{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.196 visninger | Oprettet:

Christoffer U
Christoffer U
Tilmeldt:
12. feb 2020
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 15

Bilvask med eller uden højtryksrenser {{forumTopicSubject}}

Hey

Har overvejet et stykke tid nu om jeg skulle anskaffe mig en højtryksrenser, men da man ser alle de her videoer så vasker de bilerne grundigt efter i hånden, hvorfor ikke bare bruge haveslangen?

Vil man ikke bare kunne skylle med en haveslange, også vaske i hånden eller er den så effektiv til at løsne skidt?

Kan man nøjes med at vaske med en højtryksrenser og skumlanse, eller skal der vaskes i hånden?

Det skal siges jeg er ikke fanatisk over min bil, men da jeg har fået helt ny, vil jeg gerne skåne lakken så meget som man nu kan. Håber der nogle der kan gøre mig lidt klogere på emnet her.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bilvask med eller uden højtryksrenser
  • #1   1. jan 2022 Hvis du vil bruge slamlanse er det med højtryksrenser.
    Fordelen ved at skumme bilen ind er at du løsnet al skidt og snavs fra Lakken og skyller det af først så du ikke slæber det rundt med en børste eller svamp.

    Jeg bruger oftest skumlanse, og med mindre bilen er ekstraordinært beskidt, så er den ren efter afskydning.
    Ellers vasker jeg bagefter med en microfiberhandske.


  • #2   1. jan 2022 du får nok 10.000 forskellige svar og meninger efter hvem du spørg, men #1 har fat i noget

    du kan med stor fordel bruge "forvask" / skumlanse til at blødgøre skidtet, men efter min mening så skal du over med microfiberhandsken ligegyldig hvad, jeg bruger sæbe med voks efter forvasken, kan helt klart se om jeg har sprunget microfiberhandsken over,

    jeg bruger udelukkende PH neutrale produkter til alt, bruger du noget hidsig sæbe til forvasken så vil du nok opleve det kan gøre bilen ren på et acceptabelt niveau, men det koster dælme også på beskyttelsen af lakken i den lange bane

    det er efter min mening bedste måde at gøre det på


  • #4   1. jan 2022 Den bedste rense effekt får du ved at blande din sæbe i en manuel skumsprøjte.
    Her kan man nemlig, i forhold til med en skumlanse styre sit blandingsforhold.
    Det er selvfølgeligt sjovere med en masse fed tyk softice skum. Men skum er sæbe med luft, og luft gør ikke rent. I øvrigt er det jo altså kun den inderste del der berører lakken, resten af en tyk skum er nytteløs … men sjov.
    Faktisk er det til afspuling at en HT renser kommer til sin effektive ret.
    Forvask sæbe skal nemlig ikke skylles af, det skal omhyggeligt spules af. Herved har man en lak der kan vaskes med en vaskehandske, med minimal risiko for at tvære skidt rundt uden at ridse.
    De der mener og tror man kan vaske bilen ordentligt kun med en HT og skum, de er enten trængende til at komme til Louis Nielsen, eller gamle truckere.
    Ja der findes produkter der er så alkaliske at skum og skylning tager det meste, det er trucker / entreprenør produkter til maskiner. Den slags tager nemlig også med et snuptag ens lakforsegling.


  • #5   1. jan 2022 Tak for svarene alle sammen.

    Jeg tænker jeg vil anskaffe mig sådan en højtryksrenser, også kan jeg vaske bilen i hånden efter som jeg plejer.

    #1 Det var lidt det jeg søgte, om det nødvendig at vaske den i hånden eller om det okay engang imellem bare at bruge skumlansen og sige det var det for denne gang. Som sagt er jeg ikke fanatisk, og en bil må gerne se ud som om den bliver brugt.

    Har i nogle anbefalinger til hvilken højtryksrenser der er pengene værd? Har kigget lidt på FDM, fordi jeg er medlem og ser de reklamer de sender engang imellem. De sælger Nilfisk som jeg egentlig synes godt om, men hvis der er andre som har gode erfaringer med andre produkter vil jeg da gerne høre.


  • #6   1. jan 2022 Nilfisk 150 eller Kaercher K5/K7.
    Ikke fordi du har brug for 150 bar, men 150 er mindste Nilfisk model der kommer med en stål armeret superflex slange, kommer med en god stabil kørevogn samt et slangeoprul der faktisk fungerer.


  • #7   1. jan 2022 Jo mere vand du bruger jo mindre ridser du lakken, den største risiko ved håndvask er nemlig at du bruger for lidt vand og derved ridser bilen unødigt.
    Selv bor jeg på landet og vasker 2-4 gange om måneden i WashWorld for kr 69,- pr måned, og bilen er lige så beskidt når jeg kommer hjem 10 min senere, da jeg skal op ad 1 km enten støvet eller mudret grusvej, så går ikke så voldsomt op i det.


  • #8   2. jan 2022 Få din bil beskyttet ved en professionel. Eks ved en polering og coating som holder længe. Så kan du nå langt med touchless wash fra eks Bilt Hamber og og nå man så skal i bund kan man starte med touchless og så vaske med håndkraft skylde bilen af. Sprøjte en "booster" på som fungere som aftørrings hjælper samtidig og så har du en bil der er nem at holde.

    Der er mange gode guide på YouTube.
    Forensic detailing.
    Pan the organizer
    Ammor all. (brand promotion)
    Og mange andre


Kommentér på:
Bilvask med eller uden højtryksrenser

Annonce