{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.091 visninger | Oprettet:

Overvejer Investeringer {{forumTopicSubject}}

Har lidt penge på kistebunden som jeg overvejer at smide i noget investering.
Tænker mest nogle fonde hvor de mod betaling forvalter da jeg ved 0 om aktier, obligationer, ETF'ere m.m

Men der er jo er hyr med falske selskaber.
Hvad/hvem skal man vælge?
Hvor mange penge skal der til før det giver mening?

Har ikke en illusion om at 50.000kr bliver til 500.000kr på 3uger. Bare at det giver et fornuftigt afkast der slår omkostningerne og inflationen

Nogle gode råd?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Overvejer Investeringer
  • #1   19. okt 2021 Jeg må indrømmer jeg kun investere i rullefelte, motorcykler og biler.
    Ene og alene af den grund, det er noget jeg ved noget om. Om de er lette at omsætte igen.

    Jeg kunne ikke drømme om at investere, i noget andre kan "tabe" for mig.


  • #2   19. okt 2021 Nordnet Månedsopsparing.

    Youtube: Daniels pengetips - månedsopsparing.

    Selv tak.


  • #3   19. okt 2021 #1
    De penge jeg vil sende ud er penge jeg er klar på at miste. Ikke at jeg vil tage en højrisiko investering.
    Men der lidt svært med de nævnte ting nå man bor i en lille Ejerlejlighed


  • #4   19. okt 2021 Det kan godt være jeg er noget gammeldags, men jeg fortrækker at kunne se og røre ved mine investeringer.
    Jeg finde ikke meget morskab i at åbne netbank hver morgen, for at se hvad der er gået ind på kontoen. Derimod glæder jeg mig meget over både de motorcykler og min 911, der står inde i kontoret.

    Jeg har godt nok nogle aktie, men det er ikke noget jeg har fidus til. Og igen det er bare noget jeg ser på en skærm..

    Så ville jeg helle købe Guld eller Rolex ure, det er også en ret sikker investering.


  • #5   19. okt 2021 Guld kunne jeg godt finde på men ikke nu hvor prisen er høj. Ure og tingeltangel siger mig intet. Og ville som sådan være ligeglad med at se pengene komme ind eller ud. Det sku mere for at undgår de negative renter tog måske at de om 10år stadig har samme værdi eller højere.
    At havde en 911, Ducati, Harley. Lambo osv siger mig intet. Havde jeg et hus ville jeg købe en amerikaner men intet prangende. Nærmest tværtet imod. Så er jeg mere draget af de skæve og almenlige biler.

    Generelt er jeg ikke ret materialistisk anlagt.



  • #6   19. okt 2021 Så er det nok bedre for dig, at investere i en lejlighed til udlejning. Eller et sommerhus, fast ejendom er stadig ret sikkert.

  • #7   19. okt 2021 Nu ved jeg ikke hvor mange penge du overvejer at investere men du skal gøre det som føles rigtig i din mave og gør at du kan sove trygt om natten

    Personligt så har vi et hus vi bor i og et sommerhus som vi også bruger i weekenderne og nogle ferier
    Derudover så har vi sat penge i nogle aktier som jeg selv forvalter via Nordnet det syntes jeg er nemt (andre syntes måske noget andet)
    Derudover så har vi penge i banken desværre nok til at der kommer minusrenter, men vi er kloge nok til at aktier kan være lidt som en lottokupon derfor ikke alt på et bræt her i huset
    Vi har ingen gæld hverken i bil eller sommerhus
    (Det eneste gæld vi har er realkredit med afdrag til næsten ingen rente)
    Pt overvejer vi at købe en lejlighed som så kan lejes ud indtil en af ungerne måske skal flytte hjemmefra

    Så et råd kan være fast ejendom eller aktier hvis du har mavefornemmelsen ellers lad dem blive på kontoen hvis du har det bedst med det (så meget negativ rente er der jo heller ikke) men ja de er der og man kan diskutere fra nu og til solen er sort om det er rimeligt eller ej

    Alternativ har du klat gæld så få den betalt først


  • #8   19. okt 2021 Havde tænkt at smide 50.000 ud til en start.
    Er ret overbevist om at de skal ud i aktiemarkedet. Spørgsmålet er bare om det beskedne beløb er nok.
    Har selv tænkt ETF for 30.000 (for at få en spredning.)
    Obligationer for 10.000 og 10.000kr aktier jeg selv vælger

    Økonomien er ikke til en ekstra lejlighed havde den været det havde jeg solgt min nuværende lejlighed og købt et hus til mig selv.

    Jeg har ingen lyst til at blive slumlord med Rolex og Ferrari


  • #9   19. okt 2021 Hvis det ikke er mere vi snakker om, så lej en bankbox om smid pengene der..

  • #10   19. okt 2021 #9 Så var det sgu da smartere at lade pengene stå?? Hans penge bliver ikke en klink mere værd at af ligge i en boks i banken, som koster ham penge at have.

