{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.496 visninger | Oprettet:

Daniel B
Daniel B
Tilmeldt:
28. apr 2019
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 15

“Gasfri” svejser fra biltema? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen jeg skal have svejset min fiat ritmo op i vangerne og så meget små steder på karossen og tænkte på at købe den mig svejser fra biltema hvor gassen er i tråden men jeg har hørt både godt og skidt om det.

Men ville den være fin til mit forbrug? Den skal kun bruges til vangerne og så steder på karossen, ellers intet andet.

Syntes det er for dyrt at købe en brugt co2 svejser til mit lille projekt. (Billigste jeg fandt uden manometer og flaske og intet/ lidt tråd var 1500)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  “Gasfri” svejser fra biltema?
  • #1   22. apr 2020 jeg har fået sådan et fra Biltema
    det svejser rigtig fint.
    (er udlært smed) så kan godt svejse.

    men ville aldrig bruge det til plade arbejde, da det sviner meget og der kommer sådan et hvidt lag på metallet, nok efter gassen, som udvikles under svejsning

    det er svært og få væk.

    jeg mangler så og afprøve og svejse med normal tråd og gas

    jeg har svejst en del ting med det nu.
    men ikke tyndplade som karosseri


  • #2   22. apr 2020 #1
    du udlært smed, og mangler og prøve at svejse med tråd og gas, tror sku der er noget der er glippet i din uddannelse ;))))))))DET GAZZZZZ


  • #3   22. apr 2020 Det er tæt på ubrugeligt på tyndplade.det sviner og køre af helvede til og hvis du ikke er habil svejser i forvejen bliver det aldrig godt. Brug nu de ekstra penge og køb en “rigtig” CO2 svejser

  • #4   22. apr 2020 Hej
    Køb en rigtig Co2 svejser.
    Micatronic, Kempi oa.
    Gå i Bauhaus og få de 12% + prisforskellen. Det tager lidt tid men kan godt svare sig med en 161i som svejser fra 0,25- 5 mm jern ved max 200Amp på 230V 16Amp lysnetgruppe Schuko eller en polet CEE stik.
    Dit projekt "gasfri" er dømt NO GO for amatører. Selv en habil svejser kan aldrig lykkes med den "Husmandsløsning"
    MVH KP


  • #5   22. apr 2020 Det behøver ikke være de dyre mærker, har en billig tysk model fra EBay den har virket fint i ca 6 år nu og kostede 1/3 af migatronic o.lign

  • #6   23. apr 2020 en anden ulempe fra med den fra Biltema er blæseren køre hele tiden
    1 det er træls og høre på
    2 det koster strøm.

    kan se jeg fik skrevet det lidt kryptisk
    jeg skal have afprøvet den maskine fra Biltema med normal tråd og CO2.
    og se om man så kan svejse tyndplade


  • #7   23. apr 2020 #6

    Dennis GSI

    Nu lige et ord på vejen med det med blæseren.
    Selv har jeg en Kemppi svejser jeg gav knap 17.000 kr for, alene for svejsemaskinen.
    Når jeg begynder at svejse så starter blæseren nu også ret hurtigt, og den kører længere tid end jeg lige har svejset
    Ja det kan da være lidt irriterende for nogen at høre på.
    Det eneste jeg syntes er irriterende, er ved små opgaver, for så kan og vil jeg ikke afbryde svejseren mens blæseren kører
    Da det jo er en beskyttelse.

    Hvad angår svejsere med fluxtråd, ja det kan svine, men de fleste sliber jo deres svejsninger ned, så at det sviner lidt er jo lige gyldigt
    Man kan nu og så få de svejsere hvor man faktisk kan sætte en lille flaske til, jeg købte engang selv en 220v i Bauhaus.Der ligger masser af testvideoer på Youtube, hvor der testes sådanne svejsere med fluxtråd, og der er mange får et ok resultat og som giver disse svejsere ros med på vejen.
    Strømforbruget til en blæser kan heller ikke vælte budgettet når vi snakker forbrug generelt på en svejser, eller vinkelsliber, eller for den sags skyld en kompressor.. ??

    Migatronic der har jeg været todligere, og vil jeg hellere købe nyt, end en gammel smelte maskine som en Migatronic


  • Daniel B
    Daniel B Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 15
    #8   23. apr 2020 Tak for svar allesammen, jeg kan godt finde ud af at svejse så det er ikke problemet. Men kan godt se jeg må ofre lidt penge og købe en co2 svejser istedet smiley

  • #9   23. apr 2020 Jeg købte i sin tid en Telwin svejser fra harald efter anbefaling fra en smed, den kører super og er super fin til at svejse gamle biler.
    Nej det er nok ikke en Migatronic eller andet super dyrt mærke men det er en udmærket svejser.

    Eks: https://www.dba.dk/svejseapparat-telwin-svej/id-1066061341/

    Kender ikke sælger eller noget men det ser da ud til at der er flaske med.


  • #10   23. apr 2020 Karsten P: Jeg gad godt se den Migatronic 161 svejse i 0,25mm plade uden at det ligner en krøllet sommerhat.

  • #11   24. apr 2020 har osse lavet en del rust med et telwin værk. minus er at der er knald på tråden hele tiden. knappen er kun til trådfremføring.

  • #12   24. apr 2020 #11 med tråd med gas i
    eller med normal tråd og co2


  • #13   27. apr 2020 Hej
    Lidt "tyndplade" svejsning med Migatronic 161i.
    Med godt værktøj kører det bare.
    Sommerhat - ikke mere end tilsigtet for rep af en Nilfisk støvsuger bund.
    Mvh Kp


    profilbillede
Kommentér på:
“Gasfri” svejser fra biltema?

Annonce