{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.579 visninger | Oprettet:

Daniel B
Daniel B
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 16

FF kompressor taber luft {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har købt mig en gammel FF kompressor fra 72’. Det er en 1cylinderet med 4hk

Jeg har lagt mærke til at den taber ret hurtigt luft, jeg søgte frem til at det fiser ud af luftfilteret, jeg tog den af og satte hånden for hullet, det skabte tryk. Jeg kan ikke finde noget model nummer eller noget på den så kan ikke finde reservedele.

Jeg mistænker det er ventil som er på billedet.
Den går fra topstykket og ned til den ventil på billedet. Jeg har haft rengjort begge membran plader i topstykke og de er hverken bøjet eller fejler noget. Jeg ved ikke hvad ventilen hedder men jeg tænker den ikke lukker helt og derfor tillader luft fra tanken at gå op i topstykket og igennem luftfilteret.

Ventilen er til højre i T samlingen og der sidder en fjeder i, kan man skille det af og måske få en ny fjeder ?

Nogen der kan hjælpe ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  FF kompressor taber luft
  • #1   6. okt 2020 købte en atlas copco fra 71. samme problem.. tog i biltema og købte en messing envejs ventil i ½" og satte den direkte på tanken og tilsluttede derefter tilgangen fra kompressor.. det virker fint stadigvæk.
    desuden så var min overtryk ventil osse utæt. brugte en fra en gammel vandvarmer på 10bar.. det spiller max.. taber ikke luft mere overhovedet

• Daniel B
    Daniel B Tilmeldt:
    apr 2019

Følger: 1 Emner: 12 Svar: 16
    #2   6. okt 2020 Tak for svar! Har dog byttet min motor ud med en der laver luft hurtigere og som er komplet tæt????????

Kommentér på:
FF kompressor taber luft

Annonce