Kompressor til dækmaskine {{forumTopicSubject}}
Jeg er ved at anskaffe en dæk maskine.
Den skal selvfølgelig have luft 8 bar.
det er kun til hobby brug, og jeg bruger ikke ellers luft værktøj.
Hvor stor skal sådan en kompressor være?
Lige nu har jeg bare en lill 0,5 hk. Men jeg har dog en ekstra 50 L tank til at stå til formålet.
Overvejer om man skulle købe såden en her: https://www.biltema.dk/varktoj/trykluft/kompressorer/kompressor-30v-50-2000033785
Også sætte den eksiterende tank til som jeg har.
Skulle det ikke gerne kunne gøre det? jeg sætter alligevel kompressoren i et rum ved siden af, så for om den skal køre er jeg ligeglad med, vil bare gerne have at den kan opretholde trykket.
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 47 Biler: 14 Emner: 146 Svar: 8.028
jan 2012
Følger: 20 Følgere: 39 Biler: 3 Emner: 213 Svar: 1.175
https://media.xl-byg.dk/media/Image.aspx?id=c0c94197-11cf-4ecd-b686-ca6c8781b072&format=jpg
Har en ligende den der. 24 L
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 47 Biler: 14 Emner: 146 Svar: 8.028
jan 2012
Følger: 20 Følgere: 39 Biler: 3 Emner: 213 Svar: 1.175
feb 2005
Følger: 10 Følgere: 10 Biler: 3 Emner: 8 Svar: 1.002
Jeg tror godt sådan én kan kører på de små kompressorer men kompressoren kommer nok til at kører næsten konstant.
Hvis du har en lille hobby vil jeg prøve med den først
Tilmeldt:
aug 2003
Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.008
8 bar er mere end rigeligt.
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.008
Og det siger jeg så lige NEJ til.
Jeg bruger selv 1/2" rør overalt og også slanger i god størrelse.
Min 500 liters kompressor står i den anden ende af værkstedet og har haft ekstra 500 liters tank monteret så jeg havde 1000 liter at gøre med, min kompressor er stor med to stk på og er sat til 9 bar.
Jeg manglede stadig power på bla klør og ikke mindst når dæk skulle trykkes af kunne klør ind imellem ikke holde.
Selv om klør er nye og skarpe.
Dækappet er et RAW og jeg havde en gammel kompressor stående på 50 liter, som jeg bruger tanken fra lige bag ved dækapperatet.
Og det har ikke bøvlet siden og kører optimalt nu.
Og der er jo også en grund til at mange dækapperater, netop har en buffertank fra ny af, det har min bare ikke, selv om storebroren til den har en tank bagpå, og det er det eneste der er til forskel, ud over fod kontakten til dæk påfyldningen.
Men nu er mit dækapperat nu heller ikke fra i går, men bliver vedligeholdt.
På mit tidligere værksted som var lejet, var der en stor kompressor i en hal ved siden af, som skulle brødføde flere værksteder, og der havde vi alle samme problem med dækapperat på trods af de dage hvor man var der selv, så mængden af brugere var ikke årsagen.
Dog kunne det ske at vand i kompressor gjorde at der manglede power indimellem hvis den ikke blev tømt for vand.
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 47 Biler: 14 Emner: 146 Svar: 8.028
jan 2012
Følger: 20 Følgere: 39 Biler: 3 Emner: 213 Svar: 1.175
Kompressor til dækmaskine