{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.705 visninger | Oprettet:

Anders G
Anders G
Tilmeldt:
10. maj 2021
Emner: 1

Kvalitetsværktøj {{forumTopicSubject}}

Goddag

Skal til og ud at invistere i nyt værktøj til min værktøjskasse, men synes kun jeg bliver mere forvirret med tiden i hvad jeg skal købe. Det er ikke fordi den skal fyldes op med et bestemt mærke, men det skal være noget værktøj som jeg også har om 30 år.

Når jeg forhører mig ad er der mange der siger Bahco, men synes selv det er blevet lidt noget "amatør værktøj", da man både kan få det Harald Nyborg og 10-4 byggemarkede, og har også selv oplevet problemer med deres topnølgesæt står at efter et par år. Synes det var godt engang, men nu er det blevet mere til en byggemarkedsvarer.

Da min far i tidernes morgen blev maskinmekaniner købte han en facom værktøjskasse som han stadig bruger i hverdagene som landmand, hvad er jeres erfaringer med det mærke?

Vil egenligt bare hører hvad jeres erfariner er med de forskellige mærker, da fx mange af de kendte og holdbarer mærker for 20 år siden i dag er blevet mindre holdbarer og bliver produceret i dårligere kvalitet end et nyt på markede.
Så jeg vil egenligt bare hører hvad jeres erfaringer er med de forskellige mærker.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kvalitetsværktøj
  • #1   10. maj 2021 Det er en smagssag langt hen ad vejen, tager jo også an på om det bare er til hobby brug eller om det skal holde til trykluft osv.
    Noget værktøj i Biltema er udmærket, og noget Facom er skod. Så det bedste at mixe lidt sammen, og ikke kun købe et mærke.


  • #3   10. maj 2021 meget af det værktøj Biltema har med deres navn på er Bahco. Ville os bare købe det meste håndværktøj ved biltema. Når man står med det i hånden må man jo vurdere kvaliteten. Synes selv det fint og noget har 10 års garanti.. Skal du ud og investerer i El/batteri værktøj vil jeg anbefale Milwaukee.

  • #4   10. maj 2021 Facom er dyrt, men pænt, Biltema har godt værktøj med 10 års garanti,
    Selv har jeg meget forskelligt, Bacho virker som det billigste, og jeg tror også kvaliteten på det er dalet over årene.
    Gedore, Dowidat, Polar, Hazet er gode mærker.


  • #5   10. maj 2021 Intet af det Biltema sælger, er lavet af Bahco.

    Det er lavet i kina, og det er ganske hæderlig kvalitet.

    Min indgangsvinkel til værktøj, er at jeg køber det jeg har behov for NÅR behovet opstår. Jeg fylder ikke bare i kassen...


  • #6   10. maj 2021 Facom har jeg selv, det er værkstedskvalitet.

    Personligt vil jeg hellere give noget mere for værktøjet også det holder resten af mit liv.

    Hazet, Padre, Elora, Facom, Stahlwille, Beta, Knipex, Wera, Bondhus, Matador, Ridgid, Fein, Fluke.

    Kommer osse lidt an på hvad det er for typer og brug.


  • #7   11. maj 2021 Først og fremmest vil jeg sige at jeg godt forstår og kender følelsen af at stå med et stykke kvalitetsværktøj i hånden.
    Men jeg vil så også sige at jeg vejer prisen på værktøjet op imod hvad jeg skal bruge det til. Der findes masser af værktøj som måske ikke er på højde med f.eks Facom, men som er i en fin kvalitet. F.eks meget af Biltemas værktøj.

    Et godt eksempel:
    Jeg har en masse cykelværktøj og en af topproducenterne af cykelværktøj hedder ParkTool. Deres specialværktøj er top iorden, men deres almindelige håndværktøj er åndsvagt dyrt. De sælger en almindelig 6" svensknøgle for 250-300kr, hvor en Bacho kan fåes til omkring 125kr. Og umiddelbart synes jeg at Biltemas til 65kr følger med på kvaliteten et langt stykke af vejen.

    Så i mine øjne er der ingen "skam" i at blande de forskellige mærker af værktøj. Jeg tror ikke altid prisen er ubetinget en garanti for at det holder i 30 år.


  • #8   11. maj 2021 Stahlwille er min klart foretrukne.

    Ellers Beta eller hazet.


  • #9   11. maj 2021 #7 - Enig. Meget værktøj har ikke brug for at holde 30 år. smiley

    Hos mig er skruetrækkere f.eks en sliddel, for de bliver bare brugt til meget mere end skruer. WeraFlex Kraftform Plus er ca de mest hårdføre jeg nogensinde har prøvet. De er røv bilige og holder ret langt. smiley


  • #10   13. maj 2021 Ville undersøge hvad der ligger bedst i min hånd.
    Har prøvet Bato, Beta, Bacon, Kraftwerk. Biltema (de her nogle fede meget korte Stjernegafler)

    Mærket er næsten ligegyldigt. Værktøj skal bruges og håndet i stykker så skal det kunne erstattes.

    Med mindre der er Heavy duty maskiner, fly eller helico'Petere så er top kval nok meget rart


Kommentér på:
Kvalitetsværktøj

Annonce