{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
712 visninger | Oprettet:

Mazda 2 DE - Tick lyd fra motor {{forumTopicSubject}}

Mojn BG
Erhvervede mig en Mazda 2 DE Takara (97000km) tilbage i august sidste år. Købt med 6mdrs brugtvogns garanti. Den første bil jeg har kørt med kæde.

Lyden kom samtidig med det kolde vinter vejr. Jeg har hele tiden troet at de var normalt at en motor med kæde ville lyde lidt anderledes ved en koldstart end en med rem.
Men er kommet frem til at jeg må have taget fejl da den stadig ticker nu hvor vi har ramt sommermånederne med +20 grader.

Ud fra lidt research er jeg kommet frem til at det kan være en ventilløfter og at det er et delvist omfattende indgreb at få lavet.

Mine spørgsmål er
- Kan det være en anden fejl?
- Nogen der kan estimerer hvad det vil koste?
- Kan jeg på nogen måde bruge den garanti jeg havde? (har ingen video af lyden)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mazda 2 DE - Tick lyd fra motor
  • #1   20. jun 2021 Det er måske bare dine højtryksdysser du hører? De tigger normalt en del, på nogle biler lyder de næsten som en diesel

  • #2   21. jun 2021 Du har vel prøvet at udskiftet motorolie og oliefilter. Og set om det har ændret noget? Nu du sikker på det er en opstået lyd og ikke en den har sagt altid og du først har opdaget den i vinter. for som sagt dyser kan også tikker og det normalt. men ellers tjek om den køre på det rigtige olie og er det ikke skiftet så få det skiftet.

Kommentér på:
Mazda 2 DE - Tick lyd fra motor

Annonce