{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Brændstof økonomi
  • #1   17. jan 2021 På Spritmonitor har den et snit på godt 18kml
    De køre ikke i nærheden af hvad de er opgivet til

    https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/17-Ford/1110-Kuga.html?powerunit=2


  • #4   18. jan 2021 De sidste 4 mdr hvor vi ikke må bruge el-delen på bilen har vi kørt ca 17 km/l i snit. Så de opgivet 15.4 klarer den til punkt og prikke. Dog skal det nævnes vores kørselmønster er delt på landevej og bykørsel. Ca 50/50.

  • #5   18. jan 2021 Der er i hvert fald rigtigt langt til de 71,4 km/l som Ford påstår..
    Jeg tror de har overladt beregningen til deres fantasi afdeling..

    https://www.ford.dk/personbiler/kuga


  • #6   18. jan 2021 Den model vi kigger på er fra Juli 2020
    Og sælger nævnte noget om at han havde en brændstof kort på 3700 som vi kunne få med

    Hvad er det for noget jeg har googlet lidt men kommer mange forklaringer frem
    Kan nogen forklare det kort ?
    - Kan den ikke køre på el
    - Må den ikke ??
    - Bliver problemet løst fra Fords side

    Vi skal bruges vores dels som familiebil ferier og weekender og ellers til at pendle ca 80-85 km hver vej dog ikke alle dage

    Men vi bor på Amager og kører lidt i København derfor tænkte vi El ville være fint dog er vi ikke til en REN EL BIL endnu men det kommer måske en dag


  • #7   18. jan 2021 Bilerne må ikke oplades pga. risiko for brand
    Så for ikke at få en masse biler tilbageleveret af sure kunder udsendte Ford tankkort til dem der havde købt en bil som plaster på såret.

    Om problemet er løst på nye biler aner jeg ikke.
    Om det er løst på de allerede kørende biler aner jeg heller ikke


  • #8   18. jan 2021 Det kan jeg sagtens fortælle kort.
    Hele batteripakken skal skiftes på de biler der er produceret fra april - August. Under produktion er der kommet partikler i som kan reagere kemisk under opladning, og øge temperatur voldsomt.
    Ford løser problemet kvit og frit. I kompensation har vi ejere fået 5 års garanti og et tankkort på 500 euro . Det kan bruges på Cirkel K og Ingo.


  • #9   18. jan 2021 Mange tak
    Som jeg læser det så er der ingen risiko ved at købe den og Ford skifter det som skal skiftes kvit og frit og dermed kommer den til at virke på "normalvis" hvis det ikke er skiftet allerede

    Tak for hjælpen - det gør lige en lidt mere tryg hvis vi kan blive enige med sælger om prisen


  • #10   18. jan 2021 Nej Carsten, det er ikke Fords fantasi afdeling som har beregnet brændstofforbruget.
    De har blot fulgt proceduren i WLTP og beregnet gennemsnittet efter bogen.

    Man kan så kritisere WLTP metoden for at være urealistisk, men det er en anden sag.

    Helt specifikt måler man forbruget over flere målecyklusser på et rullefelt, både hvor man bruger så meget el som muligt og hvor man sparer så meget på el som muligt.
    Gennemsnittet beregnes så på baggrund af en "utility factor" som fortæller hvor meget hver af de to tests skal vægtes baseret på hvor lang rækkevidde bilen har på batteri, og det er her at forbrugstallene kan komme til at virke urealistisk høje.

    Ved en elektrisk rækkevidde på 50km er vægtningen omkring 75% for el og 25% for brændstof og ved en rækkevidde på 60km er vægtningen omkring 80%/20%.

    Min Audi A6 er opgivet til 57,9km/l og har en elektrisk rækkevidde som er opgivet til 64km.
    Lige nu er mit gennemsnits brændstofforbrug 55,6 km/l over 3997 km hvor ca. 20% er på benzin og 80% er på el, så hvis ens kørselsmønster afspejler den i WLTP opgivede utility factor så passer tallene ret godt.
    Men hvis man i samme bil i stedet kører 80% benzin og 20% el så ser tallene helt sikkert anderledes ud.

    Dertil skal det næves at de laboratorie tests som ligger til grund for tallene bliver udført ved 23°C og uden at der er tændt for unødvendige energiforbrugere som AC, varme og andet, hvilket ikke ligefrem er med til at gøre tallene mere realistiske.
    Men det er nu engang sådan at EU har valgt at målemetoden skal skrues sammen.


  • #12   18. jan 2021 @Kuga
    Tak for info
    Det med at kortet ikke må overdrages det er da ikke sikker sælger lige var klar over det
    Og egentlig lidt pinlig for ham da han ellers er søn af den lokale Ford forhandler

    Jeg vil spørge indtil om den har fået skiftet batteripakken og ellers så se om han er til at handle med nu kan han jo starte med at smide 3700 af i prisen når han ikke kan overdrage Cirkle K kortet


  • #13   18. jan 2021 Kuga: Mekanikeren må gerne lave din bil, ingen værksteder er lukket pga. Covid-19. Men salgsafdelingerne må ikke vise biler frem for privatpersoner på firmaadressen.

  • #14   19. jan 2021 Vi kiggede på Kuga PHEV da den kom frem og har testkørt 3 forskellige - 15km/l med flad batteri er ingen problem.

Kommentér på:
Brændstof økonomi

Annonce