{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Internethastighed HIPER
  • #1   7. dec 2021 ringer du til dem er det dit trådløse netværk og i skal sætte kabel i . Men har i kabel i ring til dem. jeg sloges med fiber . jeg købte til sidst et mesh system det virker perfekt

  • #3   7. dec 2021 skiftede fra norlys til fibia og det skulle jeg aldrig have gjort, lige siden har der været mange udfald og problemer, en af ungerne spiller et eller andet spil på nettet og her er ping steget voldsomt så han ikke kan spille spillet, med norlys var der 0 problemer.

    Ringer man til fibia så får man en sludder for en sladder, at der ingen problemer er fra dem til os og at det nok er min roter der er problemet men den fejler altså intet og det ville da også være noget af et tilfælde hvis den fejlede lige når man skifter selskab.


  • #4   7. dec 2021 ?

  • #5   7. dec 2021 ALLE montører siger den router der følger med er af dårlig kvalitet, uanset selskab, det er der bare mange som ikke ved.
    Den her er en Zyxel, ikke noget dårligt mærke, men helt sikkert ikke deres bedste.

    Jeg har nu både 2.4 og 5.0 til at køre, det virker bedre.
    Nej, jeg skal ikke have kabel i min bærbare, så er den jo ikke bærbar mere.

    Mesh har jeg hørt godt om, det er bare lidt dyrere at få igang, men det er jo en engangs investering.

    Har en anden ny router fra Jensen, Eagle 1200, må se om det virker bedre med den på.

    Jeg har skrevet til Hiper, spændende hvad svaret er.


  • #6   7. dec 2021 #4 hvis ? er til mig, så var mit svar henvendt til #2
    Fibia er det dårligste internet jeg har haft, mega ustabilt og kunderne får ikke meget hjælp.
    Typisk svar er at det funger ud til dig, så det er hos dig der er noget galt også selv om det har fungeret fint før man skiftede selskab.


  • #7   7. dec 2021 #5 jeg har 1000/1000mbit og mange router kan slet ikke lever den hastighed (jeg køre med min egen MikroTik RB4011GS+ den er mere prof og har ingen problemer med 1000/1000mbit, tidliger havde vi en Dlinks topmodel og den kom aldrig over 600mbit via kabel.
    Trådløs der har vi AirTies 4960 og det køre rimelig fint.


  • #8   7. dec 2021 Også det jeg tit hører, routeren er begrænsningen.

  • #9   7. dec 2021 For et års tid siden fik vi 1000/1000 fra Kviknet, det kommer på samme fiber som var det Fibria, Nordlys osv. men mit kører betydeligt bedre end naboen som har Nordlys.
    Hvor om alting er, så skal der en rigtig god router til.
    Man kan ikke bare regne med hastigheder som selv billige modeller er angivet med.
    Jeg startede med en Asus til en lille 1000 kr. den kunne slet ikke levere fuld skrald, med firewall osv. knap 500.
    Så købte jeg en https://www.proshop.dk/Router-firewall/ASUS-RT-AX82U-Mesh-router-Wi-Fi-6/2861146 og så åbnede porten sgu.
    Kablet kører den uproblematisk over 900/900 og på wifi som billedet.
    Kan sætte den op via en glimrende app.
    Det er den bedste investering jeg nogen sinde har gjort på it setuppet hjemme.
    Den ser noget poppet ud, men fungerer fantastisk.

    De routere der leveres med er ganske enkelt alt for ringe, og uden de store muligheder.


    profilbillede
  • martin a
    martin a Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 295
    #10   7. dec 2021 Jeg prøver lige igen, har Fibia. Det er det værste lort jeg nogensinde har haft. Det går ud flere gange om dagen, har skændes med Fibia og truet med forbrugerombudsmanden fordi jeg betaler for noget der ikke virker. De sendte tilsidst en reparatør som intet kunne finde der var galt, skiftede routeren for at gøre et eller andet, det hjalp så ikke. Og nu prøver de med lorteundskyldninger om at jeg skal kable det hele NEJ dælme NEJ, det skal køre trådløst. #1 købte du bare den router mesh og byttede ud. Har lyslederkabel ind i huset (Fiber)

  • #11   7. dec 2021 #10 bruger du fiber til TV også eller er det rent internet ?

  • #12   7. dec 2021 Der er to forskellige udbydere til internet og tv, men det er begge fiber.

    Der har lige været henvendelse fra Hiper nu.


