{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sjældent råd til bilkøbere
  • #1   16. apr 2022 Mon dog det er så slemt? Den er jo trods alt typegodkendt og alt det der, desuden er den sku nok sikrere at køre galt i end de biler fra 80/90'erne som jeg drøner rundt i til hverdag

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #2   16. apr 2022 Kan sige hvad der tiltrækker folk ved de spande..
    Størrelsen for prisen!
    Sikkerheden er ikke noget dacia reklamere med, og derfor ikke noget som folk tænker på i første omgang, at de senere kan fortryde det, er en

    Casper
    Når det kommer til sikkerhed, så skal man sammenligne passende årgange..
    INGEN køber en 1990 model til nyprisen idag, og går ud fra at den er lige så sikker som de andre der findes idag, de gamle biler holdes i live, på trods af at der findes nye alternativer som er markant mere sikre for alt og alle..


  • #3   16. apr 2022 Min kone har en Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi, den fik vidst 3 stjerner i 2015, men det er mest ved personpåkørsel den fejler, så det lader vi være med smiley

    Prisen på kr 50.000 for en 5 år gammel bil der har kørt 123.000 km er årsagen til købet, vi har ikke ofret en krone på den i snart 2 år, men der kommer da lidt olie og filter her snart.

    De nye synes jeg er blevet for dyre, så der vil jeg helt klart også vente nogen år hvis der skulle skiftes til anden model, men hælder dog mere til KIA eller Hyundai, MG er også interessant, især den nye PHEV.


  • #4   16. apr 2022 Er sikkerheden virkelig så dårlig ved en Dacia, hvis der sammenlignes med en brugt bil i samme prisniveau?
    Dvs. ny Dacia ift. mindst 4-5 år gammel Renault, Peugeot, Skoda eller tilsvarende.


  • #5   16. apr 2022 #2 jo jo, selvfølgelig. Det ville svarer til at sammenligne pærer og bananer

  • #6   16. apr 2022 Der er faktisk biler der er forment adgang til det danske marked pga deres ringe sikkerhed, mener en hed Landwin, en kinesisk kassevogn, den blev forsøgt importeret til Dk, men man lavede et forbud mod den. Den kunne ikke klare crashtesten hvis den skulle, men der er ikke test krav for kassevogne, det var derfor man ville kunne importere den.



  • #8   17. apr 2022 Hvad fand hjælper 500 stjerner når folk sidder og gloer på mobilen og samtidigt køre 130 på motorvej med 10 m mellemrum fordi den køre på adaptiv fartpilot .
    Og de manglende stjerner er nok fordi hjelm ikke beskytter de bløde og der ikke popper 200 airbags ud ved sammenstød.
    Hallo fdm er ikke guder ,men privat firma,så klap lige hesten og ha ha nogen der har set en vw up når den er påkørt jo jo det er jo vag produkt så det snakker vi ikke om


  • #9   17. apr 2022 Jeg fraråder at høre på Søren W. Rasmussen fra FDM. Han skal bare holde sin k***.

  • #10   17. apr 2022 Om en Dacia havde 18 stjerner, 16 cylindre og sæder lavet af baby pandaer, så ville jeg alligevel ikke eje den.
    Når man åbner og lukker en dør, så lyder det som en dåse Sæby makrel i tomat, hvor låget ryger af.


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #11   17. apr 2022 Carlo
    Det var sgu en nedladende sætning at skrive...
    Sæby makrel i tomat må godt nok føle sig nedgjort!


  • #12   18. apr 2022 Ja dørene larmer lidt meget, der kunne sagtens være en tykkere gummiliste der.
    Skal man have en Dacia til at være mere tyst i kabinen køber man noget udstyr der sidder standard i en Renault.


  • #13   18. apr 2022 Det er desværre standard en for journalister både dem fra EB og dem fra motor verdenen. De gider ikke tænke selv og ved at den almindelige dansker ikke ved noget som helst om det meste.
    Bilen er Teknisk 10-12år gammel. Standarden rykkes hver gang en producent smider en ny feature der kan tangere sikkerhed i deres bil.
    Den/de sidste stjerner kan ikke blive givet til en bil der ellers er sikker hvis ikke den har sele alarmer og activ city emergency brake.
    Det stadig bedre at måtte op i røven af en anden i den nye Dacia end den Berlingo fra 00'erne den afløser.


  • #14   18. apr 2022 #13 præcis, og lige netop dacia henvender sig nok mere til det lundesegment som kører rundt i den berlingo lige nu som måske ikke har råd til en nu ford eller vw i samme størrelse

  • #15   18. apr 2022 Jeg har en fætter som har købt en Duster og jeg må indrømme bare det at se på bilen er skræmmende den er jo GRIM og inden i ligner den en Lada eller Skoda fra 80’erne

    Da han spurgte og jeg ville have en tur i den måtte jeg simpelhen sige nej tak smiley jeg kan stadig ikke forstå hvad der fik ham til at købe den smiley

    Men inden Dusteren havde han en Suzuki Baleno St.Car så måske han bare er tiltrukket af knap så kønne ting.





