{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
979 visninger | Oprettet:

Mie B
Mie B
Tilmeldt:
23. sep 2018
Emner: 1 Svar: 6

vw polo - skal/skal ikke? {{forumTopicSubject}}

Hej da jeg er flyttet 30 km væk fra mit studie (og får endnu længere til min næste) er min elskede benzin Suzuki blevet meget dyr at holde kørende.

Jeg har derfor overvejet at finde en diesel vw polo da de er meget økonomiske. Min kæreste havde en før den han har nu, og den var bare fed.

Spørgsmålet er nu om den jeg er blevet tilbudt af en bekendt giver mening?

Info om den:

vw polo 1.2 tdi bluemotion
årgang 2010
kørt. 237.xxx
opgivet til 29 km/l
fuld servicebog
Leveres nysynet.
Ny bremser
Ny kobling
tjekkes igennem af mekaniker imorgen (torsdag)

Min egen mekaniker må gerne se den inden køb, og jeg kan naturligvis prøve den inden.
Jeg kører små 100 km dagligt udelukkende på landevej.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  vw polo - skal/skal ikke?
  • #1   12. feb 2020 Fordi det er en diesel er du nødvendigvis ikke "billigere" kørende med en bil der har kørt 237 tusinde km, der kan komme en masse uforudsete reparationer, så er det bedre at gå en klasse ned (mikrobil) evt og købe en der har kørt meget færre KM og som stadig kan køre nogenlunde ligeså langt på literen.

    Jeg ville i hvertfald være meget påpasselig med sådan en polo


  • #2   12. feb 2020 Når du skriver at din Suzuki er dyr at holde kørende, mener du så med reparationer og udgifter generelt, eller mener du med brændstof?

    Hvis den har mange problemer, kan det give mening at skifte den ud. Men hvis den kører som den skal, og der ikke er problemer med den, kan det måske ikke betale sig at skifte den ud.

    Der er altid omkostninger forbundet med at handle bil. Din gamle får du måske ikke meget for, og den nye koster noget ekstra - især hvis det er hos en forhandler.

    Og så skal du måske betale mere i ejerafgift på en diesel. Og evt. også i forsikring.

    Ofte hænger økonomien ikke sammen hvis man udelukkende skifter bil pga. man vil have en der kører lidt længere pr. liter. Omkostninger ifm. køb og øgede faste omkostninger gør, at der kan gå måneder, måske endda år, før regnskabet går i nul.

    Mange ser bare udelukkende på km/l tallet, og glemmer at se på totaløkonomien.


  • Mie B
    Mie B Tilmeldt:
    sep 2018

    Emner: 1 Svar: 6
    #4   12. feb 2020 Jeg laver lige et fælles svar smiley

    Min nuværende swift 1.3 2007 har kørt 130.00 km og fejler ikke noget.
    Den kører omkring 10 km/l så den er dyr at køre så langt i.
    ejerafgift på den er 3 gange så høj som eks. poloen og forsikringer er også højere.

    Min bekymring med swiften er gearkassen, fordi mange skriver at de står tidligt af.. Flere har problemer med motoren står af inden 200.000 km, så jeg tænker over det mindst en gang i ugen..

    Min swift skal ikke sælges hvis jeg skal have ny, da min mor får den.


  • Mie B
    Mie B Tilmeldt:
    sep 2018

    Emner: 1 Svar: 6
    #5   12. feb 2020 #3

    Jeg har en Suzuki swift 1.3 fra 2007, og jo jeg elsker min Suzuki.. Den opfylder alle mine behov, og er nem at parkere i eks. Silkeborg midtby. Er det drømmebilen? Nej absolut ikke, men på nuværende tidspunkt er jeg glad for den smiley


  • #6   12. feb 2020 Ok, så giver det måske mening at skifte.

    Se evt. på spritmonitor.de, der kan du slå op hvad andre kører pr. liter i den bil du ser på. Stol ikke alt for meget på hvad biler er opgivet til.


  • #7   12. feb 2020 Mener 1,2tdi er 3 cylinderet og det bliver man træt af at køre med i længden. Havde taget en 1,6tdi, de kører bare smiley

  • Mie B
    Mie B Tilmeldt:
    sep 2018

    Emner: 1 Svar: 6
    #8   12. feb 2020 #6

    situationen er den at min mor gerne vil have en bil igen, hun kører kun i byen så derfor tænkte jeg det var oplagt at hun fik suzukien og jeg fik en diesel i stedet.

