. feb 2020 ahhh det med den på

sæt røven på og find ud af hvordan det er at have seriøst luft i maven;)

• #8   5. feb 2020 Altså.. Slangen er voldforstærket med jerntråde under gummioverfladen. Den springer aldrig. Og det er en original slange fra en meget speciel italiensk kompressor, som jeg gerne ser i original stand. Den bliver ikke produceret længere. Så "byt til nyt" er en god joke. Har tætnet den med spændebånd allerede. Ville bare høre, om der var andre muligheder end det.

• #9   5. feb 2020 Umiddelbart ligner det en mørnet slange med pres-fitting i 3/8" eller 1/2" rørgevind, som du kan få lavet på mål ved f.eks. Parker. Den kan ikke koste mange kroner. Hvor lang er slangen, og hvordan ser den anden ende ud?

Og selvom slangen er armeret, så kan den sagtens springe. Tro mig smiley

• mikkel K
    mikkel K Tilmeldt:
    dec 2019

Følger: 1 Svar: 80
    #10   5. feb 2020 Kan garantere dig, at den kan springe alligevel.

Firmaer der laver hydraulik slanger, kan kort den op og pres en ny fittings på

• mikkel K
    mikkel K Tilmeldt:
    dec 2019

Følger: 1 Svar: 80
    #11   5. feb 2020 Men tænker at en ny er lige så billigt

• #12   5. feb 2020 Ser den mør ud?

profilbillede
  • #14   5. feb 2020 Det der er en ganske almindelig hydraulik slange, men en tommes kobling i enden.

Den siver fordi den enten er begyndt og slippe i gummiet, eller den ikke har været presset ordentlig.
    Måske klippet skævt eller ikke trykket helt i bund i koblingen.

Med længden slangen har, kan koblingen klippes af og en ny presses på.
    Vil nok koste nogen få 100kr.

Hilsen en forhenværende hydraulikslange montør.

• #15   5. feb 2020 Hej afkort stålflexslangen og på med en ny presmuffe med det rette gevind.
    Mvh kp

• #17   6. feb 2020 #16

"os der har prøvet det før"

Ok, ned på jorden, mester. Spar mig for din ekspertviden, tak. De der historier kan du fortælle dine veninder i skolegården.

Seriøst, troede du ikke, at jeg selv kunne regne ud, at en slange kan skiftes? Tror du ikke, at der er en grund til at jeg spurgte om slangen kunne repareres og ikke skiftes? Og nej, I kreative har absolut ikke omtrent den samme løsning. Du skrev byt til nyt, andre foreslår måden til reparation. Stor forskel.

• #19   6. feb 2020 Den har været utæt siden jeg købte den for 15 år siden. Den vil kunne blive ved sådan mindst 15 år endnu. Men nu satte jeg spændebånd på - og den holder tæt. Hvad er der uklogt ved det?

• #21   6. feb 2020 Slangen er forret med jern net, eller vævet uden på inder slangen.
    Selvom den er lavet til en 200-300 bar, så kan den nu sagtens springe, osse ved 11 bar.

Som jeg skrev tidligere så det sandsynligt en presse fejl.
    Eller at vævningen er begyndt og ruste, især hvis det har været der længe.

For din egen skyld vil en fix være til rådelig, hydraulik slanger giver ikke nogen advarsel inden de springer, og med 11 bar risikere du nemt et øje.

• #22   7. feb 2020 Står der 105 bar på? Så må der være en 1 lags slange.. Slanger bliver normalt først utætte ved hylserne, men det er tegn på at de skal skiftes.. 11bar luft er farligere end 11bar hydraulik, fordi luft komprimeres, så du har mange flere L luft, end du vil have med hydraulikolie. Hvis slangen stadig er blød og bevægelig uden at krakelere, så kan du klippe den tæt på nuværende, utætte, indstik, og montere nyt..

• #23   7. feb 2020 Skift den nu bare, de holder ikke evigt og skader inde i slangen kan du ikke se, har set hydraulic slanger springe ved lavere tryk end 11bar.
    Men kan læse på dine svar at du er meget klogere....

• #25   7. feb 2020 #24

Du læser kun hvad du selv skriver... Der er lidt klogere individer end dig, som foreslår reparation. Presse ny kobling på, bliver der skrevet af folk, som umiddelbart har kendskab til hydraulikslanger. Så kom videre. Din mening er hørt og arkiveret.

• #27   7. feb 2020 Jeg sætter meget pris på din voldsom bekymring for mit helbred og at du bliver ligefrem barnlig i dine forsøg på at skrive noget spydigt tilbage, når jeg afviser dine ihærdige forsøg på at redde mig fra en vildfaren slange. Det er meget flot. Men stop nu dig selv, tak.

• #29   7. feb 2020 Modtaget

Kommentér på:
Utæt trykluftslange

Annonce