  • #13   7. dec 2021 Grunden til jeg spurgte om det er rent internet eller om man også har Tv produkter gennem Fiber er at har man kun internet så kan man pille den leverede router ned og så køre med sin egen.
    Jeg har Fibia og har prøvet at køre uden deres router, men det hjalp ikke en dyt, jeg giver Martin A ret, det er det dårligste fiber jeg har haft pga. alle de udfald der er efter skift til dem, min ene søn spille et eller andet spil på ret højt plan og udfald har betydet 2 kontor er spæret.

    #9 hvordan med det der Kviknet funger det uden udfald og har du lave ping tider ?
    Ved ikke om jeg tør skiftet til dem hvis det nu er lige så elendigt som fibia, så tror jeg sku ungerne skyder mig smiley


  • #14   7. dec 2021 Har haft Kviknet i næsten et år, og udfald kan tælles på tre fingre.
    To af gangene kunne man se det under deres driftstatus at der faktisk var planlagt noget router udskiftning, havde bare ikke set mail omkring det.

    Ping er lige nu 8 ms på wifi, og 7 på kablet, men ping tider er jo lidt som elastik i metermål, for handler jo om hvad man kobler op til.

    Har været fuldt tilfreds med Kviknet, har smidt deres router i skabet og kører direkte fra min Asus til fiber boksen. Kviknet har absolut inden smarte tillægsydelser som mail / tv osv. det kører bare ganske uforstyrret her. Men om det er anderledes på andre adresser aner jeg ikke.
    I liguster kvarteret har vi en FB gruppe, her er mange generelt trætte af Norlys som er ustabilt, andre har Fibria som også kører godt. Så tror ikke bare man kan sætte det hele over en kam for hvad der er hit eller skidt.


  • #15   7. dec 2021 Svar fra Hiper her til eftermiddag:

    Hej Allan

    Hvis du skal bruge egen router, er der to metoder du kan anvende:

    Bridgemode:
    Du sætter din lånte router i bridgemode, hvorefter du tilkobler din egen router til én af LAN-portene på den lånte router. Dette vil betyde at al trafik vil løbe igennem vores router og videre ind i din egen router, hvilket vil gøre det til den primære router.

    VLAN-tagging:
    Alternativt, kan du VLAN-tagge din egen router til 101. Dette vil gøre det muligt at forbinde din egen router direkte på mediekonverteren. Du kan VLAN-tagge en router på routerens konfigurationsside. Bemærk dog, at det kun er visse routere der understøtter VLAN-tagging. (Dette virker dog ikke på kabel-tv forbindelser).
    Hvis du ønsker at vide yderligere om de to metoder, kan du tage et kig på vores vejledninger om emnet:
    help.hiper.dk/bridgemode
    help.hiper.dk/vlantagging


  • #16   7. dec 2021 Jeg har haft Fibia siden 01. 07. 2014 og i al den tid har der ikke været problemer med ustabilt internet. Der har kun været en lille håndfuld ikke-planlagte nedbrud som alle har været rettet inden for MAX 10 timer.

    Om det så er fordi jeg bor i København og ikke på en pløjemark ude på landet skal jeg ikke kunne sige noget om.

    Den fiberboks som der sidder på væggen har jeg slået WIFI delen fra i og kørt et lan kabel fra fiberboksen og over i min egen router som er denne https://www.proshop.dk/Router-firewall/ASUS-RT-AC66U-B1-Traadloes-router-Wi-Fi-5/2452335

    Jeg har en 500/500 forbindelse og når man tester den på https://www.speedtest.net/result/12436341169 så lander jeg på lige over 500 både op og ned.

    Min egen gamer bærbar er kablet direkte i den ene port i routeren og vores andre ting kører på wifi og trækker også fint den vej og gennem en bærende betonvæg med jerngitter i - den kan også levere wifi nede i vores gård dog ikke med samme styrke som i lejligheden på 2. sal. Nede i kælderen kan man fange signalet men igen er det ikke særligt kraftigt men dog stabilt.

    Med 2 voksne og 2 børn (11 og 13) så synes jeg at både internet samt router ligger super stabilt når vi alle er på med den ene eller anden enhed og hiver i internettet.


  • #17   8. dec 2021 Du kan jo også prøve at sætte PCen direkte på uden at bruge routeren og så se hvad du kan få af hastighed. Det er nok den bedste test

  • #18   8. dec 2021 Altså det kan man jo ikke ligesom, ingen pc tager en direkte fiber jo.

  • martin a
    martin a Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 295
    #19   8. dec 2021 #13 Jeg kører rent internet fra fibia

  • #20   8. dec 2021 #18
    Hvilken type stik terminere fiberen i ?


  • martin a
    martin a Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 295
    #21   8. dec 2021 #16 Jeg er nysgerrig hvorfor har du valgt ikke at bruge wi-fi fra fiberboksen.

