{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.006 visninger | Oprettet:

Mette F
Mette F
Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 5

Er ankerplader vigtige? {{forumTopicSubject}}

Jeg kører i en gammel 2005 BMW E46 318i, hvor jeg i den seneste tid har hørt en lyd hver gang jeg kører over bump eller små huller i vejen. Det viste sig at være min ankeplade på det venstre hjul foran.

Den mekaniker jeg tog hen til sagde, at han godt kan udskifte ankerpladen, men der er åbenbart risiko for at "hjullejet" ville gå i stykker, hvilket så han også godt kunne udskifte. Han tænkte det ville blive omkring 1500 kr uden at udskifte hjullejet, men en del mere hvis hjullejet skulle udskiftes.

Han sagde også til mig, at der er mange biler, som ikke har ankeplader, så han tilbød mig bare at fjerne den. Synes I jeg burde fjerne den eller fikse den?

Jeg ville som udgangspunkt udskifte det med det samme, men jeg er lige flyttet og har brugt hele min opsparing på et kæmpe depositum (jeg er student), så jeg har virkelig ikke mange penge lige nu eller næste måned. Derfor overvejer jeg bare at få det fjernet, men er usikker på om det er sikkert for min bil. Hvad siger I?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er ankerplader vigtige?
  • #1   26. apr 2022 Den bliver ikke synet uden, så på det punkt er den ret vigtig. smiley

• Mette F
    Mette F Tilmeldt:
    apr 2022

#2   26. apr 2022 Det vil sige jeg skal have udskiftet den. Giver det mening at få den fjernet nu og så udskiftet inden syn? Den blev synet for en måned siden, så næste gang er om 2 år.

• #4   26. apr 2022 Jeg vil ikke kalde den kritisk som sådan, så hvis den er stort set rustet væk, så få den fjernet, og få det lavet inden syn næste gang.

En ankerplade burde dog ikke lave lyde med mindre den går på bremseskiven, og hvis bilen netop er synet for en måned siden, så tvivler jeg på den er bundrådden, måske skal den bare bukkes lidt ud ?

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #7   26. apr 2022 Jeg har kørt uden i et år nu, ingen problemer i det.....Jeg skal udelukkende have nye monteret nu her fordi bilen skal synes....Så få du bare den fjernet og så bare få nye på inden syn

• #8   26. apr 2022 Få den fjernet
    Hvis det er den der laver lyden

Også få en ny på inden syn næste gang

Skifter du den nu, kan den være ødelagt, når bilen skal synes næste ganh

• Mette F
    Mette F Tilmeldt:
    apr 2022

#9   26. apr 2022 Synes også 1500 er dyrt, men mine oplevelser generelt har været rigtige, rigtige dårlige med samtlige mekanikere. Det virker som om de konstant prøver at tage røven på mig. Det første værksted tilbød mig at fikse ankerpladen + hjullejet for den geniale pris på 5500 kr hvoraf 1500 af de kr er for deres arbejdstid... Jan Nygaard BMW værksted. Kommer aldrig til at ske haha - de er jo vanvittige.

Den er faktisk slet ikke rustet til. Det er det sorte nede på billedet. Jeg ved godt resten er rustet og den nok skal have undervognsbehandling men som sagt er lidt fattig her for tiden.

profilbillede
  • #10   26. apr 2022 Kan være at der bare kan trækkes lidt i den så den ikke går på mere.
    Det lyder dog lidt spøjst at hul i vejen eller lign kan få den til det, når den ikke er rusten.
    Men forsøg at lure hvor den går på og møf den lidt. Er du ikke komfortabel med det, er der kun mekanikeren tilbage.
    Med gamle "billige" biler, skal du holde dig laaangt væk fra mærkeværksteder.
    Snak evt med koed eller schmiedmann de er ret billige og har vidst værksteder begge to.

• #11   26. apr 2022 For en sikkerheds skyld bør du nok tjekke at det ikke er bærekugle der er slidt og banker på ankerplade. Det lyder ikke rigtigt til, at du kan regne med det din mekaniker har sagt.
    Mvh. Gert

• #12   27. apr 2022 Min ankerpladade ser også fint ud bagved venstre side men larmer ved grusveje, den slår på metal på metal. Jeg tror det er skruen der er faldt af på min.. Se om det er ikke samme problem hos dig også. smiley Har prøvet at mærke på den ved at vippe den og den er lidt løs

• Mette F
    Mette F Tilmeldt:
    apr 2022

#13   27. apr 2022 Tak for alle svar. Ved ikke om det er muligt at svare specifikt på folks post men:

@Gert H: Er det noget jeg selv kan tjekke?

@i_ipek: Det kan jeg lige tjekke. Ville være fedt hvis det bare var det.

• Mette F
    Mette F Tilmeldt:
    apr 2022

#14   27. apr 2022 Alle siger 1500 for at udskifte en enkelt ankerplader er dyrt, men over 40 værksteder har givet samme pris (via Autobutler). Har I anbefalinger til et værksted i Kbh, Vestegnen eller Nordsjælland?

• #15   27. apr 2022 Ankerpladen kan vel fås til kr 100 på Ebay, og den kan skiftes på en times tid, men jeg ville vente til den skal synes, så kan man lave bremser samtidig, det trænger den jo ikke til nu.

