{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  benzin drevne løbehjul
  • #1   13. apr 2020 Ja, alle løbehjul med motor er lovlige smiley

• #2   13. apr 2020 hvad er de så, knallerter, skal man køre med hjelm, eller er de under samme kategori som elløbehjul ?

• #3   13. apr 2020 der er meget få, der er blevet godkendt som 45 scooter så vidt jeg husker.

• #5   13. apr 2020 Hvad jeg kan finde så gælder det alle motoriseret løbehjul, så de går vel under el løbehjul, så længe de ikke kan køre mere end de 20 km/t

• #7   13. apr 2020 Men det der viser jo også at så længe løbehjulet holder sig indenfor reglerne så er det ikke ulovligt? Ja der står at et motoriseret løbehjul forstås som et el løbehjul, men der står ikke at det ikke må være en brændstofmotor.
    Det er ihvertfald sådan jeg forstår det.
    Om det er et smuthul eller hvad det tør jeg ikke sige, men det er jo også set før så enten er det ikke blevet opdateret da der ikke findes mange, hvis nogen af dem eller også er det fordi det høre under samme regler

• #9   13. apr 2020 Men hvis det er ulovligt skal der vel stå regler om det? Eller har jeg misforstået noget her?
    Det eneste jeg kan finde er gamle artikler om at det er ulovligt da det blev anset for at være en knallert uden de korrekte køreegenskaber. Men der stod der samtidig også at det galt både el og benzin drevne løbehjul. Så tænker ikke at de kan gøre den ene ting lovlig men ikke den anden.

Men en helt anden ting er om der overhovedet findes CE-godkendte benzin løbehjul?

Ja der er vel ikke andet for end at ringe hvis man vil have det afklaret

• #10   13. apr 2020 Så en helt 3. Ting.
    Er jeg den eneste der får et godt grin over at se folk i jakkesæt køre rundt på dem? smiley

• #11   14. apr 2020 Hvad skulle fordelen være ved et benzindrevet løbehjul? Jeg synes da at det er mere praktisk at man bare kan lade det op derhjemme, og igen på jobbet, hvis man bruger det som transportmiddel på den tur.

• #12   14. apr 2020 #10
    Det ses ofte i San Francisco hvor jeg arbejder, og også folk i jakkesæt på skateboard. Mange tager toget ind til byen (det gør jeg også selv) og så er løbehjul og skateboard en hurtig måde at komme de sidste 1-2 km fra toget til kontoret.

• Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

Følgere: 14 Svar: 2.877
    #13   14. apr 2020 Benzin løbehjul er ikke godkendt til offentlig vej. Desværre er det sådan i Danmark at alt der kører mere end 6 km/t skal registreres som knallert for at kunne køre lovligt på offentlig vej.

• #14   14. apr 2020 Det er ikke til mig jeg ville nok også vælge et el løbehjul da jeg synes benzin drevne løbehjul er for store og klodsede..

men umiddelbart vil jeg nemmere kunne leve med et benzindreven løbehjul end el løbehjul ift. optankning/opladning.

Og hvis man er ved at løbe tør på farten så kan man hurtig tanke op.. man kan ikke bare gå ind til en eller anden og tage deres strøm.

• #15   14. apr 2020 Men i øvrigt, tak for jeres svar alle sammen smiley

• #17   14. apr 2020 Jeg overvejer selv at få et. Firmaet er ved at flytte kontor, så når jeg vender tilbage til at pendle igen, skal jeg enten skifte tog for at komme de sidste par km, eller også tage eks. et løbehjul med, hvilket sikkert er en hurtigere løsning.

• #18   14. apr 2020 #16
    60km/t? Kan han så ikke lige så godt tage et ulovligt benzindrevet løbehjul?
    Eller en knallert og holde loven? smiley

• #19   15. apr 2020 lige et spørgsmål:
    der står her: Selvbalancerende køretøjer og motoriserede skateboards må i forsøgsordningen køre maksimalt 20 kilometer/timen ved egen kraft.
    vil det sige at den godt KAN køre mere? eller skal den MAX kunne køre 20?

Kommentér på:
benzin drevne løbehjul

Annonce