  • #22   8. dec 2021 #18
    Der sidder et lan stik i fiberboksen som du kan sætte din PC til

    Det er samme stik som du kan forbinde din egen router til.


  • #23   8. dec 2021 #21
    Den fiberboks jeg har er fra 2014 og hedder et eller andet 700 så vidt jeg husker

    Det er en ekstra service at der er åbnet op for WiFi i fiberboksen fordi jeg bor i en boligforening.

    Men signalet i fiberboksens WiFi er ikke særligt kraftigt og kan også kun sende 2,4 GHz

    Vi kan næsten ikke trække signal gennem den bærende væg når man kun bruger fiberboksen.

    Samtidig sidder den 40 cm over gulvet i et hjørne på en ydervæg i den ene ende af lejligheden hvilket betyder at den ikke har optimale arbejdsforhold.


  • #24   8. dec 2021 Det viser jo bare at problemer må være område bestemte og det kan jo undre en lidt.
    En anden ting jeg syntes er lidt mærkeligt er at Fibia skal have betaling 3 måneder forud.


  • #25   8. dec 2021 Som en spørger om, ja vi bor ude på en pløjemark, men der går fiberkabel helt ude fra asfalten af, så det skulle jo ikke spille nogen rolle.

  • #26   8. dec 2021 #24
    Det gør Yousee også som udgangspunkt.

    Det er jo nok for at sikre sig at man ikke står med en kunde som ikke kan betale efter de har været på nettet


  • #27   8. dec 2021 #25
    Jeg ved ikke om det kan have noget med afstand til centralerne der ligger rundt omkring i jorden således at der mangler juice i lyslederen?

    hos os har vi - fra hoved fiberen i vejen - 17 meter ind til serverstationen der fordeler til de forskellige lejemål.
    fra serverstationen og til min lejlighed er der omkring 180 meter men på vejen er der nogle forstærker points som booster signalet inden det rammer de forskellige lejemål i blokken.

    vi løb i sin tid ind i et andet problem ved at have så mange wifi i boligblokken og det var at de forskellige lejemål forstyrrede hinandens wifi fordi de kanaler der blev i routeren ikke var faste og på den måde gik ind over hinanden.
    Det blev løst ved at Fibia gik ind i hver boks - fjernstyret - og ændrede således at 2. sal kørte på kanal 1, 1. sal kørte på kanal 6 og stue etagen kørte på kanal 11.
    på den måde blev der bedre wifi signal for alle da man brugte standard routeren.

    men da flere og flere opsatte deres egne routere så gik kanal opdelingen desværre fløjten og man skulle ind og se hvordan de andre i nærheden havde sat deres routere op så man kunne vælge en kanal flest brugte eller ikke blev forstyrret alt for meget af andre.


  • #28   8. dec 2021 I mit område er det vist Norlys der ejer kablerne og skifter man til fibia som i mit tilfælde så lejer de sig vist bare ind på kablet, om man så kastes over i "muserums serveren" ved jeg ikke, men forklaringen må ligge enten hos den de lejer sig ind hos eller os udbyderen man flytter til.
    Jeg har mindst haft 10 udfald bare i dag.


  • #29   9. dec 2021 Jeg har udfald flere gange i timen hvor den skriver med rødt nede i bunden af skærmen at jeg er offline for øjeblikket og så kobler den på igen, skide træls.

  • #30   9. dec 2021 #29

    ved godt du er stor modstander af kabel i en bærbar - MEN prøv det alligevel og se om det hjælper på din forbindelses stabilitet

    Der kan være mange ting i luften som kan forstyrrer dit wifi - men hvis problemet også er der med kabel så er det i hvert fald ikke dit wifi der fejler


  • #31   11. dec 2021 Det er ikke mit WIFI der fejler, for nu har jeg sat den gamle router op, fra Yousee, det kører stabilt nu, men ikke særlig hurtigt, 123/373 p bærbar og 222/855 på stationær med kabel.
    Jeg er også ret sikker på min bærbare kører stærkere, men der sidder jo en knægt på den anden pc hele tiden, så jeg kan ikke prøve det kabel af smiley

    Ingen udfald nu på bærbar, hvor der før var 5-10 gange i timen.


  • #32   11. dec 2021 Som foreslået første gang, køb en virkelig god router.


  • #33   11. dec 2021 jeg er glad for mit der god speed på igen men ikke så stabilt i nu da det er fibia beta hos os de graver rundt omkring m.m men tror på det bliver godt

  • #34   11. dec 2021 Sætter en Eagle 1200 router op, skal bare lige have fundet ud af hvoedan man VLAN tagger den til 101, så kan man køre direkte fra boksen og ud.

