{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.667 visninger | Oprettet:

Fjerne jordslået pletter {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.
Har i et godt fif til hvordan man fjerne jordslået pletter fra en teltdug / fortelt?

Kan læse mig frem til at matas har et kradsbørstig produkt - køber det og prøver i morgen som er en arbejdsgang i 2 faser. Virker lovende.

Rodalon, både den mod skimmel og den almindelige virker ikke en fløjt.

Men hvis i har nogle fif / midler, stået i samme situation og ved lige præcis hvad jeg skal købe er jeg lydhør smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fjerne jordslået pletter
  • #1   9. aug 2021 hvad med en gang eddikevand el. salmiakspiritus alternativt citronsyre opblandet i vand?
    altså lidt som når man afkalker..

• #2   10. aug 2021 Pas smiley jeg synes ikke rigtigt at jeg kan finde noget om det, nogen steder

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #3   10. aug 2021 Jeg prøvede google, og kom frem til denne liste

Der er 3 miljøvenlige råd til at få jordslåede pletter væk.
    Citronsaft. Har en blegende effekt og kan derfor fjerne mørke pletter på tøj og andre tekstiler, som for eksempel teltdug eller sejl.
    Fugtigt salt. Kan ligesom citronsaften trække noget af farven ud.
    Ufarvet husholdningseddike.

Mindes at min mormor engang brugt citronsaften, men alt har en grænse, så det kommer helt an på hvor slemt det er

• #4   10. aug 2021 Ja de 3 ring kan jeg også finde... Meeeen tvivler på det har den mindste effekt smiley sådan noget skal fjernes med ordentlige kemikalier tror jeg smiley måske noget der afbleger bare lidt, for det er små sorte pletter, som helt sikkert ville blive meget lysere af en gang afblegning

• #5   10. aug 2021 Har prøvet noget fra Isabella idag, som hedder mug fjerner. Til telt tage, i hvid, da det afbleger.... Hmmm må konstatere, at der ikke er sket en fløjtende forskel...

Produktet fra matas er naturligvis udsolgt, og ud gået... De har det hjemme i få butikker, så jeg må forbi en af dem.

Prøvede citronsaft, direkte fra flasken... Absolut heller ingen virkning...

Så håbet er lille, men må tro på at matas kemikalier kan hjælpe... Ellers må vi lever med et misfarvet loft. Skidt pyt

• #7   11. aug 2021 Ja desværre nok ja smiley men omvendt, teltet er fint, udover grimt loft.. Og det må vi så leve med jo, medmindre der findes noget smiley smiley

Kommentér på:
Fjerne jordslået pletter

Annonce