  • #16   18. apr 2022 #15
    Kommer han mere eller mindre frem end manden i en A8'er eller S-Max?
    Hvor mange værkstedsbesøg har han haft i forhold til andre?
    Hvor dyr er den at holde?
    For ja en A8 er fed at køre i men nå bremser skal skiftes og der er 2500kr Pr. skive. Eller man punktere og der skal skiftes et dæk til 2000kr og måske en fælg til 8000kr. Så det nok sjovere at køre Dacia og betale 2500kr for bremser og klodser hele vejen rundt, og 600-700krnfor et dæk Evy 1000 for en ny stålfælg.
    Har du der ud over noget værktøj i bilen så goder man ikke rigtigt stikke 2*4'ere igennem skilemmen på sin Audi og lade rundsav osv ridse plastikken i bagagerummet.
    Det man pænt ligeglad med i sin Dacia.
    Dacia er arbejdsbukser hvor Audi er jakkesæt.


  • #17   18. apr 2022 Helt enig, det er et transport middel, og når han kører ned til banken i sin dacia har han nok lidt mere ro i maven end ham som kører derned i sin Audi.

    Bilerne henvender sig jo til forskellige kundesegmemter, og ligesom at man ikke kan sammenligne en bil fra 80'erne med en moderne bil, så kan man sku hellere ikke sammenligne en bil til 500.000 kr med en til 150.000 kr


  • #18   18. apr 2022 Ser ikke mange Dacia kører i arbejdsbukser, det er nærmere damer i god fodermæssig stand i en cowboy vest med noget hjemmepleje påskrift. Eller midaldrende mænd i en lilla hættetrøje med reklame for den lokale friskole.


  • #19   18. apr 2022 Enig med at det er et transportmiddel og som Carlo skriver jeg ser altså også flest damer i glimrende foderstand fra hjemmeplejen og lidt mænd i strik sweater eller t-shirt fra friskolen smiley

    Og min fætter fortæller mig også gang på gang hvor billigt den har været og at han da kommer frem til vores årlige pinsefest i familien ligeså meget som jeg gør - jeg mener så at turen til det Nordjyske bliver nydt lidt mere og med lidt mere køreglæde i min BMW end i hans Dacia Duster

    Og faktisk så er hans kone og ham i ganske ok stand og fruen arbejder faktisk i hjemmeplejen dog er min fætter så bogholder på en maskinfabrik så helt fordomsfuld skal man da heller ikke være smiley



  • #20   18. apr 2022 Er skam ikke fordumsfuld smiley vores drenge går faktisk på en friskole.
    Her er der dog ingen der kører i Dacia, men man kan købe en hættetrøje, hvis man er til den slags eskapader.
    Men jeg er lidt skadet af min “bil detailing” hobby. Kan ikke lade være med at betragte hvor misvedligeholdt mange biler er. 9 ud af 10 Dustere, Wagon, Logan og hvad de kalder sig, er oftes pyntet med et hav af Bilka buler, fugleklatter, store mærker efter en køkkensvamp eller andet spændende. Det viser tydeligt at de fleste af dem er fuldstændigt ligeglade med deres bil. Det er fint for mig at det bare er et transport middel.
    Men gensalgs værdien på en sådan Roma bus er jo nærmest ikke eksisterende. Kvaliteten er lav. Så det er ikke nødvendigvis billigt at vælge noget sådant. Det bliver køb og smid væk.
    Man kan sjovt nok også ofte gætte folks evne ude i trafikken ud fra deres bilvalg.
    Ser man en Fiat Panda, Suzuki Wagon R eller en Hyundai Sonata så er det med at indtage, hvad min kørelærer dengang kaldte beredskabs stillingen.
    Her er jeg også forsigtig hvis jeg møder en Duster, man ved aldrig om Egon lige sidder og stopper piven, ellers Jytte er ved tilse mormors ble.
    Man skal være meget mand for at være mandig i en Berlingo, en Duster vil mindst kræve Chuck Norris eller Carl Mar.


  • #21   18. apr 2022 Hvis man ser Grand Tours episode om Frankrig så hiver Renualt og Dacia ganske fin mening. De er bare en transportkasse. Jeg ville ikke stole på de nyere motoren da de der TCE heste er kendte for at være lort.
    Men det er en bil man bruger og smider ud nå den ikke kan mere.
    Kender et part håndværker der bruger dacia'ere fordi de er billige og nå de er udtjente så de intet værd alligevel grundet brug til kloark, jord-beton og mure arbejde.


  • #22   21. apr 2022 Hvis man køber en bil baseret på hvordan den er at køre galt i, så er problemet ikke bilen, men at man køre bil i første omgang.

  • #23   21. apr 2022 #22 enig, man planlægger sku da ikke at fejle smiley


    Ej, men det er jo ikke altid at det er ens egen skyld at man hævner i en ulykker, og hvis det giver folk ro i maven at en eller anden gut har givet hans bil 5 stjerner i sikkerhed fordi den har et bakkamera og en airbag til at redde varerne i bagagerummet så er det jo fint.


Kommentér på:
Sjældent råd til bilkøbere

Annonce