{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
808 visninger | Oprettet:

Bremse eftersyn {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Vores skoda Fabia skal til service her i næste måned vi fik nye skiver og klodser på for Ca. Halvandet år siden hvor ofte skal man sige de skal adskille og smørre bremserne er det ved hvert service ?
Jeg forstår det sådan at det ikke er noget der obligatorisk er med når man køre bilen til service er dette ikke korrekt ?

Mvh Jens

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bremse eftersyn
  • #1   31. jan 2022 Det skader ikke at bede dem om at gøre det ved servicet, det gør jeg ret konsekvent for at sikre at de faktisk bliver smurt.
    Ved at det ikke er obligatorisk ved service i tyskland.
    Burde være en selfølge i min verden.

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #2   31. jan 2022 Det skader absolut ikke, at adskille rense og smøre tager ikke lang tid og er absolut pengene værd i sidste ende

• #3   31. jan 2022 Jeg Beder om at det bliver gjort ved hvert service.

• #4   31. jan 2022 jeg vil som minimum gør hver andet år. smiley

• #5   31. jan 2022 fordelen ved at få renset og smurt bremserne ved hver service, er at man hurtigere opdage, hvis noget begynder og hænge.
    og man tit kan rense og smøre sig ud af større problem.

vi har kunder der kun få lavet bremser, når der er slidt helt op eller hænger helt
    de forstå ikke at de så skal have nye bremser hver 2~3år
    hvor andre kan køre meget længer, ved og få dem serviceret.
    så i længden, syntes jeg det er billigst og give lidt ekstra og vi så renser og smører når vi alligevel er i gang med bilen.

• #8   3. feb 2022 Som #7 skriver ved hjulskift, eller som minimum når der skiftes til sommerdæk.

• #9   3. feb 2022 Skal kaliber og det hele af for at kunne smørre dem ??

• #10   3. feb 2022 Det behøves de fleste vidst ikke. Det er primært nogle glideskinner og kontaktflader som skal være rene og gerne have en smule fedt/smørelse.
    Det er ofte rust på disse flader der skaber problemer. En anden er rust på selve stemplet, men jeg har ikke mødt nogen der gør noget ved dette før det er et problem. (ville heller ikke vide hvad der kunne gøres).
    Dertil kommer også ting som håndbremse dele/bremsebakker, De har også nogle metaliske kontakt punkter som skal smøres. (bare for en god ordens skyld, der må ikke smøres på selve bremse fladerne).
    Håndbremse, har du kablet, og noget vrider samt nogle omdrejningspunkter.
    Husk også at for meget fedt vil blive presset udaf via centrifugalkraft. Og igen olie og fedt på selve bremsefladen er et stort flot NONO.
    Se gerne youtube videoer, der er en del gode derude efterhånden. Måske endda en til din specifikke bil.

Kommentér på:
Bremse eftersyn

Annonce