{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Drift steder i jylland
  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.866
    #1   1. jul 2020 Nej, kun ved de arrangementer der kommer i løbet af sommeren.

  • Oliver M
    Oliver M Tilmeldt:
    jul 2020

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #2   1. jul 2020 Oh okay træls men tak for svaret(:


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.866
    #3   1. jul 2020 Så der er ikke andet for, end at købe en bil der er bygget om og så melde sig til de events. Eller gå igang med at bygge en bil selv. Husk det kræver også en bil og en autotrailer til at komme frem og tilbage til events. Helst en varebil så du har plads til ekstra dæk, værktøj og reservedele.

  • Oliver M
    Oliver M Tilmeldt:
    jul 2020

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #4   1. jul 2020 Jaaaaah det fordi jeg plejer bare og køre markræs på marken og så havde jeg tænkt mig og købe en bmw jeg fandt på dba til og lære og drifte på men da jeg kun er 15 så må jeg ikke køre på vejen så tror bare jeg ville seje rundt til sårn et event da jeg ikke har nogen mugelighed for og lære det men ellers tak for forslaget


  • #5   1. jul 2020 Du må ud og spørge de lokale køretekniske anlæg om du kan låne et af dem for en rimelig pris

    Ellers hvis i har industri med aflukket arealer kan det være de kan lånes udenfor arbejdstid

    Men det kræver stadig dine forældre så har en bil der kan trække din bmw rundt på en autotrailer, og vil bruge tiden på det

    En anden god måde at komme i gang med mere officielt motorsport er gokart. Det er mindre pladskrævende end en drift bil

    Offroad bane er også en mulighed, crosskart er en god indstigning og der er mange forskellige klasser. Vil du gerne køre bil så er folkerace også muligt, og der findes jo også rwd hvis man er til det


  • #6   2. jul 2020 Start med at tage til nogle events hvor der køres drift. Så går du i pitten og spørger køreren af din ynglings bil om du må køre med på et sæt dæk. Det plejer man godt at måtte for hvad 2 dæk koster, typisk 400-500 kr for et par omgange hvis køreren er god. Hvis du syntes det er fedt og selv vil, så køber du en færdig bygget bil til 20-30k, typisk noget bmw og prøver for alvor kræfter med det for at se om det er noget for dig. Glem alt om det japanske i starten, alt er ekstra dyrt til dem fordi der ikke er så mange af dem i dk. Supply and demand

  • Oliver M
    Oliver M Tilmeldt:
    jul 2020

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #7   4. jul 2020 Er der ligemeget hvilken bmw man køber havde tænkte en bmw e46 m3 men kan ikke lige finde en der ikke koster omkring de 10-20 k som jeg nok max ville gi så fandt en bmw e46 318i er det ligemeget om der står m3 eller 318i til sidst?

  • #8   4. jul 2020 Du skal finde en med nok HK. Men kan du ikke lave bilen selv når den går i stykker, så bliver det en dyr leg. For drift er hård ved bilen.



  • Oliver M
    Oliver M Tilmeldt:
    jul 2020

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #9   4. jul 2020 Hmmmm jah det eneste jeg har skruet i er scooter og en pucket bike

  • #10   4. jul 2020 Det er absolut ikke lige meget om du køber en m3 eller 318i

    Bilen skal have de rette kræfter for at kunne driften, derudover skal drivlinien være bygget til at holde til det pres drifting medfører

    Det er bedst at købe en bil der er godkendt til den serie man vil køre i. Særligt hvis ikke du har værksted og evnerne til at bygge fra bunden og læse det tekniske reglement ordentligt

    Vil du bare drifte for sjov, eller vil du ud at køre løb og den slags. Det har også en del at sige på hvad du skal købe samt budget der skal til at holde dit projekt kørende.

    Hvis du i stedet for overvejer folkerace kan du fint komme i gang for dit budget, omend autotrailer nok springer budget. Der er flere klubber rundt omkring og løb, samt en klasse der også passer til din alder

    Gokart er også en god måde at snuse til motorsport, og igen kan du bedre være med her for dit budget. Gokart er nemmere at opbevare, skrue i og transportere rundt til træning og løb


  • Oliver M
    Oliver M Tilmeldt:
    jul 2020

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #11   5. jul 2020 Jeg ville gerne køre drift til argnemanger som fx dhb og sårn når jeg lære det self og vi har trailer som kan have en bil på og min eneste erfaring med biler er en gammel citoring jeg havde til og køre markræs fordi vi bor på en gård så har masser mark og køre på men hvilken bme e46 ville være god til drift?


