{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.266 visninger | Oprettet:

Leasing {{forumTopicSubject}}

Hej BG,
Jeg har set mange rigtig fede biler der er stylet med nye forkofanger, bagkofanger, nye lygter osv, men når jeg slår bilerne op på nummerplade.net finder jeg hurtigt ud af at de er leaset, må man ændre på en leaset bil? Eller er der en metode hvor på man køber en bil og dermed leaser den til sig selv for at spare afgiften som vi andre ikke kender til? Det drejer sig primært om dyre biler såsom Audi rs6, bmw 7 serien osv.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Leasing
  • #1   19. nov 2021 Jeg kender flere som har lavet ændringer på deres leasingbiler. De har bare gemt de originale dele og monterer dem igen inden bilen bliver leveret tilbage, så den igen kommer til at stå som standard.

    Spild af tid og penge, hvis du spørger mig, men folk har forskellige lyster smiley


  • #2   19. nov 2021 Lige netop, det gav nemlig heller ikke mening i mit hoved at man skulle bruge tid og penge på at style en bil som i realiteten ikke er en egen, derfor tænkte jeg måske at de havde købt den og efterfølgende leaset den for at spare afgiften smiley

  • #3   19. nov 2021 De fleste ændrer jo blot bilerne tilbage til standard ved ophør af flexleasing aftalen

    Men tænker i bund og grund de som flexleaser bilerne ud er lidt ligeglade, det er jo dig der skal anvise en køber og indestår for restværdien

    Så kan du finde en som betaler den aftalte pris og er godt tilfreds med dine nye kofangere og lygter så er det nok ikke det store problem


  • #4   19. nov 2021 Ved i om det på nogen måder kan betale sig at lease en bil i 24/36 måneder for derefter at købe bilen? tænker en brugtbil hvis man nu ikke finansiere den, men man lige ville se om man kan få glæde af bilen i de par år, og efterfølgende at man vælger at købe den, kan det betale sig eller bliver det for dyrt i forhold til afgiften?

  • #5   19. nov 2021 Jeg tror ikke, de fleste ændrer dem til standard. Jeg tror, de fleste betragter det som deres egen bil, selv om den er leaset. Og ved en typisk finansiel leasingaftale er der i øvrigt de facto heller ikke den store forskel, da man selv hæfter for restværdi. Dermed er det ens eget problem, hvis den er forringet i værdi.

  • #6   19. nov 2021 Leasing er for wannabes..

  • #7   19. nov 2021 Det er ingen hemmelighed, at jeg heller ikke ser den store fidus i leasing. Men at kalde det "for wannabes" er jeg ikke enig i, for oftest er det dyrere end at eje bilen. Der BURDE jo sådan set være STØRRE prestige forbundet med at lease i så fald smiley

    Som eksempel... Min Mustang ville koste ca. 110-120.000 kr. at lease. Den har max tabt 50.000 kr. i værdi. Så det ville have været totalt tosset at lease.


  • #8   19. nov 2021 #7
    Så har du nok også købt din bil kontant, skulle du have betalt renter (som man jo ofte i princippet gør med leasing), ville forskellen nok være mindre.

    Jeg overvejer ærligt talt at lease 911'eren de første 3 år, og så købe den kontant ved lease udløb. Jeg har regnet lidt på det, og umiddelbart virker den løsning billigst (rabat på bil ved lease, som er større end leasingomkostninger).

    Men det kommer an på hvordan det endelige tilbud kommer til at se ud. Jeg forventer at beholde bilen i 10 år, så ser langsigtet på det.


  • #9   19. nov 2021 #8
    Ja, det er ved kontant køb, jeg sammenligner her. Men der ville dog næppe være i nærheden af 40-50.000 i omkostninger ved at finansiere den et år, hvis det kom dertil smiley

    Men som tidligere sagt, så er det ikke ligetil at sammenligne leasing i Danmark og USA pga. afgiften. Ved leasing i Danmark betaler man ikke afgift på bilen. Til gengæld betaler man så i dyre domme til leasingselskabet + man betaler rente til SKAT for den afgift, man så ikke skal betale. Så derfor er det ikke helt så nemt at sammenligne.


  • #10   19. nov 2021 Hvad er fordelen egentlig ved at lease gennem et leasingselskab ift. at lease ved forhandleren?

    Hvis man finansierer (lån), kommer man så ikke tæt på de 50k i renter det første år? Sådan en Mustang koster vel 8-900.000 kr. i DK.


  • #11   19. nov 2021 Det er som regel et spørgsmål om bilens alder. Forhandlerne laver ikke leasing på brugte biler. Jeg tror, de fleste vælger direkte fra forhandleren, når der er tale om en ny bil.

    Som et andet eksempel kan jeg i øvrigt lige berette, at jeg for godt 2 år siden købte en ny Ford S-MAX. Den har vi kørt 30.000 km i. Den havde vel rask væk kostet 60.000 årligt at lease. Men som det ser ud i øjeblikket, så kan jeg sælge den med et tab på max 30-40.000 efter to år smiley


  • #12   19. nov 2021 Ja, tiderne taler godt nok ikke for leasing generelt, ihverfald ikke de korte.

    Jeg så at min lokale Porsche forhandler har en 1 år gammel 911 Carrera stående, og den har ikke meget i udstyr. Den koster $3,000 mere end jeg skal give for min fabriksnye Carrera S, som har det meste i performance udstyr, dyre fælge og visuelle og komfort opgraderinger. Det er helt tosset....


