Er ankerplader vigtige? {{forumTopicSubject}}
Jeg kører i en gammel 2005 BMW E46 318i, hvor jeg i den seneste tid har hørt en lyd hver gang jeg kører over bump eller små huller i vejen. Det viste sig at være min ankeplade på det venstre hjul foran.
Den mekaniker jeg tog hen til sagde, at han godt kan udskifte ankerpladen, men der er åbenbart risiko for at "hjullejet" ville gå i stykker, hvilket så han også godt kunne udskifte. Han tænkte det ville blive omkring 1500 kr uden at udskifte hjullejet, men en del mere hvis hjullejet skulle udskiftes.
Han sagde også til mig, at der er mange biler, som ikke har ankeplader, så han tilbød mig bare at fjerne den. Synes I jeg burde fjerne den eller fikse den?
Jeg ville som udgangspunkt udskifte det med det samme, men jeg er lige flyttet og har brugt hele min opsparing på et kæmpe depositum (jeg er student), så jeg har virkelig ikke mange penge lige nu eller næste måned. Derfor overvejer jeg bare at få det fjernet, men er usikker på om det er sikkert for min bil. Hvad siger I?
dec 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 7 Svar: 127
apr 2022
Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 5
dec 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 7 Svar: 127
En ankerplade burde dog ikke lave lyde med mindre den går på bremseskiven, og hvis bilen netop er synet for en måned siden, så tvivler jeg på den er bundrådden, måske skal den bare bukkes lidt ud ?
Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
nov 2005
Følgere: 170 Biler: 6 Emner: 173 Svar: 12.434
Hvis det er den der laver lyden
Også få en ny på inden syn næste gang
Skifter du den nu, kan den være ødelagt, når bilen skal synes næste ganh
apr 2022
Den er faktisk slet ikke rustet til. Det er det sorte nede på billedet. Jeg ved godt resten er rustet og den nok skal have undervognsbehandling men som sagt er lidt fattig her for tiden.
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 19 Emner: 21 Svar: 1.319
Det lyder dog lidt spøjst at hul i vejen eller lign kan få den til det, når den ikke er rusten.