{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Arbejde hjemmefra
  • 2NYKP
    2NYKP Tilmeldt:
    jun 2014

    Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 64
    #1   19. jun 2021 Du kunne jo blive "dagplejemor" smiley

  • #2   19. jun 2021 Så må du bare opfinde en job, hvor du kan arbejde hjemme fra.

    Jeg har gjort det, de sidste 5-6 år nu.


  • #3   19. jun 2021 Tak for svar Begge to. Jeg har nu fået svar på mit spørgsmål i en grad af at jeg kan dø lykkelig fra idag.


  • #4   19. jun 2021 Kommer da så an på hvad du vil lave og hvad du har af uddannelse, det skulle du måske starte med…

    Selvstændig er også en mulighed…


  • Brian S
    Brian S Online Tilmeldt:
    dec 2019

    Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 304
    #5   19. jun 2021 Bliv præst, så skal du kun arbejde om søndagen.

  • #6   19. jun 2021 Før covid arbejdede jeg hjemmefra 1-2 dage i ugen, men siden februar sidste år har jeg arbejdet 100% hjemmefra. Jeg savner indimellem at komme lidt ud, jeg har tidligere arbejdet en del fra Starbucks, og ser frem til at jeg kan gøre det igen.

    Jeg arbejder med IT, der er ikke meget vi ikke kan lave remote.


  • #7   19. jun 2021 Tak Carsten. Endeligt et brugbart svar.
    Men sjovt du siger det, havde nemlig Overvejet at begynde en form for It-uddannelse, dog ved jeg ikke hvad præcist endnu.

    Kan godt se hvad du mener med at det kan blive kedeligt uden at møde kollegaerne engang imellem, men det siger mig bare et eller andet at jeg kan arbejde hvorfra jeg vil så længe jeg har en computer og internet.


  • #8   20. jun 2021 Jeg arbejder med navigatorisk og sikkerhedssupport til 85 skibe i et rederi. Vi har arbejdet hjemmefra siden landet lukkede ned sidste år, men de seneste par uger har jeg været tilbage i kontoret.

    Det har altid været muligt med hjemmearbejdsdage, men personligt foretrækker je de rutiner og relationer jeg opbygger i kontoret.


  • Søren
    Søren Tilmeldt:
    mar 2009

    Følgere: 4 Svar: 194
    #9   20. jun 2021 Onlyfans..

    Joke til side, så arbejder min svoger også indenfor IT ved større dansk medie virksomhed, og efter corona slog igennem, har han arbejdet 100% hjemmefra, og det vil han helst gøre fremadrettet også, og der er stemning for at dem der kan styre der, får lov til det, udover få møder, hvor det skal klares personligt (Meget få om året)
    Men IT, eller brancher hvor det hele alligevel sker igennem telefon, eller nettet er hjemmearbejde muligt, men det kræver at virksomheden er med på ideen, og at virksomheden stoler nok på sine ansatte.. Tvivler på at der findes nogen virksomheder som vil gå 100% på hjemmearbejdsplads til en ny ansat..


  • #10   20. jun 2021 #7
    Spørg endelig, hvis du har spørgsmål til arbejde med IT. Jeg har lavet alt fra at fortælle folk at de skal genstarte deres PC over telefonen som freelancer, til udvikling af software til bl.a. Disney, Amazon, Google etc.

    #9
    Kender ikke helt joblandskabet i DK, men hvor jeg bor er langt de fleste nyopslåede stillinger i min branche (IT) 100% remote, med mulighed for at bruge kontor hvis man har lyst. Når man læser om analyser blandt jobsøgende, siger ca. 40% at de ikke er interesserede i et job, hvis ikke man kan arbejde remote.

    Det firma jeg arbejde for da vi begyndte at arbejde hjemmefra 100% sidste år lavede en undersøgelse af medarbejdernes produktivitet, og den var gået op ca. 30% i gennemsnit efter at alle var begyndt at arbejde hjemmefra.


