{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.053 visninger | Oprettet:

Jeres mening {{forumTopicSubject}}

Læste lige en artikel på bt.dk

I løbet af årets første seks måneder er der givet 14.028 klip i kørekort for bilisters ulovlige brug af mobil.

Den 1. juni 1998 blev det forbudt at tale i håndholdt mobiltelefon, under kørsel.

Helt seriøst hvad F….. sker der lige for det danske folk ???

Det er over 20 år siden det blev forbudt ?
Alle nye telefoner leveres oven i købet med “ørebøffer”
Mange nye biler har Bluetooth og stadig væk over 14.000 på 6 måneder

Er danskerne bare ved at være nogle idioter eller egoistiske folkefærd som kun tænker på sig selv ???

Jeg er dybt rystet over at der efter mere end 20 år stadig er så mange som bliver taget for det ulovlige så tør jeg slet ikke tænke på hvor mange der rent faktisk gør det i hverdagen uden at blive “knaldet”


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeres mening
  • #2   18. sep 2021 Ja det er helt vanvittigt! Ser også fragtfolk der sidder med deres tablets på motorvejen, folk der kører over for rødt, synes jeg også man ser mere og mere, ikke noget at sige til det går galt engang i mellem... smiley

  • #3   18. sep 2021 jeg møder sjældent privatbilister der sidder med telefonen oppe ved øret og fører en samtale, det er oftere lastbiler, varebiler, traktorer og entreprenørmaskiner

    men jeg ser til gengæld ofte folk der sidder og glor ned i telefonen for at svare på sms, tjekke mail, facebook og lignende. Der skal ikke være optræk til kø før telefonerne kommer frem hos en stor del af bilisterne


  • #4   18. sep 2021 Når jeg kører på arbejde er det nok 40-50% der sidder med tlf ved øret.
    Danskere er generelt meget egoistiske i trafikken da jeg tit møder bilister der bare kører ud foran en, parkere voldsomt uhensigtsmæssigt, kører konstant i venstre spor så snart de har chancen, laver u vendinger rundt i et sving for fuldoptrukket og nægter at lade folk komme ind foran hvis man overhaler eller ved reglen for sammenfletning.
    Har lige været i Frankrig hvor trafikkulturen nå er LANGT bedre end i dk og ingen taler håndholdt!!!


  • #5   18. sep 2021 "Dybt rystet" ligefrem? Er du også dybt rystet, når du ser Tesla-folket betjene deres 17 tommer touchskærme under kørslen? Eller når du ser en eller anden idiot klø sig i øret med den ene hånd og på denne måde udsætter dig for yderste livsfare ved kun at styre sin dræbermaskine med én hånd på rattet?

    Er der noget andet, du er dybt rystet over? Eller måske chokeret?


  • Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    dec 2019

    Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 306
    #6   18. sep 2021 Dem der kører med hørebøffer på, burde også ha en på hovedet.

  • #7   18. sep 2021 #5 Biturbo
    Ja jeg er faktisk lidt rystet eller chokeret over at 14.000 har fået klip for noget som har været ulovligt i over 20 år og 14.000 er kun dem som er opdaget
    Syntes faktisk det siger en del om danskernes trafik moral
    Men man kan måske ikke forvente andet når 98-99% af alle danskere mener de er bedre end alle andre i trafikken smiley det vel sådan det er

    Når folk betjener diverse skærme i bilen enten navigation eller andet så tager det faktisk fokus fra kørslen

    Det er vel ikke uden grund at der er en kampagne der hedder
    KØR BIL NÅR DU KØRE BIL

    Hvor meget koster diverse ulykker samfundet hverdag med tilhørende forsinkelser for ALLE andre som vel også koster et eller andet
    Tænk hvis den regning kunne sendes videre til forsikringstager så ville mange præmier sgu nok stige til betydelige højder smiley


  • #8   18. sep 2021 Det er UMULIGT at tage seriøst. Tænk, at de med den ene hånd er parate at skyde knoppen af dig for at tale mobil, men med den anden hånd prøver at sælge så mange som muligt af disse super smarte biler, hvor man skal fjerne blikket fra vejen, hver gang man skal finde det rette sted at trykke på en kæmpe skærm. Det er jo dobbeltmoral af bibelske dimensioner.

    Jeg har virkelig lyst til affyre en seriøs dumflad til disse hjernedøde individer, som med et alvorligt ansigtsudtryk fortæller os, at det er så sygt farligt at tale håndholdt under kørslen - fordi DET TAGER VORES OPMÆRKSOMHED - uden at fortælle, hvorfor de egentlig mener, at en håndfri samtale skulle tage mindre af den selvsamme opmærksomhed? Vi kigger jo stadig på vejen, uanset om vi taler i håndfrit, eller håndholdt?
    Hvis det er selve samtalen, som gør os uopmærksom, så er det sgu da det, de skal gå efter, og ikke om vi fører denne samtale med en eller to hænder på rattet - for ingen har forbudt os at køre med så mange, eller så få hænder på rattet, som vi selv lyster...