  • #35   11. dec 2021 #34

    hvis det er en jensen så kik lige på ratings på den for den får ikke de bedste med på vejen.

    smid lidt flere penge efter den og tag evt den som jeg linkede til i #16
    https://www.proshop.dk/Router-firewall/ASUS-RT-AC66U-B1-Traadloes-router-Wi-Fi-5/2452335

    Det er en super stabil router som leverer det den skal og uden udfals ( i hvert fald hos både mig og 2 andre familiemedlemmer der også bruger denne).

    den kan også VLAN-tagge 101 hvis du vil det https://imgbb.com/Dkkp42D




  • #36   12. dec 2021 Jeg har set ratings på den, men det er jo bare private der giver dem, ikke noget jeg regner for noget.

    Men en pudsig ting ved Jensens helpline, det er at den dækker alle skandinaviske lande med hvert deres tlf nr, men det er de samme 2 fyre som tager telefonen, nordmænd som taler tysk og engelsk, ikke optimalt.

    Jeg vil helt klart kigge efter en Asus router hvis der skal andet på, min bror har også en Asus, kører godt.

    PS!
    Der er noget galt med det link til taggingen, det fører bare til forsiden af BG.


  • #37   12. dec 2021 jeg har en boks på væggen hvor de der leder løber ind i den kan man da ikke skifte eller kan man , til noget bedre ? det fra den jeg har sat mesh systemet på ?

  • #38   12. dec 2021 Hold hold hold hverken en Eagel 1200 eller RT-AC66U B1 er en god router.
    Spild af penge da de ikke har en cpu der kan håndterer disse hastigheder.
    At de kan på papiret er lige gyldigt.


  • #39   12. dec 2021 #36
    Der er lidt problemer med links på BG så flere af dem peger tilbage på BG

    Prøv at lave kopi og indsæt linket så åbner den den side der skal bruges


    Link

    imgbb.com/Dkkp42D


  • #40   12. dec 2021 #37
    Ved ikke hvordan din boks på væggen ser ud og hvem den er fra, men man plejer at kunne tilgå den via en webbrowser og ændre indstillinger i den og så sætte sin egen router på til via lan kabel



  • #41   12. dec 2021 #40 mange tak

  • #42   12. dec 2021 #38

    Den asus jeg linker til er en god og stabil router.

    Den smider - som det kan ses længere oppe i mit ene indlæg - fuld hastighed på kabel 500 / 500 som jeg har af forbindelse.
    Wifi ligger mellem 250 og 350 begge veje

    Kan man finde bedre routere end den jeg linker til - JA det kan du helt sikkert men til prisen er det en god router og dækker de flestes behov

    Så at sige det er en dårlig router vil jeg på ingen måde give dig ret i.



  • #43   12. dec 2021 min svinger fra 40 til 700 jeg har 1000 -1000 trådløst men det stabilt ved 240 ca . og med kabel køre den 700-990

  • #44   12. dec 2021 #43
    Alt efter om du kører 2,4 eller 5 ghz så er der udfordringer ved begge omkring rækkevide samt ting der kan stå i vejen for signalet.

    2,4 går gennem det meste mens 5 gerne vil have fri passage fra router til computer.

    og så er der også det med om der er flere routere i nærheden der kan drille med at sende ind over hinandens kanaler

    Der er masser af ting der kan gå galt med wifi signalet smiley


  • #45   12. dec 2021 Løsningen er stadig en router ala https://www.proshop.dk/Router-firewall/ASUS-RT-AX82U-Mesh-router-Wi-Fi-6/2861146

    Andre fabrikanter har lignende, på små entry modeller kommer du ikke op på 900 i download uden at slå services fra. Og selv om man gør det får man svingende hastighed.


  • #46   12. dec 2021 45# når jeg køber den der du skriver om så skal den stadig til den boks som fibia har sat på min væg

    profilbillede
  • #47   12. dec 2021 #46
    på dette link finder du forskellige fiberbokse og vejledninger fra Fibia
    fibia.dk/privat/kundeservice/vejledninger/bredbaandsudstyr-og-routers/

    når du sætter din egen router på med et lan kabel mellem fiberboks og din router så skal du slukke for wifi i fiberboksen da du ellers vil have 2 wifi der ligger lige oven i hinanden og kan forstyrre hinanden

    Fibia opfordrer selv til at man slukker for wifi i deres fiberboks hvis man vil bruge sin egen router.

    alt efter hvilken fiberboks man har så hedder adressen til den noget i stil med dette:
    http://192.168.1.000


  • #48   12. dec 2021 fedt tak

Kommentér på:
Internethastighed HIPER

Annonce