Min Octavia 2014 har haft det samme siden før sidste syn, opdagede det samme dag som jeg lavede bremser og fik en mundtlig påtale for det, så denne gang skal det laves inden syn, og der ryger nye bremser på igen, tænker der er brækket en bolt i ankerpladen, eller den er faldet ud.
    For 1.500 bliver der lavet bremser hele vejen rundt i Jylland smiley Lidt mere hvis der skal laves ankerplade.

• Søren
    Søren Tilmeldt:
    mar 2009

Følgere: 4 Svar: 195
    #16   27. apr 2022 Sorry nu bliver jeg nød til at sige, at private nok burde flette en vis legemsdel..
    Grunden til at der kommer tilbud på 1500kr, er at delen IKKE købes på ebay, autodoc eller andre steder med leveringstider som hedder 8år+.
    Kan se at en org koster omkring 700kr pr side, uorg men anerkendte mæker som ikke giver problemer ved monteringen koster omkring 350-400kr.. Ved ikke hvor de får deres dele fra, men forvent at priserne ligger deromkring
    Dertil skal betales løn til personen som udføre arbejdet, det e vel hurtigt en 6-700kr i timen..

1500 er muligvis lidt i overkanten, men det er måske et par hundrede over hvad der virker "fornuftigt"
    Hvis du er i tvivl, så få en tilbud på skrift, så kan du se hvor meget de har på i arbejdsløn, og hvad delen koster smiley

Og ja ja "Os i jylland giver 1500kr for komplet omgang bremser"
    Jeg er glad for at jeg ikke kører rundt omkring jer med jeres bremser lavet af gamle containere og andet genbrugs jern smiley

Men den ankerplade ser ikke ud til at fejl det store, men uden at stå med bilen, så er det umuligt at sige om den kan laves, eller om den skal skiftes.. Det ses dog ofte at de ryger i boltene, og at de så bare klattes fast med en svejseklat eller 2.
    Muligt at den også bare kan bøjes lidt, så den ikke længere går på, men igen, uden at stå med den i hånden, så er det umuligt at sige
    Men vil aldrig sige at man bare skal fjerne dem, de er der af en grund, og en synsmand vil kommentere når en mangler en. Kan dog pt ikke huske hvor slem den fejl er på deres liste

• #17   28. apr 2022 Nu slog jeg for sjov en octavia op på Autodoc.
    Skiver + klodser hele vejen rundt i billigste mærke(Ridex) koster over 850 kr. leveret, med kvalitet (Bosch) ca. 1150 kr.

Jeg vil gerne se den mekaniker, der kan skifte bremser for 1500 kr. inkl. dele uden at gå fallit smiley smiley

• #18   28. apr 2022 Simon: til min Octavia. Det er selvfølgelig ceramic klodser, så det er lidt dyre end normale klodser smiley

+ 400 kr. arbejdsløn gav jeg.

profilbillede
  • #19   28. apr 2022 #18
    Den pris på arbejdsløn var næppe med kvittering.

• #20   28. apr 2022 Er også ligeglad med kvittering på bremsearbejde. Så længe det gøres og/smurt/renses ordenligt på navet osv inden montering. De kom på i august måned sidste år og ingen problemer endnu.

Selv den ankerpladade ville jeg finde en der var villige til at gøre det uden kvittering. Det er bare små arbejde

• Søren
    Søren Tilmeldt:
    mar 2009

#21   28. apr 2022 Så du har fundet en der ville skifte bremser og fjedre for 400kr!?
    Det kan kun være en god ven så, for jeg gad personligt ikke begynde at hæve en bil for 400kr, men ok, jeg er også fra Sjælland sååååå... smiley

Men jeg tager dog heller ikke penge for at hjælpe mine venner, så ved ikke om det er bedre eller dårligere end en jyde..
    De kan jo altid udføre noget som jeg ikke fatter en skid af, eller slå plænen/klippe hækken imens, hader det simpelthen!

• #22   28. apr 2022 Nej kun bremser smiley fjedre er ikke til min bil. Har gevind på og der gav jeg 1000 kr for skifte inkl
    Bærekugle, stabilisatorarme foran og bagved, toplejer, styrekugle. Dele har jeg selv købt selvfølgelig. Stadig en fin pris

+ 4hjulsudmåling, lasermåling 500 kr. smiley

• Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    dec 2019

Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 320
    #23   28. apr 2022 Ja vi har 2 pris nivauer i danmark, derfor burde sjælland med politikere sælges for højeste bud til dem der vil ha den.

• #24   28. apr 2022 1.500 var arbejdsløn og så dele oveni, jeg gav 1.070 for skiver og klodser komplet. Mapco.

• Søren
    Søren Tilmeldt:
    mar 2009

#25   29. apr 2022 Allan
    Det giver mere mening smiley

• Mette F
    Mette F Tilmeldt:
    apr 2022

#27   11. maj 2022 Det er jo ikke alt de sætter på en bil der er absolut nødvendigt - specielt for biler med meget udstyr. Det var derfor jeg spurgte. smiley

Kommentér på:
Er ankerplader vigtige?

Annonce