Er ankerplader vigtige? {{forumTopicSubject}}
Jeg kører i en gammel 2005 BMW E46 318i, hvor jeg i den seneste tid har hørt en lyd hver gang jeg kører over bump eller små huller i vejen. Det viste sig at være min ankeplade på det venstre hjul foran.
Den mekaniker jeg tog hen til sagde, at han godt kan udskifte ankerpladen, men der er åbenbart risiko for at "hjullejet" ville gå i stykker, hvilket så han også godt kunne udskifte. Han tænkte det ville blive omkring 1500 kr uden at udskifte hjullejet, men en del mere hvis hjullejet skulle udskiftes.
Han sagde også til mig, at der er mange biler, som ikke har ankeplader, så han tilbød mig bare at fjerne den. Synes I jeg burde fjerne den eller fikse den?
Jeg ville som udgangspunkt udskifte det med det samme, men jeg er lige flyttet og har brugt hele min opsparing på et kæmpe depositum (jeg er student), så jeg har virkelig ikke mange penge lige nu eller næste måned. Derfor overvejer jeg bare at få det fjernet, men er usikker på om det er sikkert for min bil. Hvad siger I?
dec 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 7 Svar: 127
apr 2022
Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 5
dec 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 7 Svar: 127
En ankerplade burde dog ikke lave lyde med mindre den går på bremseskiven, og hvis bilen netop er synet for en måned siden, så tvivler jeg på den er bundrådden, måske skal den bare bukkes lidt ud ?
Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
nov 2005
Følgere: 170 Biler: 6 Emner: 173 Svar: 12.434
Hvis det er den der laver lyden
Også få en ny på inden syn næste gang
Skifter du den nu, kan den være ødelagt, når bilen skal synes næste ganh
apr 2022
Den er faktisk slet ikke rustet til. Det er det sorte nede på billedet. Jeg ved godt resten er rustet og den nok skal have undervognsbehandling men som sagt er lidt fattig her for tiden.
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 19 Emner: 21 Svar: 1.319
Det lyder dog lidt spøjst at hul i vejen eller lign kan få den til det, når den ikke er rusten.
Men forsøg at lure hvor den går på og møf den lidt. Er du ikke komfortabel med det, er der kun mekanikeren tilbage.
Med gamle "billige" biler, skal du holde dig laaangt væk fra mærkeværksteder.
Snak evt med koed eller schmiedmann de er ret billige og har vidst værksteder begge to.
sep 2007
Følger: 12 Følgere: 27 Emner: 43 Svar: 2.195
Mvh. Gert
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 3319 Biler: 7 Emner: 184 Svar: 6.283
apr 2022
@Gert H: Er det noget jeg selv kan tjekke?
@i_ipek: Det kan jeg lige tjekke. Ville være fedt hvis det bare var det.
apr 2022
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
Min Octavia 2014 har haft det samme siden før sidste syn, opdagede det samme dag som jeg lavede bremser og fik en mundtlig påtale for det, så denne gang skal det laves inden syn, og der ryger nye bremser på igen, tænker der er brækket en bolt i ankerpladen, eller den er faldet ud.
For 1.500 bliver der lavet bremser hele vejen rundt i Jylland
mar 2009
Følgere: 4 Svar: 195
Grunden til at der kommer tilbud på 1500kr, er at delen IKKE købes på ebay, autodoc eller andre steder med leveringstider som hedder 8år+.
Kan se at en org koster omkring 700kr pr side, uorg men anerkendte mæker som ikke giver problemer ved monteringen koster omkring 350-400kr.. Ved ikke hvor de får deres dele fra, men forvent at priserne ligger deromkring
Dertil skal betales løn til personen som udføre arbejdet, det e vel hurtigt en 6-700kr i timen..
1500 er muligvis lidt i overkanten, men det er måske et par hundrede over hvad der virker "fornuftigt"
Hvis du er i tvivl, så få en tilbud på skrift, så kan du se hvor meget de har på i arbejdsløn, og hvad delen koster
Og ja ja "Os i jylland giver 1500kr for komplet omgang bremser"
Jeg er glad for at jeg ikke kører rundt omkring jer med jeres bremser lavet af gamle containere og andet genbrugs jern
Men den ankerplade ser ikke ud til at fejl det store, men uden at stå med bilen, så er det umuligt at sige om den kan laves, eller om den skal skiftes.. Det ses dog ofte at de ryger i boltene, og at de så bare klattes fast med en svejseklat eller 2.
Muligt at den også bare kan bøjes lidt, så den ikke længere går på, men igen, uden at stå med den i hånden, så er det umuligt at sige
Men vil aldrig sige at man bare skal fjerne dem, de er der af en grund, og en synsmand vil kommentere når en mangler en. Kan dog pt ikke huske hvor slem den fejl er på deres liste
aug 2008
Følger: 4 Følgere: 17 Emner: 55 Svar: 676
Skiver + klodser hele vejen rundt i billigste mærke(Ridex) koster over 850 kr. leveret, med kvalitet (Bosch) ca. 1150 kr.
Jeg vil gerne se den mekaniker, der kan skifte bremser for 1500 kr. inkl. dele uden at gå fallit
maj 2009
+ 400 kr. arbejdsløn gav jeg.
aug 2008
Følger: 4 Følgere: 17 Emner: 55 Svar: 676
Den pris på arbejdsløn var næppe med kvittering.
maj 2009
Selv den ankerpladade ville jeg finde en der var villige til at gøre det uden kvittering. Det er bare små arbejde
mar 2009
Det kan kun være en god ven så, for jeg gad personligt ikke begynde at hæve en bil for 400kr, men ok, jeg er også fra Sjælland sååååå...
Men jeg tager dog heller ikke penge for at hjælpe mine venner, så ved ikke om det er bedre eller dårligere end en jyde..
De kan jo altid udføre noget som jeg ikke fatter en skid af, eller slå plænen/klippe hækken imens, hader det simpelthen!
maj 2009
Bærekugle, stabilisatorarme foran og bagved, toplejer, styrekugle. Dele har jeg selv købt selvfølgelig. Stadig en fin pris
+ 4hjulsudmåling, lasermåling 500 kr.
dec 2019
Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 320
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
mar 2009
Det giver mere mening
apr 2022
Er ankerplader vigtige?