    Personligt har jeg kastet mit månedlige overskud i aktier siden november sidste år.
    So far er det gået ret godt. lidt ups and downs, men er i et fint plus lige pt smiley
    Er endnu ikke hoppet med på ETF'er men har overvejet det.


  • #11   19. okt 2021 #8
    Synes at din plan lyder fornuftig. EFT'er giver et mere stabilt afkast end enkelte aktier, dog er afkastet typisk mindre. Men det er et godt kompromis, synes jeg.

    Var jeg 10-20 år yngre ville jeg nok have en mere risikovillig profil, men jeg har en del af mine investeringer i EFT'er. Også fordi jeg ikke gider købe/sælge ofte.

    Jeg har investeret lidt i crypto, og vil nok øge min investering heri (arbejder trods alt med blockchain til dagligt), men tror aldrig at størstedelen af min portefølje vil være crypto. Synes der er ret voldsomme udsving, og det belønner på den korte bane mest dem der vil sidde og handle dagligt.


  • #12   19. okt 2021 Hvis det kun drejer sig om 50k og at slippe for negative renter. Havde jeg nok oprettet en konto hos Lunar bank de giver positive renter op til 50k. Trækker man stadig negative renter kan du oprette en konto hos Nordnet på op til 100k uden negative renter, så kan man jo investere det man vil i aktiemarkedet.

  • #13   20. okt 2021 Du kan få din bank til at investere for dig

  • #14   20. okt 2021 #13
    Stoler ikke på min bank efter de prøvede at jøde mig for flere penge da jeg købte bolig og aldrig var forberedt til de bookede møder.
    Havde booket møde omkring boligkøb og da jeg kommer tror de at jeg vil havde et forbrugslån til et nyt køle skab.

    Så at gå til banken er et nej tak.


  • #15   20. okt 2021 #14
    Så ville jeg mene du skulle skifte bank, jo hurtigere jo bedre.
    Kan ikke komme med en god idé hvad ville være bedst for dig, uanset hvad du end gør, så er investeringer risikable på hver sin måde, så man kan vel kun sige prøv dig frem.


  • #16   20. okt 2021 Nordnet månedsopsparing vil jeg anbefale smiley

  • #17   21. okt 2021 #7
    Skylder også kun i på realkrediten. Og ville bare gerne igang med at havde nogle penge "ude i marken" mens der er råd til det.
    Er klar over pengene kan forsvinde. Også derfor jeg vil tage en lav til moderat risiko frem for højrisiko investeringer.
    Hvis jeg køber nogle artikler så det noget der bare skal ligge i baggrunden og hygge sig i flere år.

    Kunne godt få ud og købe en nyere bil eller En ny crossmaskine. Men det har ikke et behov for det.


  • #18   21. okt 2021 Sø propel
    Ud fra hvad jeg kan læse mig frem til, så ville EFT'ere være den bedste mulighed, i hvert fald når det drejer sig om mindre investeringer, der spiller du også på flere heste end kun en enkelt aktie.


  • #19   21. okt 2021 #17
    Hvis du “kun” er til lav/moderat risiko så lad pengene stå i banken og lad dem trække de få minusrenter det drejer sig om det er lav risiko og der forsvinder meget lidt af din opsparing smiley smiley


  • #20   21. okt 2021 Inflation gør vel at dine 100.000 kr på opsparingen er mindre værd om 10 år.

    Så hellere ud og yngle bare 1%.

    Nævner igen, kig på Daniels Pengetips på Youtube, og kig efter Nordnet Månedsopsparing.


  • #21   21. okt 2021 #20
    Ja Nordnet har jeg tænkt en del på og skal nok få kigget på ham Daniel der. Og ja hvis bare pengene følger inflation og dækker omkostningerne så jeg såmænd glad nok. Selvfølgeligt vil man gerne havde 500% i afkast men det sker ski nok næppe. Et plus på 1-2% efter ovennævnte er fint for mig. Måske jeg få blod på tanden og vælger at smide flere penge ind i noget mere risiko fyldt senere og en måneds opsparing lyde ikke dumt.

    #19
    Har som grundlag ikke lyst til at smide alle pengene ud i lokummet. Men ved det er en risiko. Derfor behøver man jo ikke gå efter højt afkast eller lade pengene forfalde i banken. Verden er ikke sort/hvis, enten/eller.


  • #22   21. okt 2021 Hvor lang tid er din horisont, altså du går ikke på pension om 5-10 år vel?

  • #23   21. okt 2021 #22 nej der er 40år til pensionen.
    Har som sådan ikke en tids horisont. Så længe jeg ikke stå og mangler dem tænker jeg.


  • #24   21. okt 2021 Så invester i nogle indexer samt måske nogle firmaer du virkelig tror på langt ud i fremtiden, så skal du se løjer om 40 år, også lang tid før smiley

  • #25   26. okt 2021 Smid dem i Microsoft, Intel, Nvidia eller AMD smiley

  • #26   27. okt 2021 Stod jeg selv og ville investere, så blev det i firmaer som Danfoss og måske guld.

Kommentér på:
Overvejer Investeringer

Annonce