{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.226 visninger | Oprettet:

Bedste skydelære {{forumTopicSubject}}

Hvilke mærke skydelære skal man gå efter.

Har pt. en 150mm. fra millarco, som driver mig til vanvid. Den kører ujævnt i slæden, og jeg har set mig sur på den nu...

Behovet for præcision er nok ikke så stort, og den må gerne kunne holde til at ligge i bunden af værktøjskassen.

Har I nogle gode bud?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bedste skydelære
  • #1   5. feb 2022 Hvis din holdning til skydelære er at den gerne må rode rundt i bunden af værktøjskassen, så kan du roligt købe de billige i Biltema og smide dem ud når de ikke gider mere. Det gælder også hvis du er typen der bruger den som ridsespids, slaggehammer og øloplukker.

Skal det være lækkert kram, så har jeg altid været rigtig glad for Mitutoyo. Men prisen gør så også at du automatisk passer bedre på den.

Har du evt prøvet at rense den du allerede har?

• #2   5. feb 2022 Tak for svar smiley
    Den har selvfølgelig en lomme i værktøjskassen, men den kommer med på farten, og den får nok også en dråbe regn i ny og næ.

Jeg har haft den gamle skilt fuldstændig ad, og smurt den op. Men den har bare en ringe finish, og en støbefejl midt på skinnen.

Men jeg vil prøve at kigge efter en Mitutoyo smiley

profilbillede
  • #4   5. feb 2022 Mitutoyo er bare kram, det kan klart anbefales.

• #5   5. feb 2022 Ville også bare købe den biligste digital der findes, priser fra kr 100-1.500.
    LKS i Kolding har muligvis noget på tilbud, dog ikke til kr 100,-

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #6   5. feb 2022 Mitutoyo uden tvivl.. Prisen er dog på ingen måde god, og virker overdrevet at bruge 1000-2000kr medmindre det er vigtigt at du måler rigtigt indenfor 0,02mm smiley

• #7   6. feb 2022 Du er det der Mallorca knald du har også noget billigt jem og fisk knald. Har en popnitte tang fra det mærke på jobbet. Efter 5rustfri popnitte i 4.8mm bøjede den som var det en våd Berlinger.

Tag ud og prøv nogle forskellige og se hvordan de glider. Og køb den der føles ok. Til en pris du vil betale. Om det er Biltema. Harald Nyborg eller Bauhaus er ligemeget nå det ikke er et stykke værktøj man skal bruge hver dag og måle super nøjagtigt med ofte

• #8   7. feb 2022 Tak for hjælpen alle sammen.
    Jeg bestilte en Mitutoyo 530-104, og de har allerede leveret den smiley

Det er jo en ren fornøjelse at bruge! Det var lige præcis den slags jeg kunne bruge. Tak.

• #9   8. feb 2022 Havde nok valgt denne version af samme mærke. Bruger sådan en hver dag og det spiller.

profilbillede
  • #10   8. feb 2022 Ja, den er også fed smiley

Det må nok blive sådan en jeg må have til værkstedet næste gang.
    Den i værktøjskassen, den vil jeg helst have helt simpel og analog, og uden batterier osv. Jeg vil helst ikke ødelægge den, hvis den kommer til at stå i bilen, i frost eller sol.

• DisConFlubberated
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator

Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
    #11   8. feb 2022 Diesella og mitutoyo, det går man ikke galt i byen med.

• #12   10. feb 2022 Jeg har så'en digital en fra Lidl/Harald/Jemogfix eller sådan noget...

Der fulgte et etui med, så den ser lige så fin ud som fra ny smiley

Kan være den måler 0,00001 forkert i forhold til en 500 kroners?

• #13   10. feb 2022 Det er korrekt, dem der ligger uden for tolerancen bliver automatisk sorteret fra på produktionslinien og solgt til anden side, der kan være stor prisforskel på det samme produt.

• #14   10. feb 2022 Diesella er blot et varemærke, deres skydelære er "made in china", omend nogle af de bedre billige.

De tåler dog på ingen måde sammenligning med mitutoyo, tesa, Mahr osv.

• DisConFlubberated
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator

Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
    #15   11. feb 2022 Det ændrer ikke på, at de nok er de bedste af de dårligste/billigste.

• #16   12. feb 2022 Diesella har ikke selv nogen decideret produktion, det er mest kopiprodukter de sælger, men i den bedre ende.
    De har vist et par enkelte produkter der er deres egne, men ikke noget high end.

Kommentér på:
Bedste skydelære

Annonce