{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
720 visninger | Oprettet:

Magnus R
Magnus R
Tilmeldt:
3. feb 2021
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2

Motorskift {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har en golf 5 1,6 fsi hvor jeg har kigget på en V6 3,2l fra en Passat fra 07, hvor hele drivlinjen følger med altså gearkasse osv.

Hvad er omkostningerne med nye dele til min golf osv, og er det overhovedet muligt at smide den i min golf?

Mvh
Magnus Rasmussen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motorskift
  • #1   3. feb 2021 Kan det ikke bedre betale sig at skifte bil til en R32 golf, i stedet for at bygge en 1,6 om..? Den bliver nok lidt svær at syne med et så stort motorskifte.

  • #2   3. feb 2021 Dumt.
    Mhs til en ulykke er du på røven.
    Bliver du stoppet af en lidt erfaren betjent, ja så farvel bil.


  • Magnus R
    Magnus R Tilmeldt:
    feb 2021

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
    #3   3. feb 2021 Tak for svar, en begrundelse kunne være dejligt???

  • #4   3. feb 2021 Du skal betale ny afgift for at ombygge den til en R32 og desuden osse opgradere dine bremser for at gøre den lovlig og kan synes med det. Gør du ikke det og fx er med i en ulykke vil din bil blive undersøgt, dækker din forsikring ikke og du kan blive sigtet for forsikringssvindel, alt i alt kan det blive meget dyrt.
    Så ja vil være meget lettere og sikkert osse billigere at købe en R32 istedet smiley


  • #5   3. feb 2021 Drivlinen må da næsten også være længere på en passat end på en golf, eller er det en gevinst ved at de genbruger deres platforme så meget? Det samme med udstødning etc.

    Og som de andre er inde på syn, forsikring etc....
    Skiftet er så stort at det virker ikke som en skide god ide generelt.


  • #6   3. feb 2021 Hvis du nu kigger ekstra godt efter så kan de fleste selv se at det næsten er en umulig opgave ...
    Og der snakker jeg ikke om forsikring osv ...


  • #7   3. feb 2021 Ligger motor og gear ikke på langs i Passatten ? Og på tværs i Golfen, så bliver det et ret stort stykke ombygning..........

    Langt de fleste opgraderinger, løses nemmest og billigst , ved at købe en hurtigere bil..........selvfølgelig med enkelte undtagelser, også afhængigt af at man selv kan skrue....


  • #8   3. feb 2021 Hvis ellers den gamle regel eksisterer endnu, må man max. øge effekten 20% i forhold til det, som bilen er født med (Målt i DIN-HK).

    Kommer du over 20% skal der betales afgift, og ændringer skal dokumenteres og godkendes.
    DET kan godt blive bøvlet, men man har altid lov til at forhøre sig i nærmeste synshal.
    De kender reglerne for hvad de vil sige god for, og hvad der er
    no-go.


  • #9   3. feb 2021 Kan du lave det selv? Ellers glem det.

  • #10   3. feb 2021 Mikkel j:.. jeps:)

Kommentér på:
Motorskift

Annonce