{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.361 visninger | Oprettet:

Scan og betal {{forumTopicSubject}}

Har lige set en reklame hvor en fyr danser rundt i et supermarked med sin smartphone, scanner bar codes på de produkter han køber og laver et sidste QR scan med sin telefon lige inden han går ud. Telefonen er connected til hans kort og vupti han har betalt og slipper for at stå i kø.

Er det bare mig som har misforstået konceptet totalt:

Man kan jo komme til (bevidst) at "glemme" at scanne 1 eller flere varer. Hvis man bliver stoppet i en stikprøvekontrol - aner ikke om det overhovedet er noget de laver - så kan man jo undskylde med:

a) Hovsa/ups, havde glemt denne vare (især ældre kan være glemsomme).
b) App'en opførte sig underligt da jeg skulle scanne
c) Scannede en forkert vare i forvirrethed.
d) Blev ringet op da jeg skulle scanne og nåede aldrig at scanne den.

...og alle mulige andre søforklaringer.

Jeg ser det ekstremt svært at for butikken at bevise tyveri når man lægger ansvaret på denne måde over på kunder. Hvad mener I?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Scan og betal
  • #1   2. apr 2020 Hvis der konstateres "fejl" i forbindelse scan og betal, vil du blive udtaget til stikprøve kontrol hyppigere.

• #2   2. apr 2020 Dvs hvis man har lavet en "fejl", så næste gang man betræder butikken og aktiverer app'en så lyser der nogle alarmklokker på uddelerens bord og man begynder at holde øje med én? Altså sådan lidt overvågningsagtigt?

• Henrik S
    Henrik S Tilmeldt:
    jul 2014

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 86
    #3   2. apr 2020 Scan og Betal er - som i princippet al anden handel - en tillidssag.
    Naturligvis kan du vælge at snyde/stjæle. Det kan du også ved en selvscanningskasse. Eller ved en helt normal kasse, hvor en vare "forputter" sig.

Det er en simpel afvejning for butikken: hvor stort er svindet, og hvor stor er udgiften til kontrol (og ekspedition).

Langt de fleste kunder har en helt grundlæggende samvittighed og kunne aldrig drømme om at forsøge at stjæle. De køber og betaler - uanset formen. Det er dem S&B er beregnet for.

Så er der en mindre gruppe, som har en mere flosset moral og kun betaler, fordi det ville være pinligt at blive opdaget i at stjæle. Dem vil butikkerne gerne holde lidt øje med. Der er en forøget risiko ved S&B, så de er en udfordring.

Og endelig er der en lille gruppe, som stjæler løs og er revnende ligeglade med truslen om konsekvenser. Det er dem som koster butikkerne de store penge, og dem forsøger butikkerne ihærdigt at holde helt ude. Tro mig, ingen af dem ønsker at identificere sig i en App.

S&B er bestemt en risiko. Men der er jo også steder, hvor kunderne (efter godkendelse) har adgang til selvbetjening i butikken døgnet rundt. Og det er ikke i de butikker, at svindet er størst...

Har du ikke samvittighed til at betale for dine varer, skal du nok ikke installere appen. For os andre er det en fin service (som samtidig sparer butikken penge).

• #4   2. apr 2020 #3

Lige en til den du skrev nederst.

Muligvis butikken sparer penge, men deres priser afspejler sjældent besparelsen.

• #5   2. apr 2020 Amazon har faktisk lavet en lille kiosk i USA hvor man kan tage alt det man vil ned fra hylderne og så gå ud igen, så trækker den automatisk fra det kort du har registreret hos dem, der er selvfølgelig kameraer/sensorer der registrerer alt hvad du foretager dig, men det virker da smart smiley smiley

• #6   2. apr 2020 Kan jo også være, at butikken bare anmelder alt.

Jeg bruger med glæde scan selv og synes det er dejligt og tidsbesparende i hverdagen.

• #7   2. apr 2020 Der står vel noget i betingelserne som du accepterer inden du opretter dig.
    For i Fakta bliver det anmeldt som butikstyveri hvis du bliver opdaget, det er dit ansvar at få scannet alle dine vare ind.

• #8   2. apr 2020 #5
    Samme har jeg set i Kina for længe siden, med fuldstændig personalefri butikker, som så har åbent 24/7

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    apr 2006

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #9   2. apr 2020 #5
    Og selv den kan snydes, hvilket også er bevist smiley

• #11   2. apr 2020 Vel samme princip som de supermarkeder der har scan selv kasser. Det er super lækkert og betyder du kan sagtens gå i Bilka en lørdag eftermiddag uden at stå i kø i 20 min. Det står godt nok altid en ansat men det er mere fordi maskinerne er ret følsomme overfor proceduren varene skal scannes i

• #12   2. apr 2020 Jeg har en Amazon Go forretning lige ved siden af mit kontor, og der scanner man bare sin mobil når man går ind. Så tager man det man skal bruge, og går ud igen. Ikke noget med at scanne undervejs eller når man forlader butikken. Det er ret smart, og det bruger video til at finde ud af hvad man har taget.

• #13   2. apr 2020 Jeg benytter kun kassen med ekspedient, de skal jo også ha et arbejde

Kommentér på:
Scan og betal

Annonce