  • #11   20. jun 2021 #8. Ja jeg tænker det er en smagssag i sidste ende.
    - Men dit job lyder utroligt spændende smiley


  • #12   20. jun 2021 #9
    Haha! smiley

    Men ja kan mærke IT er vejen frem iforhold til det jeg søger

    #10
    Tak Carsten, det skal jeg gøre!
    Er pt igang med at studere lidt om hvad jeg skal vælge for det bliver et branche skift der vil noget hehe, arbejder pt som Rangerleder.
    Men på den anden side så er IT noget der kommer mig let, er født ind i det og bruger det dagligt.

    Ja jeg tror job markedet er noget anderledes over i staterne, altså har bekendte der bor der og føler bare i er LANGT foran på nogen punkter iforhold til DK, men det er der så en grund til, langt større land, flere mennesker, større økonomi osv.


  • #13   20. jun 2021 jeg er faglærer på mekaniker uddannelsen, jeg forbereder ofte undervisningen hjemme. laver præsentationer, opgaver m.m. desuden bruger jeg meget arbejdstid på at netværke med værkstederne, altså virksomheds besøg. så er der de dage hvor jeg efteruddanner mig på diverse tekniske kurser rundt om i landet. jeg har også 2-4 udenlands ture om året hvor eleverne skal på udveksling, ca. 1 uge ad gangen.

  • #14   20. jun 2021 Der er efter min mening stor forskel på job du kan løse hjemmefra, og job du kan løse uanset om du er i sommerhus, campingvogn eller sidder på stranden.

    derudover så vil jeg kraftigt anbefale dig, at søge efter et job der siger dig noget. Du skal trods alt have dit job i mere end 40 år endnu, og derfor er det trælst at have et job du ikke ønsker, bare fordi du kan arbejde remote

    IT kan som sagt være en løsning, men det afhænger altså både af firmaet og hvilke opgaver du laver. Vores IT folk er altså fysisk på arbejde, fordi de skal supportere brugerne og udskifte fysisk udstyr. Mange store virksomheders produktionsanlæg kan heller ikke styres remote af sikkerhedshensyn, og kræver derfor en kablet forbindelse. Der er også mange forskellige IT uddannelser, enkelte er faguddannelser mens andre er videregående uddannelser som også kræver en relevant adgangsgivende uddannelse

    Hjemmearbejdspladser skal også være korrekt indrettet, og leve op til arbejdstilsynets regler. Derudover skal der laves en årlig APV på alle hjemmearbejdspladser firmaet har ansvaret for. Det betyder en stor arbejdsbyrde for virksomhedens arbejdsmiljøorganisation, og en stor udgift for virksomheden i indretning af arbejdspladser ved alle medarbejderne.

    mange mindre enkeltmands virksomheder kan jo fint startes hjemmefra, særligt hvis man har et større hus eller udhuse tilknyttet. Det kan eksempelvis være
    mekaniker
    bilhandler
    frisør
    revisor/rengskabskontor
    maskinfabrik
    skødekontor
    advokat
    køb og salg, mange forskellige brancher er jo mulige
    B2B udlejning af medarbejdere til andre firmaer
    Fotograf
    Rådgivende ingeniør
    aktiehandler


  • #15   20. jun 2021 Som nogle er inde på, så findes der jo også "mellemtingen". Altså hvor har kollegaer, men ikke skal møde ind noget bestemt sted på nogen bestemt tid. Eksempelvis feriehusudlejningsfirmaer, hvor man skal servicere husene. Så får du bare en deadline fx kl 15, hvor X skal være uført (da det er der der ankommer nye lejere).

    Så må man selv om om man vil starte kl 9 eller 12, bare man når det.

    Jeg gjorde det så lidt ekstra "smart" Hverken min daværende kæreste eller svigermor havde job, så jeg satte dem i en anden bil, og så kunne jeg når at lave 15 timers arbejde på 5 timer, skidesmart.

    Indtil den ene bil skulle skrottes altså.

    Men kræver sefølig at du har en bil/kørekort i så fald.

    Ellers ville jeg se mig om efter firmaer med forskellige "pakkeopgaver". Det er ikke alle der tilbyder "hjemmearbejde" men nogle gør, fx samle nogle foldere, eller sætte klistermærker på alverdens dimser, og lign.


Kommentér på:
Arbejde hjemmefra

Annonce