{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.205 visninger | Oprettet:

Mekaniker-uddannelse job/læreplads {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg starter på en mekaniker uddannelse her til august. Jeg har valgt at jeg gerne vil i lære på et mindre sted så der er mere blandet arbejde og det ikke bliver det samme hver dag.
Jeg har ikke noget at lave de næste 4-5 måneder til sommerferien, så jeg tænkte at et job som fejedreng vil være godt, eftersom værkstedet vil kunne se mig an.

Er der nogen der har erfaringer med at ansøge om et job indtil man starter på skole? Eller skal man hellere bare få smidt en ansøgning om praktik ud? Elevplads-ansøgningen giver jeg selvfølgelig med.

Jeg har fundet nogle steder i Kolding, hvor jeg bor, men er der ellers nogen der kender nogle værksteder i Kolding og omegn hvor de muligvis har en læreplads til næste år? Helst et mindre sted, som skrevet...

Tak på forhånd smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mekaniker-uddannelse job/læreplads
  • #1   16. feb 2020 min mening og anbefaling: Det bedste du kan gøre er at lave en lang liste over alle værksteder du kan finde der nogenlune matcher det du søger (om de skriver de har en ledig stilling eller ej), så printer du en stak ansøgninger.
    Derefter besøger du dem alle sammen fra en kant af, gerne lig ud med et fast håndtryk, det er altid et godt førstehåndsindtryk (et slattent håndtryk er noget de bemærker, og ikke for noget godt)

held og lykke i jagten smiley

• #2   16. feb 2020 Som Henrik siger, mød op ellers så ryger din ansøgning bare i en stor bunke ansøgninger. Det er også bedst hvis du gør det selv, eller i hvert fald går ind selv. Har set for mange unge knægte der søger praktik eller læreplads og så er mor og og far med og snakker for dem. Lad dem blive i bilen hvis du bliver kørt.

• #3   16. feb 2020 enig med hvad anders skriver, det er ikke nødvendigvis en dårlig ting at blive kørt rundt, men gå selv ind i butikken, lader chaufføren blive i bilen smiley
    det siger rigtig meget om ens vilje, og de fleste bider ikke når man kommer ind smiley

• #4   16. feb 2020 Start på skole nu

• #5   16. feb 2020 Du kan vist ikke starte på grundforløbet før du har underskrevet en uddannelsesaftale

• #6   16. feb 2020 #5 ny regl? For langt de fleste tager grundforløbet uden læreplads og håber de kan finde en efterfølgende. Jeg tog selv en smed og der efter en mekaniker, mens jeg ledte efter før en læreplads som en af delene. Jeg blev smed

• Silas L
    Silas L Tilmeldt:
    feb 2020

Følger: 9 Emner: 2 Svar: 8
    #7   16. feb 2020 Er selv i lærer som mekaniker, og har været i 5 måneder nu.

Jeg gik i skole et helt år hvor jeg søgte, dog uden at få svar, ellers fik man bare et nej. Det bedste du kan gøre er at komme i praktik med elevplads som hensigt. Husk at få sagt det skal være med hensigt til elevplads. Ellers bliver du udnyttet.

Jeg kommer fra Esbjerg, og her var næsten intet at få fat i.

• #8   18. feb 2020 #6 ja det er en ny regel, for at stoppe alle de SU ryttere

Kommentér på:
Mekaniker-uddannelse job/læreplads

Annonce