968 visninger
|
Oprettet:
Sjældent råd til bilkøbere {{forumTopicSubject}}
Det sker alligevel ikke så tit at man ligefrem fraråder folk at købe noget
Og deres El bil sidste år fik også kritik
Hvad er det der gør at folk køber det mærke
https://ekstrabladet.dk/biler/fraraader-koeb-af-familiebil-det-er-svaert-at-finde-ord/9215805
mar 2020
Følger: 31 Følgere: 2 Emner: 6 Svar: 131
Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
Størrelsen for prisen!
Sikkerheden er ikke noget dacia reklamere med, og derfor ikke noget som folk tænker på i første omgang, at de senere kan fortryde det, er en
Casper
Når det kommer til sikkerhed, så skal man sammenligne passende årgange..
INGEN køber en 1990 model til nyprisen idag, og går ud fra at den er lige så sikker som de andre der findes idag, de gamle biler holdes i live, på trods af at der findes nye alternativer som er markant mere sikre for alt og alle..
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
Prisen på kr 50.000 for en 5 år gammel bil der har kørt 123.000 km er årsagen til købet, vi har ikke ofret en krone på den i snart 2 år, men der kommer da lidt olie og filter her snart.
De nye synes jeg er blevet for dyre, så der vil jeg helt klart også vente nogen år hvis der skulle skiftes til anden model, men hælder dog mere til KIA eller Hyundai, MG er også interessant, især den nye PHEV.
aug 2008
Følger: 4 Følgere: 17 Emner: 55 Svar: 676
Dvs. ny Dacia ift. mindst 4-5 år gammel Renault, Peugeot, Skoda eller tilsvarende.
mar 2020
nov 2009
aug 2015
Følger: 1 Følgere: 4 Emner: 18 Svar: 322
Og de manglende stjerner er nok fordi hjelm ikke beskytter de bløde og der ikke popper 200 airbags ud ved sammenstød.
Hallo fdm er ikke guder ,men privat firma,så klap lige hesten og ha ha nogen der har set en vw up når den er påkørt jo jo det er jo vag produkt så det snakker vi ikke om
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 47 Biler: 14 Emner: 146 Svar: 8.028
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 50 Biler: 13 Emner: 2 Svar: 3.714
Når man åbner og lukker en dør, så lyder det som en dåse Sæby makrel i tomat, hvor låget ryger af.
Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
Det var sgu en nedladende sætning at skrive...
Sæby makrel i tomat må godt nok føle sig nedgjort!
nov 2009
Skal man have en Dacia til at være mere tyst i kabinen køber man noget udstyr der sidder standard i en Renault.
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
Bilen er Teknisk 10-12år gammel. Standarden rykkes hver gang en producent smider en ny feature der kan tangere sikkerhed i deres bil.
Den/de sidste stjerner kan ikke blive givet til en bil der ellers er sikker hvis ikke den har sele alarmer og activ city emergency brake.
Det stadig bedre at måtte op i røven af en anden i den nye Dacia end den Berlingo fra 00'erne den afløser.
mar 2020
feb 2020
Følger: 8 Følgere: 43 Biler: 6 Emner: 14 Svar: 653
Da han spurgte og jeg ville have en tur i den måtte jeg simpelhen sige nej tak
Men inden Dusteren havde han en Suzuki Baleno St.Car så måske han bare er tiltrukket af knap så kønne ting.
okt 2010
Kommer han mere eller mindre frem end manden i en A8'er eller S-Max?
Hvor mange værkstedsbesøg har han haft i forhold til andre?
Hvor dyr er den at holde?
For ja en A8 er fed at køre i men nå bremser skal skiftes og der er 2500kr Pr. skive. Eller man punktere og der skal skiftes et dæk til 2000kr og måske en fælg til 8000kr. Så det nok sjovere at køre Dacia og betale 2500kr for bremser og klodser hele vejen rundt, og 600-700krnfor et dæk Evy 1000 for en ny stålfælg.
Har du der ud over noget værktøj i bilen så goder man ikke rigtigt stikke 2*4'ere igennem skilemmen på sin Audi og lade rundsav osv ridse plastikken i bagagerummet.
Det man pænt ligeglad med i sin Dacia.
Dacia er arbejdsbukser hvor Audi er jakkesæt.
mar 2020
Bilerne henvender sig jo til forskellige kundesegmemter, og ligesom at man ikke kan sammenligne en bil fra 80'erne med en moderne bil, så kan man sku hellere ikke sammenligne en bil til 500.000 kr med en til 150.000 kr
apr 2004
feb 2020
Følger: 8 Følgere: 43 Biler: 6 Emner: 14 Svar: 653
Og min fætter fortæller mig også gang på gang hvor billigt den har været og at han da kommer frem til vores årlige pinsefest i familien ligeså meget som jeg gør - jeg mener så at turen til det Nordjyske bliver nydt lidt mere og med lidt mere køreglæde i min BMW end i hans Dacia Duster
Og faktisk så er hans kone og ham i ganske ok stand og fruen arbejder faktisk i hjemmeplejen dog er min fætter så bogholder på en maskinfabrik så helt fordomsfuld skal man da heller ikke være
apr 2004
Her er der dog ingen der kører i Dacia, men man kan købe en hættetrøje, hvis man er til den slags eskapader.
Men jeg er lidt skadet af min “bil detailing” hobby. Kan ikke lade være med at betragte hvor misvedligeholdt mange biler er. 9 ud af 10 Dustere, Wagon, Logan og hvad de kalder sig, er oftes pyntet med et hav af Bilka buler, fugleklatter, store mærker efter en køkkensvamp eller andet spændende. Det viser tydeligt at de fleste af dem er fuldstændigt ligeglade med deres bil. Det er fint for mig at det bare er et transport middel.
Men gensalgs værdien på en sådan Roma bus er jo nærmest ikke eksisterende. Kvaliteten er lav. Så det er ikke nødvendigvis billigt at vælge noget sådant. Det bliver køb og smid væk.
Man kan sjovt nok også ofte gætte folks evne ude i trafikken ud fra deres bilvalg.
Ser man en Fiat Panda, Suzuki Wagon R eller en Hyundai Sonata så er det med at indtage, hvad min kørelærer dengang kaldte beredskabs stillingen.
Her er jeg også forsigtig hvis jeg møder en Duster, man ved aldrig om Egon lige sidder og stopper piven, ellers Jytte er ved tilse mormors ble.
Man skal være meget mand for at være mandig i en Berlingo, en Duster vil mindst kræve Chuck Norris eller Carl Mar.
okt 2010
Men det er en bil man bruger og smider ud nå den ikke kan mere.
Kender et part håndværker der bruger dacia'ere fordi de er billige og nå de er udtjente så de intet værd alligevel grundet brug til kloark, jord-beton og mure arbejde.
apr 2003
Følger: 54 Følgere: 60 Biler: 9 Emner: 58 Svar: 2.861
mar 2020
Ej, men det er jo ikke altid at det er ens egen skyld at man hævner i en ulykker, og hvis det giver folk ro i maven at en eller anden gut har givet hans bil 5 stjerner i sikkerhed fordi den har et bakkamera og en airbag til at redde varerne i bagagerummet så er det jo fint.
Sjældent råd til bilkøbere