    Jeg bor i Bjerringbro og kører til Silkeborg hver dag. Når jeg er færdig i Silkeborg om 2,5 år har jeg 3 år hvor jeg skal køre til Horsens, det tænker jeg ikke at Suzukien syntes er ret sjovt... Jeg køre udelukkende lange ture, så derfor vil jeg gerne over i diesel smiley


  • Mie B
    Mie B Tilmeldt:
    sep 2018

    Emner: 1 Svar: 6
    #9   12. feb 2020 #7

    min kæreste der kører 50.000 km årligt, havde 1.6 tdi og den var bare virkeligt fed at køre i. Den blev udelukkede solgt fordi han skulle have en større til at trække med..

    Er lidt bekymret for om 1.2 tdi kan holde i mange km endnu, fordi har altid hørt at små biler i gennemsnit holder færre km end store? smiley


  • #10   12. feb 2020 Den skal nok holde, motor gangen er bare sindssyg hård i sådan en 3 cyl diesel, det er til at blive sindssyg af smiley 1,6tdi kører vel også næsten det samme km/l? Det vil jeg ihvertfald anbefale

  • Mie B
    Mie B Tilmeldt:
    sep 2018

    Emner: 1 Svar: 6
    #11   12. feb 2020 #10

    jeg tænker også umiddelbart at jeg hellere vil have 1.6 den kører og meget langt km/l.
    Min kærestes kørte 29 når den kørte mest økonomisk, det kunne tydeligt mærkes på kontoen da han fik hans nye der kører 15 km/l smiley


  • #12   12. feb 2020 Købe den på gule skilte hvis det bliver for dyrt på hvide, så kan man da spare lidt på indkøb smiley

  • #13   12. feb 2020 ummidelbart lyder det fint... min gamle Clio 2 dci har først givet op nu efter 380.000km og den rendte stadig 26 pr liter indtil den sagde stop i sidste uge

  • #14   12. feb 2020 Havde fundet noget nyere/noget der har fået noget mindre. Tænker også 10 km/l er lidt i Swift, så 29 km/l rammer du sikkert heller ikke i Poloen.

  • #15   13. feb 2020 Ville holde mig fra 1,6 TDI de er meget kendt for at dyser går til, egrkølere, partikelfilter osv.
    1,2 TDI har hård motorgang, og er kendt for at kobling/svinghjul går til, samt egrkølere, mener ikke de er helt så slemme til at smide dyser som 1,6.
    Men når den har gået 237 kan den jo fejle mange ting, tandrem skal skiftes ved 210 eller 240. Så det er et punkt du skal kontrollere om den har fået gjort, god ide at få din mekaniker til at kigge den igennem inden køb.


  • #16   13. feb 2020 Har selv været ude og kigge på en i søndags. De køre godt. Men man skal bruge gearkassen meget. Der er ikke nok bundtræk i den til at springe et gear over. Kobling og svinghjul giver der for god mening, nu da man skal bruge alle gearene og dual masse svinghjul spændt op til en 3benet motor. Ud over der var jeg meget positiv over den. Har overvejet Fabia og Ibiza som alternativ, selvom Polo er den pæneste efter min mening

  • Mie B
    Mie B Tilmeldt:
    sep 2018

    Emner: 1 Svar: 6
    #17   13. feb 2020 #16

    Jeg har præcis de samme tanker som dig, ibiza syntes jeg er okay Fabia er jeg absolut ikke fan af. Jeg skal også bruge min gearkasse meget i swiften.. Tror dog ikke at det bliver denne, da jeg er lidt bange for at værkstedet kommer til at se den mere end jeg selv smiley

    Jeg har ikke erfaringer med biler der har kørt over 200.000 km så nok derfor jeg er lidt bange for dem smiley


  • #18   13. feb 2020 #17 har selv kig på en sølv stående engros I Næstved ved sydbiler.
    Jeg er ikke så bange for km. Har haft mange der har rundet 400.000km jeg må indrømme at Fabia'en i Hatchback tiltale rmig mere end Ibiza'en, men Ibiza'en kan fås billigere villet giver den et stort plus.


  • #19   13. feb 2020 Vw/seat 1,2 / 1.4 tdi motor = bang bang motor. Hold dig laaangt væk fra dem de river hovdelejerne og vis du heldig at finde en anden motor koster den kassen. Hold dig til 1.6 tdi meget bedre motor.

  • #20   13. feb 2020 #19 jeg har Google løs omkring fejl på de motore og er ikke stødt på det du siger. Så har du et link?

  • #21   13. feb 2020 Der sidder strækbolte i hovdelejerne og de holder ikke og trækker den først lejerne rundt er motorn død. Kendt prob i bms motorne

Kommentér på:
vw polo - skal/skal ikke?

Annonce