{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.084 visninger | Oprettet:

Trolle tester : Toyota Yaris T2 1,3 VTTI årgang 2016 . {{forumTopicSubject}}

Toyota Yaris er nok ikke en bil en 18 årig eller for den sags skyld en 30 årig vil falde for ?

Designet generer ingen , hverken udvendig eller indvendig . Faktisk vil jeg påstå at en Toyota Yaris fra 1999 er mere spændende både indvendig og udvendig end denne 2016 model . Den første Yaris generation havde et sjovt og for tiden banebrydende design , og bortset fra den helt nye 2020 Yaris model, så er det gået ned af bakke siden .

Denne 1,3 liters VTTI motor yder 99 hestekræfter /125 NM of skulle kunne accelerere fra 0-100 km/t på 11,9 sekunder . Motoren er af den gamle sugemotor generation . T2 kunne lyde som om det er en turbo, men det er så en angivelse af udstyrsniveauet , og T2 er den næsthøjeste udstyrsversion af tre mulige .

Du skal ikke have kørt mange meter i den før du er klar over at motoren er noget af en bedaget en af slagsen . Der er nok ikke nogen tvivl om at når konkurrenterne fra Europa med deres moderne 3 cylindrede turbomotorer har tabt pusten på grund af en defekt turbo, knækket knastkæde eller lign , så kører denne motor lige 200.000 km mere . Men hvor er det dog en forfærdelig uinspirerende og røckedelig motor til bilen .

99 hestekræfter ?
De føles mere som 59 hestekræfter . Det føles heller ikke som om den kan accelerere som fabrikken opgiver , jeg har ikke prøvet men det føles unægteligt som om det tager længere tid end de 12 sekunder fabrikken opgiver ? Motoren brummer kraftigt når man sparker til den, og den er faktisk ikke særlig omdrejningsvillig.

T2 udstyret har en mærkelig sammensætning : Bilen har 6 gear, hvilket stadig er usædvanligt i denne klasse, den har en fin skærm med bluetooth, en udmærket radio , uden DAB , bakkamera men ingen navigation ! Instrumenteringen kunne lige så godt have siddet i en Toyota Corolla fra 1988 , der er sku' ikke meget spræl bag rattet . Jeg sad også og savnede en fartpilot, som efterhånden burde være standard i denne klasse !

Finishen i kabinen er langt højere end konkurrenterne, og jeg tror det er det der sælger en Yaris ?

Man sidder fint bag rattet, og pladsen på bagsædet er fin også for personer der er over konfirmationsalderen . Bagagerummet er hverken større eller mindre end resten af konkurrenterne .

Jeg er bestemt ikke imponeret , men jeg er sikker på at min gamle mor på 77 år vil knus elske en Yaris , og det er vist også i den aldersgruppe en Yaris har sine fans ?

Ville jeg købe en 2016 Yaris ?
Svaret er et nej tak her fra .

https://www.auto123.com/en/new-cars/technical-specs/toyota/yaris/2016/hatchback/le-5-door/



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Trolle tester : Toyota Yaris T2 1,3 VTTI årgang 2016 .
  • #1   16. nov 2020 Hmmmm, okay!!????
    En bil skal bare udfylde et behov i min optik.
    Frem og tilbage. Driftsikker. Alt det andet gejl er kun en frynsegode hvis det er der.


  • #2   16. nov 2020 Og det er en fin holdning at have, selvom jeg efterhånden er oppe i årene vil jeg dog hellere have en bil der giver et smil på læben , og det kan man faktisk godt få , også i minibilsklassen .


  • #3   16. nov 2020 Så tager jeg mx5'eren eller motorcyklen smiley

  • #4   16. nov 2020 Har en Yaris 2015 T1 1.0 som konebil, elendig kasse smiley Men fejler aldrig noget.

  • #5   17. nov 2020 #1 "En bil skal bare udfylde et behov i min optik."
    #3 "Så tager jeg mx5'eren eller motorcyklen"

    Okay, så først er det bare et transportmiddel, men alligevel så har du da lige to sjove transportmidler? Got it!
    Intet dobbeltspil der, nix!


  • Claus  R
    Claus R Tilmeldt:
    aug 2020

    Følger: 11 Emner: 2 Svar: 286
    #6   17. nov 2020 Alle biler opfylder et "behov" hvad enten det er en Citroen C1, Dacia Sandero, eller en Corvette !

    Jeg synes også en Yaris er lidt meget "morfar" , men det baserer jeg udelukkende på dens udseende der er lige så spændende som vin på karton : Det er sikkert fint, og det varer som regel længere end vin på flaske, men man glæder sig bestemt ikke til dagen efter smiley

    jeg ville ikke engang overveje at prøvekøre den hvis jeg stod og skulle købe bil .


  • #7   17. nov 2020 fantastiske toyota det er nok nærmere røvkedelige toyota, har endnu ikke kørt i en toyota der bare har givet mig en snært af ståpik

  • #8   17. nov 2020 5# ja morale er godt og dobbelt morale dobbelt så godt ?!??;)
    Nej min daglige pendler skal bare sørge for tørvejr..
    Mc var fra da det sagde mig noget , tror jeg har haft den i 15år(thunderace) mc svar på yaris????
    Mx5fik jeg nærmest smidt i nakken som papkasse model, så den skulle prøves. Sjov bil ja, men det blir sku dagligdg altsammen


    profilbillede
  • #9   17. nov 2020

    profilbillede
  • #10   17. nov 2020 #8 Men stadig to meget sjove transportmidler smiley

  • Claus  R
    Claus R Tilmeldt:
    aug 2020

    Følger: 11 Emner: 2 Svar: 286
    #11   18. nov 2020 Skide hyggeligt og forbruger storf fra manden på gulvet, til manden på gulvet . Det kunne vi sagtens bruge noget mere af . Dem vi møder på diverse sider er jo semi eller helproffesionelle og mange af dem synes kun det er skægt at teste biler der koster 1-5 millioner kroner.

    Hvad med en beskrivelse her om din egen bil ?


  • Claus  R
    Claus R Tilmeldt:
    aug 2020

    Følger: 11 Emner: 2 Svar: 286
    #12   18. nov 2020 Jeg har "lånt" min kammerats Clio 1,2 fra 2005 , indtil den skal synes, skottes eller sælges .
    240.000 km , og har et styrtøj der skulle have servo, men føles som om den ikke har det , og det kniber også med at få rattet tilbage så den kører lige ud . Den har en gang haft varme i forsæderne, det har den ikke mere , airbaglampen lyser en gang imellem og når man skifter fra 3. gear til 2. gear sker det ikke uden protester fra tandhjulene, blæseren virker på trin 2 og ingen andre , den bruger en smule kølervæske og hopper lidt når den er kold . Det har sikkert været en fin og behagelig lille bil en gang og affjedringen er enten meget blød som i franske biler, eller meget meget slidt . Der må være en der ikke har kunne ramme hullet til tankrøret, for den er rusten under tankdækslet , men det er også det eneste sted den bobler og det er vel okay efter snart 15 år . Det er en bil jeg låner da min kammerat har købt en ny og om 2-3 måneder bliver den nok skrottet, for den holder næppe 2 år mere og omkostningerne til at få den synet vil langt overstige det man kan købe en tilsvarene Clio, Peugeot 206, Citroen C3 eller hvad konkurrenterne hedder .


Kommentér på:
Trolle tester : Toyota Yaris T2 1,3 VTTI årgang 2016 .

Annonce