{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken lift ville være optimal
  • #1   19. jul 2020 Klargøringslift..

• #2   19. jul 2020 Sys bare ikke det er så gode når der skal laves rust

• #3   19. jul 2020 man vælger liften efter hvilket arbejde man laver,

så en af hver ville være optimal,
    men sjældent en løsning.

skal man lave noget under bilen samt bremser er en 2 søjlet bedst

skam man arbejde rundet om bilen er en saks/klargørings lift bedst

4 søjlet er sådan lidt All around.

så kommer det også and på hvor meget plads man har

• #4   19. jul 2020 Ud fra dit billede at se, så ser der ikke ud til at være ret højt til loftet, så jeg vil ikke mene at der er plads til en 2-søjlet lift ved bare montering.

Højden på liften er alene ca. 3 meter. Dertil kommer bilens højde når den løftes.

Der skal nok være omkring 5 meter eller mere, hvis du skal kunne stå inde under.

Der er også krav til tykkelsen og styrken på betonnen der er brugt.

• #6   19. jul 2020 Jeg stod lidt i samme situation for et halvt års tid siden.
    75 kvm værksted med kun 220cm til loft, jeg ville helst ha haft en 2 søjlet da den nærmest er perfekt til alt andet end panel arbejde men som en skrev tidligere er de bare temmelig høje og man kan jo ikke rigtig løfte bilen alligevel med så lav lofthøjde.
    Jeg endte op med at købe en klargøringslift og støbte den i et hul så den er plan med gulvet.
    Det fungere perfekt, den kan løfte ca 1m men loftet gør at det er mere end rigeligt.
    Det fede ved den er at når den ikke er i brug fungere den bare som almindeligt gulv og fylder ingenting.
    Men ja rustarbejde er ikke optimalt på sådan en.

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #7   19. jul 2020 Som de andre nævner, så duer hverken dit gulv eller lofthøjde til en rigtig lift. Bedste mulighed er nok at gøre som simon har gjort.

• #8   19. jul 2020 Simon hvilken lift købte du? Evt et billede?
    Overvejer selv samme løsning.

• #9   19. jul 2020 Jeg købte den brugt men det er den fra Jema autolift.
    Men jeg ville ha købt en Ny Kina Til 11500kr inden den jeg købte kom til salg.
    Jeg skal nok prøve at ligge et par billeder ind men jeg vil lige advare på forhånd at det ikke er et prisvindende værksted men nærmere et læskur!!

• #10   19. jul 2020

profilbillede
  • #11   19. jul 2020

profilbillede
  • #12   19. jul 2020 Det ser sådan ud.
    Jeg har lagt en plade så det er nemt med et rullebræt at rulle under og lave div undervogns opgaver

• #13   19. jul 2020 altså spørg du mig, så er en grav det bedste. når du har så lavt til loftet hehe. du kan ikke komme højere op, end hvis du smed den på stylter jo

• #14   19. jul 2020 #13. En grav er fin til udstødning og service men træls til alt andet.
    På saxliften passer det med at jeg kan sidde på sådan en rullestol/skammel og lave bremser, støddæmpere og drivaksel arbejde
    Det er stadig ok til at tage en gearkasse af og hjulene er fri til alt undervognsarbejde/bærearme.
    Graven er også mere omfattende at lave og man skal bøvle med fugt hvis grundvandet står højt.
    Jeg ville ihvertfald ikke bytte.
    Bare det at få alle 4 hjul fra jorden er dejligt

• #15   19. jul 2020 Tak for billedet. Når jeg laver bremser på min to sejlede lift har jeg ca 110 cm fra bilens bund til gulvet. Kan du ikke løfte så højt siden du bruger en skammel.

• #16   19. jul 2020 Rune N; nej desværre, men det er fordi jeg kun har knap 220cm til loftet smiley
    Ellers løfter liften 100cm og det gir ca 110cm fra bunden af bilen til gulvet, men kun max 70cm hos mig smiley

• #17   21. jul 2020 Hej
    En to søjlet har færrest ulemper.
    MVH KP

Kommentér på:
Hvilken lift ville være optimal

Annonce