Renovering ? Hvilken bygningsreglement skal man følge? {{forumTopicSubject}}
Hej ..
Vi har et hus fra 1967, som haret badeværlese på 1 sal med badekar.
Gulvet har et afløb og er belagt med klinker 30x30.
Gulved har en lunke, med et tilbagefald på 1 cm fra afløbet, dvs vandet kan ikke blive ledet til afløbet.
Badeværelset er renoveret på ny i år. 2003.
Vandet forbliver ca midt på gulvet i en stor vandpytte.
Ejerskifteforsikringen er kontaktet og konsulenten har inspiceret.
Han mener at man skal tage udgangs punkt i bygningsreglement fra 1966, og hvis der ikke står noget med korrekt fald så er der intet at komme efter. Skal man kigge på reglement fra 1966 eller 2003?
Skal man ved renovering forholde sig til det BR der er op til eller det BR der var da huset blev bygget.
Jeg har bare svært ved at forstå st hvis det er sådan, så kan man teknisk set bare bygge så dumt man har lyst til hvis man har et hus fra 1930 og før fordi der var der ikke meget bygningsreglement.
Hvordan får jeg forberedt mig på et modargument til dem.
Er der nogle bygningskonstruktører herinde der kan hjælpe
jul 2006
Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 73 Svar: 8.261
jan 2014
Følger: 2 Følgere: 28 Biler: 2 Emner: 29 Svar: 1.092
Hvis det er fordi huset har givet sig efterfølgende er der nok ikke noget at gøre
dec 2006
Følger: 39 Følgere: 39 Biler: 7 Svar: 18
Fandt dette på Bolius.dk
?Selvom kravene i bygningsreglementet ændres løbende, betyder det ikke, at du bor ulovligt, fordi dit hus ikke lever op til de nuværende krav. Det er sådan, at med mindre du ombygger eller foretager en gennemgribende renovering, skal huset overholde det bygningsreglement, som var gældende på opførelsestidspunktet. Men hvis du foretager tilbygning, ombygning, ændring af brug, eller andre væsentlige ændringer på dit hus, er det kravene fra det gældende bygningsreglement, der skal overholdes, og som en ansøgning om byggetilladelse behandles ud fra.
nov 2006
Følger: 11 Følgere: 12 Biler: 2 Emner: 87 Svar: 1.099
aug 2008
Følger: 33 Følgere: 133 Emner: 272 Svar: 1.697
Ingen VVS, eller elektrikker vil bygge ud fra BR 69, hvor der eks. ikke står noget om vådrumsmembran, eller skjulte samlinger i el-installation, det gør der til gengæld i de nyere BR.
Så sagens kerne er at min forsikring, fordi det er en skod forsikring ( Dansk Boligforsikring), ikke vil dække, deres udtalelser og begrundelser er langt ude og ikke holder skik. Nu har jeg kæmpet en kamp med dem og jeg får ikke meget ud af dem kan jeg mærke. Så det må være på egen regning .
sep 2018
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 541
jul 2017
Følger: 3 Følgere: 331 Emner: 80 Svar: 867
Renovering ? Hvilken bygningsreglement skal man følge?