{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
983 visninger | Oprettet:

Stenhøj ligt skriger og løfter ikke til top {{forumTopicSubject}}

Hej folkens

Min stenhøj lift skulle på løfte en a3 i går som på ingen måde gik.
Bilen (hjulene) kom kun op i hoftehøjde da liften ikke vil løfte mere. Symptomerne på vej op var at motoren lød som om den havde det hårdt, jo højere bilen kom op jo mere begynde liften fysisk at pive/skrige og da den kom til hoftehøjde så stoppede den..

På vej nej var der ingen problemer..

Har vi nogle kyndige lift montører/servicefolk eller andre der har nogle inputs til hvad det kan være ?

Jeg tænker jo som udgangspunkt 3 ting, er remme stramme nok, møtrikker og så har jeg ladet mig fortælle at de hvide nylon bøsninger omkring møtrikkerne kan være slidte.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stenhøj ligt skriger og løfter ikke til top
  • #1   21. nov 2021 Møtrikkerne er det første der går på dem, så der skal du have fat i en stenhøj montør/service gut.

  • #2   21. nov 2021 ..... Og så skal man nok ikke arbejde under en lift der er defekt .
    Måske unødvendigt at sige, men desværre er der stadig nogen der gør det til trods for at det er hamrende farlig .


  • #3   21. nov 2021 Tjek dine remme om de er dårlige

  • #4   21. nov 2021 Jeg forstod på stenhøj gutterne at hvis det er mere end 22,5mm mellem hovedmøtrik og sikkerhedsmøtrik så fejler møtrikkerne intet. Afstanden er over 22,5mm, derved ikke sagt at de ikke er slidt af tidens tand, men burde de reelt fejle noget det taget i betragtning.



  • #5   22. nov 2021 Man indstiller de møtrikker til en given afstand, har den så ændret sig er løfte-møtrikkerne defekte, og det tror jeg er tilfældet her.

    Jeg mener man sætter sikkerheds-møtrikkerne 10 mm fra løfte-møtrikkerne.

    Hvor gammel er liften og hvad model?

    Prøv Auto-Bo i Jordrup.


  • #6   22. nov 2021 Allan - begge møtrikker har en afstand på ca 24mm. Foreskrifter siger at min afstanden er 22,5mm samt at de indstilles til 24mm fra fabrik.

    Det er en 2,5T fra 1998,, på siden står der type 000611


  • #7   22. nov 2021 Så er den jo slidt, slidtage øger afstanden.

    Jeg ser ikke lige hvorfor den afstand skal være 22 mm, det er den afstand liften kan falde hvis møtrikken går i stykker, jo mindre jo bedre, men jeg bøjer mig hvis det er sådan det er smiley


  • #8   23. nov 2021 Allan - kan du lige forklare hvordan den øger afstanden ?

    Som jeg ser det: løfte møtrikken er øverst, sikkerhedsmøtrikken nederst, slæden/stolen ligger på løftemøtrikken hvilket vil sige at når løftemøtrikken bliver slidt så presser vægten af slæden løftemøtrikken ned mod sikkerhedsmøtrikken.. med mindre jeg tænker helt forkert? Det bekræftes vel også af manualen som svigerfar afstanden er min 22,5mm.. skulle afstanden øges ved slidtage så skulle der vel have stået max smiley


  • #9   25. nov 2021 Bæremøtrikken går i stykker og så kan liften max falde 10 mm ned, det er det jeg har hørt før i tiden dvs indtil årgang 2000.
    Sikkerhedsmøtrikkerne følger bare med, de bærer ikke, MEN det der står i bogen er selvfølgelig korrekt, det vil jeg ikke anfægte.

    Jo mere slidt den bliver jo mere mindskes afstanden.


Kommentér på:
Stenhøj ligt skriger og løfter ikke til top

Annonce