  • #13   19. nov 2021 Det er umuligt at sige om leasing og efterfølgende køb kan betale sig

    Men som udgangspunkt vil jeg sige nej

    Bil køb 500.000 kr

    Leasing 2x12 mdr 200.000 kr
    Køb af bil 200.000 kr
    Afgift ukendt, men måske 175.000-225.000 kr
    Så her 75.000-125.000 kr dyrere end køb alt efter den ukendte afgift

    Bil køb 750.000 kr

    Leasing 2x12 mdr 275.000kr
    Køb af bil 250.000 kr
    Afgift ukendt , men måske 225.000-275.000 kr

    Så her 0-50.000 kr dyrere end køb alt efter den ukendte afgift

    Disse to eksempler er på biler der kører på flexleasing, der skal du som udgangspunkt anvise en køber som vil overtage bilen uden moms, altså en forhandler. Det kan i nogle tilfælde lade sig gøre at købe bilen selv mod betaling af moms ved handlen

    Ved leasing af en ny bil fra autoriseret forhandler er der en række andre fordele som service osv inkluderet i prisen. Det er der ikke på flexleasing af de her specielle modeller, så det skal man lige indtænke i sit budget


  • #14   19. nov 2021 #7 Er sagt med et glimt i øjet smiley
    -men også lidt sandhed i det..


  • #15   20. nov 2021 Carsten-->>
    Her hjemme er der i bund og grund to typer af leasing, som begge har forskellige navne

    Men sådan kort fortalt og med et par eksempler

    René Mammen fra High on cars har haft en Porsche 911 leaset igennem Porsche. Det gør man typisk med nye biler, og her er leasing så ofte en aftale inklusiv service og man afleverer bilen tilbage efter endt leasing

    Niels Becker fra High on cars har en rs6 som er leaset igennem et leasingselskab. Her køber leasingselskabet bilen hjem, Niels smider så en 225.000 kr for at have sådan en i et år, og står selv for service og vedligehold, og efter det år er gået skal han anvise en køber til en forudbestemt pris som han indestår for

    En rs6 på fuld afgift koster som 3-4 år gammel over 1 mio kr, den kan så måske finansieres i noget grad, men mange selskaber vil helst bilerne skal være betalt inden de er 8-10 år gamle.

    Derudover så er der jo nogle der mener det er en fordel at bilerne efter de har været flexleaset jo er uden afgift og derfor kan sælges i hele eu


  • #16   20. nov 2021 Det burde være logik for burhøns at hvis leasing firmaerne tabte penge på at lease bil er ud så var de der nok ikke ret længe.

    Eneste grundt til lejebil kan være en UBER, eller 1 uge på en ferie.


  • #17   20. nov 2021 Skal man blot bruge en bil som transportmiddel til job fx 3-6 mdr om vinteren så find en gammel Kia picanto eller seat ibiza eller noget og smid den ud når den skal til syn til 5000 kr. Allerede der har du sparet meget. for du får skrotpræmie jo

  • #18   20. nov 2021 Skal man enmdelig lease en dyr bil, så skal det værre fordi det er en bryllupsdag eller noget så en ferrai eller lamborghini eller hvad man nu er til. ikke til hverdagskørsel.

    Min datter kørete Chevrolet Corvette da hun ble konfirmeret - men kun den ene tur gg.

    ik


  • #19   20. nov 2021 Martin-->>
    Hvorfor har du altid så travlt med hvad andre mennesker skal og bør

    Har man råd så må folk da selv bestemme om de betaler kassen for at have en Ferrari, Lamborghini eller den slags på en flexleasing aftale

    Hvis folk har råd til at bruge 400.000 kr for en 6/6 mdrs leasing af en Lamborghini så er det deres beslutning. Og det kan jo give god mening hvis bilen koster 3mio kr med fuld dansk afgift smiley

    Jeg er da personligt fuldstændig ligeglad med hvordan andre bruger deres penge, men er glad for folk træffer et valg der for dem giver mening og værdi i tilværelsen



  • #20   20. nov 2021 Havde en kollega der bor på Lolland et sted, og arbejdede i København, han gik plus hvert år, ved at køre i en lille leaset Peugeot, med befordring og alt! (det var hvad han sagde i hvert fald) smiley

  • #21   20. nov 2021 Jeg vil godt tro på, han har sagt det, men hvis én ting er helt sikkert, så er det i hvert fald, at befordringsfradrag ikke kan betale hverken hele eller halve biler smiley

  • #22   20. nov 2021 #20
    Hvis man indregner den billigere huspris, og måske sammenligner med et direkte sammenligneligt job på lolland til langt lavere timepris, så får man måske et plus

    men befordringsfradrag giver efter skat en 60-65 øre pr km, det kan man altså ikke holde en bil kørende for. Særligt ikke en nyere bil på leasing

    Vores peugeot 107 er den absolut billigste bil vi har ejet, den kunne med lidt held lande på 1,10-1,15 kr pr kørt km alt inklusiv, og det er altså svært at halvere det

    mange glemmer også ulemperne ved at pendle rigtig langt, for det er altså spildt tid på op mod flere timer om dagen man intet får for.


  • #23   20. nov 2021 Vi er faktisk helt nede på 50 øre udbetalt pr. km. Og det er endda med fradrag af de første 20 km. Så hvis man fx kører 100 km om dagen, er det reelt 37 øre pr. km.

Kommentér på:
Leasing

Annonce