{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
773 visninger | Oprettet:

Leje af autotransporter/liftbil med fri km??? Østjylland {{forumTopicSubject}}

Hej Bg
Jeg har solgt en lille racerbil til en fyr i Tyskland, men han har besvær med at hente den og vil meget gerne have jeg leverer den. Jeg har dog ikke køretøj til at fragte den længere.
Hvorfor jeg skal bruge enten en autotransporter, eller en stor varebil med og lift(den har tidligere været fragtet i disse, da den kun vejer 390 kg.)
Men de stedet man ka. Leje er det ikke til at gå de 1400 km jeg skal køre, uden at lejeprisen kommer op 4-5000 for et døgn.
Kan det virkelig passe det ikke kan gøres billigere?
Hvis nogen kender nogle der udlejer sådan noget, hører jeg meget gerne fra jer.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Leje af autotransporter/liftbil med fri km??? Østjylland
  • #1   9. feb 2020 Har du hørt autologik. Hvad de skal have for at levere den

  • #2   9. feb 2020 De kan ikke klare den, da det er en lidt speciel racerbil og derfor kan deres chaufføre ikke betjene den.

  • #3   9. feb 2020 https://www.dk-autoservice.dk/vi-tilbyder/bil-udlejning

    Ellers tænker jeg det er købers ansvar. Især med de biludlejningsmuligheder de har.


  • #4   9. feb 2020 har du ikke en bil der kan trække 1000 kg med bremser, for så bør det jo nok stadig være en del billigere at leje autotrailer eller boogietrailer at transportere den på. Det bør jo kunne gøres for 500-800 kr for en hel weekend

    vi har tidligere lejet biler ved ham der henvises til, men så skal der altså lige smide 400 km kørsel oveni til at hente bilen nord for Frederikshavn

    du kender ikke nogle af dem du tidligere har kørt race med eller mod der har noget du kan låne, for det er nok klart det billigste.

    derudover så husk at sørge for du som minimum får depositum der svarer til dine udgifter til leje og turen derned og hjem. Du vil ikke være den første hvor køber ikke har pengene når bilen står på adressen


  • #5   9. feb 2020 Jeg har kørekort efter 2009, hvorfor at jeg kun må køre ud fra totalvægt på trailer, og max vogntog på 3500 kg. Hvorfor en trailer ikke er en mulighed. Der er umiddelbart ikke nogen muligheder i netværket. Da de bruger trailer løsninger, eller lastbil smiley

  • #6   9. feb 2020 Du kan vel leje en maskintrailer, og evt. få en til at køre med dig, eller lade køber selv afhente den.

  • #7   9. feb 2020 Martin Gs link ser i mine øjne fornuftigt ud. Du kan leje en autotransporter for 2400 fri km. Spørg dog til udlandskørsel, da det for mange udlejere er et no-no.

  • #8   9. feb 2020 Hvis den kun vejer 400 kg kan du kører den op på enhver større Boogie trailer og trække den med en Passat eller lignende smiley Vores 1300 kg Boogie trailer må jeg uden B/E kort trække efter vores Avensis smiley

  • #9   10. feb 2020 Kasper J-->>
    ud fra vægten er vi nok oppe i noget legend car eller større crosskart

    De er begge mere end 150cm bredde, og legend car er mere end 4 meter lang

    Så vi er oppe i en større boogietrailer eller maskintrailer, også kommer vægten godt op over 1300 kg totalvægt.


  • #10   10. feb 2020 Ja trailer er ingen løsning. Det er en Formel Ford, og den har alt for store mål til det. Det ville kræve en af de små autotrailere, på en 1400 kg totalvægt, men dem er der vidst ingen der udlejer

  • #11   10. feb 2020 Ah så løber du også ind i et festligt problem med frihøjde. Oftest transporteres de på særlige trailere som kan tippe og give bilen en blødere vinkel imod asfalten (måske alle auto trailere kan det ?)
    De fleste små autotransportere er faktisk ganske høje, så du skal have luret det problemstilling.
    Positivt må den være til at skube lidt rundt på.

    Og med en formel ford skal man nok være lidt vel modig hvis man klipser plader på og håber at man ikke møder myndighederne de næste 700 km:)


  • #12   10. feb 2020 Min erfaring. Købere der har besvær med at hente ender altid med at springe fra.

  • #13   10. feb 2020 Reglerne for trailer har du fået galt i halsen, så måske den løsning alligevel kan være en mulighed smiley
    For det første så er der ingen forskel på om du tog kørekort før eller efter 2009 da du skal uden for DK grænse med traileren..
    Tilladt samlede totalvægt for vogntoget må maks være 3500kg.

    For det andet må du gerne hægte en tilladt totaltvægt på bilen der er større end det den må trække, så længe den faktiske vægt på krogen bare ikke er mere end den må trække.

    Så kan du finde en trailer den kan være på og en bil der må trække trailerens og racerens samlede vægt, uden at tilladt totalvægt på bil og trailer kommer over 3500kg så er det bare afsted smiley


Kommentér på:
Leje af autotransporter/liftbil med fri km??? Østjylland

Annonce