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.866
    #12   5. jul 2020 Der er nok ingen standard e46 der er god til drift, de skal alle ombygges med undervogn, motor/gear og bagaksel. Der skal bygges turbo på for at have kræfter nok, og skiftes en masse dele for holdbarhedens skyld. De fleste driftere har prøvet at brænde flere motore af og smadre gearkasser og aksler. Simpelthen fordi det er hårdt for bilen, så regn med at skulle skifte alle dele et par gange. Og at bygge turbo på er ikke bare at smide en turbo på, alt skal spille rigtigt sammen, ellers brænder motor hurtigt af. Men start med en med 6 cylindret motor, en 4 cylindret er bare for svag.

  • Oliver M
    Oliver M Tilmeldt:
    jul 2020

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #13   5. jul 2020 Men hvilken BMW e46 ville være god og lave de ting på som også ville kunne holde en fornuftig "lav" pris?


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.866
    #14   5. jul 2020 En 325 eller 330 ville være et godt bud, men billigt bliver det aldrig. Det koster altså at bygge om, kan du ikke lave det hele selv så regn med mindst 40-50 tusind i bare ombygning og arbejdstimer (sikkert mere). Kan du selv lave alt på bilen kan det selvfølgelig gøres billigere, men upgrade stumper er ikke gratis.

  • #15   5. jul 2020 Du snakker rigtig meget om pris, men du skal være opmærksom på at de løbende omkostninger langt vil overstige prisen for bilen i indkøb

    Derudover skal dine forældre også støtte dit projekt, da det jo er dem som skal med dig rundt og bruge weekenderne på en racerbane

    E46 findes fint til dit budget i Tyskland, jeg ville nok satse på 325i, 328i eller 330i uden særligt udstyr. Der er bilen uden afgift, og du får mere for dine penge. Så skal alt bygges efter reglementet, og alt efter dit ambitionsniveau og evner så koster det vel en 15.000-50.000 kr

    Der findes sommetider biler til salg enten som er klar eller mangler små ting før de kan køre. Det er klart nemmere hvis ikke du er super til mekanik og svejsning

    Derefter skal du ud og finde en del reservedele, så du kan lave bilen når den går til under løb.

    Så skal du have styr på licens, køredragt, sko, hjelm og den slags

    Så får du dig tilmeldt løb og fremstiller bilen til teknisk kontrol. Deltager i køremøder og ja deltager i de heat du skal

    På en god weekend er det kun deltager gebyr, gebyr for ekstra hjælpere, pris for overnatning, mad, brændstof, dæk og den slags der kommer.
    På en skidt weekend måske en hel ny gearkasse, skadet karosse eller den slags.


  • Oliver M
    Oliver M Tilmeldt:
    jul 2020

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #16   5. jul 2020 Men hvad er det der er anderledes ved en drift bil og så en normal bil er det "bare" at den svære brander af?


  • #17   5. jul 2020 Alt er andeerledes.
    Alt skal forstærkes. Det skal bur i.
    En alm driftbil koster mange penge at bygge op.
    Du skal også regne med et par motorskift, da bilen bliver presset max
    Ekstra fælge er også et must, og en rigtig god dækaftale. For det er dyrt i dæk, og så skal de også monteres.

    Du kommer ikke ret langt med en standard bil når du skal drifte.

    Hvor mange penge er du villig til at bruge. ?


  • #18   5. jul 2020 Nej det er for at gøre den mere egnet til netop drift

    Større styreudslag, spær på bagtøj, strippet kabine, bur, sæder og seler. Også oftest opgraderet motor, gearkasse, håndbremse og drivlinie

    Men læs det tekniske reglement til den klasse du vil køre i. Den fortæller mindste kravene til en bil der kan godkendes


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.866
    #19   5. jul 2020 Som de andre siger mellem linierne, så skal du være født med en guldske i røven og forældre der går op i motorsport...Eller må du nok vente til du selv tjener penge nok at smide væk på lidt sjov....Kan du ikke selv skrue, så er det nok ikke lige sporten for dig..

Kommentér på:
Drift steder i jylland

Annonce