808 visninger
|
Oprettet:
Bremse eftersyn {{forumTopicSubject}}
Hejsa
Vores skoda Fabia skal til service her i næste måned vi fik nye skiver og klodser på for Ca. Halvandet år siden hvor ofte skal man sige de skal adskille og smørre bremserne er det ved hvert service ?
Jeg forstår det sådan at det ikke er noget der obligatorisk er med når man køre bilen til service er dette ikke korrekt ?
Mvh Jens
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 19 Emner: 21 Svar: 1.319
Ved at det ikke er obligatorisk ved service i tyskland.
Burde være en selfølge i min verden.
Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
okt 2009
Følger: 7 Følgere: 11 Emner: 4 Svar: 1.524
mar 2019
Følger: 9 Følgere: 130 Biler: 4 Svar: 1.082
nov 2005
Følgere: 170 Biler: 6 Emner: 173 Svar: 12.434
og man tit kan rense og smøre sig ud af større problem.
vi har kunder der kun få lavet bremser, når der er slidt helt op eller hænger helt
de forstå ikke at de så skal have nye bremser hver 2~3år
hvor andre kan køre meget længer, ved og få dem serviceret.
så i længden, syntes jeg det er billigst og give lidt ekstra og vi så renser og smører når vi alligevel er i gang med bilen.
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.008
aug 2009
Følger: 6 Følgere: 92 Biler: 1 Emner: 265 Svar: 896
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 19 Emner: 21 Svar: 1.319
Det er ofte rust på disse flader der skaber problemer. En anden er rust på selve stemplet, men jeg har ikke mødt nogen der gør noget ved dette før det er et problem. (ville heller ikke vide hvad der kunne gøres).
Dertil kommer også ting som håndbremse dele/bremsebakker, De har også nogle metaliske kontakt punkter som skal smøres. (bare for en god ordens skyld, der må ikke smøres på selve bremse fladerne).
Håndbremse, har du kablet, og noget vrider samt nogle omdrejningspunkter.
Husk også at for meget fedt vil blive presset udaf via centrifugalkraft. Og igen olie og fedt på selve bremsefladen er et stort flot NONO.
Se gerne youtube videoer, der er en del gode derude efterhånden. Måske endda en til din specifikke bil.
Bremse eftersyn