{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.108 visninger | Oprettet:

hjælp til ATV SMC!! {{forumTopicSubject}}

hej allesammen, jeg står i den situation at mig og en kammerat prøver at få liv i hans atv. den ville ikke starte først, så satte vi et nyt batteri på, stadigvæk ikke helt men meget tæt på at starte, så åbnet jeg luftfilter kassen og filtret var helt gennemblødt af bezin i den ene side? prøver så og starte uden luftfilter kassen på, og med lidt gas springer den igang, men man skal hele tiden give lidt gas for at holde den igang, ellers dør den. som om den står lavt i tomgang, har prøvet skruet tomgangs skruen helt i bund men det hjælper slet ikke. nogen der har et godt råd ?
ps har prøvet google men kan intet finde !
og det er en SMC 520RR med subaru maskine.
pft

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp til ATV SMC!!
  • #1   3. jun 2020 Juster ventilerne, det betyder sindssygt meget, at de står rigtigt... smiley

Og tjek om indsugnings slangen er tæt (mellem karburator og motor) evt. sprøjt med lidt start spray, så vil den stige i omdr. hvis den er utæt

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #2   3. jun 2020 Når filter er helt vådt, kunne det tyde på en svømmer der hænger i karburator (såfremt den har karburator)

• #3   4. jun 2020 #1.
    jeg tjekker lige den slange imorgen når jeg er ved ham! og prøver med et skud start spray, og ser om den reagere på det.

#2.
    jep den er med karburator. nu er jeg ikke mekaninker men er det besværligt og skifte sådan en svømmer selv? jeg er rimelig fix på fingrene smiley det er vel bare og åbne karburatoren og byt til nyt tænker jeg ? for tænker helt sikkert den hænger så, for den var sjask våd af benzin

• #4   4. jun 2020 og lige til #1.
    når du siger ventiler er det så udstødning og indsugnings ventil du mener ? smiley

• #5   4. jun 2020 #4 ja lige præcis, du kan google ventil afstand på mærket af motor, hvis det er en kina model, skal de næsten ikke have noget spillerum... smiley Men prøv og google det og ellers skriv igen, så skal jeg forsøge og finde det smiley
    Mht. svømmeren, så skal du have karburatoren af og du kan selv justere den... Pil bundhuset af (og pas nu på der ikke forsvinder noget, så hold det hele over et arbejdsbord, med noget hvidt papir på..) Nå du er der, så rens begge dyser (den store er hoved dysen fra ca. 1/4 gas og op, den lille er tomgang og den er nok stoppet til... Jeg bruger forsigtigt en ren og tynd tråd fra en stålbørste til at køre forsigtigt igennem Ja ja, nogen vil sikkert brokke sig, men det virker for mig og har gjort det i over 20 år smiley ) og så blæs baglæns altså modsat vej af hvor benzinen strømmer) og tjek også at der i svømmerens lukke hul ikke sidder møg...) Når det er gjort, så hjold karburatoren omvendt med svømmer delen opad, som en tommelfinger regel, skal svømmeren stå vandret.. ) Når du syns det er fint, så på med bundkaret og lav en test med at slutte benzin slangen til mens du holder karburatoren ca vandret og tjekke om den løber over smiley Ja det blev sku en længere smøre smiley Pøj pøj med det.. smiley

• #6   5. jun 2020 siger mange tusind tak for den lille DIY guide smiley det prøver vi sgu ! smiley

• #7   16. jun 2020 hey igen gutter, vi fik skilt karburator ad og renset den, samlet igen og så startet den kraftedeme !! MEN kørte en tur på 10 min og holdt stille i et kryds, så begyndte den at stige i omdr af sig selv. så slukket jeg og så ville den ikke starte igen!!?? prøvet med start spray og så hopper den lige igang igen i 5-7 sek for så at gå ud igen.
    er helt på bar bund, nogen af jer kloge hoveder der har en idé?
    på forhånd mange tak

• #8   16. jun 2020 Lyder umiddelbart som om, der igen er møg i tomgangs dysen... Når den går op i omdrejninger, så er det fordi blandingen blive tyndere (altså får for lidt benzin, kan være tomgangs dysen/eller tilførsel..tjek om det løber frit fra tanken og ned i gennem slangen..) Har du benzin filter på ?? Uanset, så få et nyt på.. smiley

• #9   18. jun 2020 den fik et benzinfilter på da der intet sad i forevejen, og så en frisk tank benzin og nu spiller den bare max!!
    jeg siger mange tak for hjælpen havde nok stadigvæk stået og kløet mig i nakken hvis jeg ikke havde spurgt her inde smiley

• #10   18. jun 2020 Fedt smiley

Kommentér på:
hjælp til ATV SMC!!

Annonce