  • #9   18. sep 2021 Du dumper en køreprøve hvis du kun har den ene hånd på rattet. (undtagen fx ved gearskift)

  • #10   18. sep 2021 Og? Du dumper også, hvis du begynder at skrue op for radioen?

  • #11   19. sep 2021 #10 Hvem hører radio til sin køreprøve??


  • #12   19. sep 2021 #11

    Hvem kører med én hånd på rattet til sin køreprøve??


  • #13   19. sep 2021 Det overrasker mig ikke.
    1. Menneske ret idioter.
    2. Færdsels afdelingen er den eneste del at politiet der laver noget.


  • lars n
    lars n Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 465
    #14   19. sep 2021 1976 indførte man i Danmark promillebegrænsinger for førere af motordrevne køretøjer og det er 45 år siden og folk kører stadig beruset rundt. Så

  • #15   19. sep 2021 Per B
    Alle nye telefoner leveres oven i købet med “ørebøffer”

    Så er jeg da blevet snydt med de 3 sidste telefoner jeg har købt - 2 x Samsung og 1 x Motorola for ingen af dem blev leveret med nogen form for hørebøffer...


  • #16   19. sep 2021 #14

    Er du så ikke også DYBT RYSTET? smiley


  • lars n
    lars n Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 465
    #17   19. sep 2021 #16
    Jo helt vildt











    ironi kan forekomme


  • #18   19. sep 2021 #14 Lars
    Lige netop det er også fuldstændig sindssyg og utilgiveligt

    Mener seriøs at kørsel i påvirket tilstand skal straffes meget hårdere


  • #19   19. sep 2021 Jeg kører faktisk bedst med en lille skid på, giver en mere afslappet kørsel, samt overhalinger med dårlige oversigtsforhold går som en leg.

  • #20   19. sep 2021 #18

    Ok, er der så nogle forseelser, som du IKKE mener skal straffes hårdere?


  • #21   19. sep 2021 #20
    Ja jeg syntes faktisk P-Bøderne gerne måtte være billigere og i København er vi lidt presset på antallet af pladser

    Men nu har vi trods alt bestilt en Plug In Hybryd så må man jo parkere på el bil pladserne smiley dog er de ikke fritaget for betaling men det gør nok livet lidt lettere i København at der bliver flere muligheder

    Plug in hybrid er så også ligeså meget pga ændret kørselsbehov


  • #22   19. sep 2021 #21

    Parkeringsafgift er slet ikke en straf...? Der er forskel på afgifter og bøder...

    Når vi snakker bøder, så er mindstetaksten 1000,-.


  • #23   19. sep 2021 En lille lort kan trækkes uendeligt lang hvis man gider at blive ved at vrøvle i det.
    Se nu kan private og offentligt p vagter udskrive en parkerings afgift.
    Politiet kan også udskrive en parkeringsafgift, MEN politiet kan også udskrive en bøde for en parkering der er til fare for andre, eller hvis parkeringen spærrer for trafikken.
    Det værste ved at parkere er ofte at huske hvor, når man forlader bodegaen i en ordentligt brandert kan det være svært at finde bilen.


  • #24   19. sep 2021 #23

    Hvorfor tilslutter du så emnet, når det allerede er trukket langt nok ud?
    Medmindre du er dum nok til at tro, at han mener, at bøderne for at holde til fare for andre, eller for at spærre for trafikken skal være billigere? Hvilket du tilsyneladende gør...?


  • #25   20. sep 2021 Åh den ømme tå igen smiley

  • #26   25. sep 2021 Haha, jeg kan meget bedre:

    JEg har prøvet at forvilde mig ind i København - skulle til en koncert. Det kom jeg så ikke for blev stoppet af politiet. Og fordi vi var 5 unge i bilen (og de 4 passagerer drak øl og breezere, men de jeg sikkert også var ful så jeg blev anholdt, og sat detentionen, lige akkurat så længe at koncerten var slut øv. Hun er i øvrigt død siden så jeg kan ikke blot tage til en ny koncert.

    Nå men de ville ikke give mig bilnøglerne før dagen efter, så efter en temmelig møgsommelig togtur (2 timer væk).... så får jeg så nøglerne og kommer hen til bilen...

    Så har de krafedderme SELV parkeret den ulovligt og P-bøde på gg. Den endte vi så i retten med efter en del tovtrækkeri. Jeg vil sgu ikke køres juriidisk ansvarlig for politiets ulovligheder da.

    Det minder mig også lige om dengang jeg fik en bøde for ikke at have hjelm på på scooter.... altså... jeg holdte stille WTF? nn ØDen kom så OGSÅ i retten og frafaldet.



  • #27   25. sep 2021 Martin du har læst alt for meget Anders And.
    Du har vel ikke en fætter der hedder Henrik Klud?


Kommentér på:
Jeres mening

Annonce