{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.664 visninger | Oprettet:

Fartbøde {{forumTopicSubject}}

Igår blev jeg taget af politiet som stod med en laser oppe på broen hvilket jeg ikke havde set.

Det jeg syntes er lidt mystisk er at ham politi manden der stod oppe på broen med laseren, stopper mig i en civil politi bil og kommer hen til døren på bilen og viser mig laser hastigheden og spørger om jeg kan erkende farten.
Jeg var lidt chokket så jeg sagde ja ret hurtig.

Han siger der vil komme et brev i min eboks med bøde. Og køre så igen.

Efter nærmere eftertanke kørte jeg bilen med fartpilot og en saphe med km viser. Jeg vidste godt jeg kørte forkert 15 km/t ifølge mit speedometer og den saphe jeg har i bilen.
Men hans laser viste jeg kørte 32 km/t for meget

Det gir jo ingen mening, kan jeg mon klage over det ? Jeg kan jo ikke bevise jeg havde sat fartpiloten. Men han politi manden bevise jeg kørte 32 kmt for hurtig ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fartbøde
  • #1   11. maj 2022 Der er nok ikke så meget at klage over, men i princippet kan du godt nægte og så ender den i retten. Her vil polititjenestemanden bevidne den fart han har målt dig køre med og kalibreringsrapporter for det tekniske udstyr vil sikkert også blive forelagt. Hvis dommeren mener dét er nok til at løfte bevisbyrden mod dit udsagn, så bliver du dømt alligevel. Jeg er ikke juridisk ekspert, men vil umiddelbart tænke at dét er der nok en ret god sandsynlighed for at han/hun vil gøre. Du skal selv anmode om at få sagen prøvet ved et retsmøde, det er ikke som en art af klage, men en benægtelse af forholdet.

  • #2   11. maj 2022 Du har vel ikke siddet og kikket på hastighed hele tiden

    Og valgt bevist at køre for hurtigt.

    Betal ved kasse 1 og kom videre.

    Klage over polit fartmålinger giver vist meget sjældent medhold.


  • #3   11. maj 2022 Jeg erkender gerne jeg har kørt forstærket. Men 17 kmt mere på laseren har jeg dog alligevel ikke kørt. Jeg kørte med trailer på motorvejen. Og tænkte at de må vel have en video eller noget billede til at kunne dokumentere at det ikke har været personen i venstre spor for mig ??

  • #4   11. maj 2022 Det bliver op af bakke at skulle overbevise en dommer om at polititjenestemanden har handlet forkert og i stedet målt farten på en bil i en anden bane. Du kan ikke klage til Politiet over en bøde, du kan gøre indsigelse, så ryger sagen i retten. Du vil alene med dit vidneudsagn skulle kunne sandsynliggøre at Politiets påstand ikke er korrekt, eller selvfølgelig alternativt ligefrem kunne fremlægge et bevis. Det er nok en kamp du har tabt på forhånd.

  • #5   11. maj 2022 Ja okay, tak for svar smiley

  • #6   11. maj 2022 og hvor hurtig kørte du med traileren?

  • #7   12. maj 2022 Efter reglerne, så ville han ligge på 105 km/t efter eget udsagn, og 122 km/t efter politiets udsagn.
    Hvilket giver noget mere hovedpine, da grænsen for at skulle op til ny køreprøve, er lavere når du kører med trailer..


  • #8   12. maj 2022 Hvad viste laseren, hvad tror du selv, at du kørte og hvad var hastighedsgrænse på strækningen?

  • #9   12. maj 2022 fartgrænsen på motorvej er vel 80 km/t og 100 hvis traileren er tempo100 godkendt.

  • Carzomi
    Carzomi Tilmeldt:
    aug 2019

    Følger: 10 Følgere: 1 Svar: 13
    #10   12. maj 2022 Du kan ikke måle forkert med laser, du er nok bare blevet målt, det sec du var i maks. hastighed

  • #11   18. maj 2022 Hvis din trailer ikke er mærket med "100", så må du også kun køre 80 Km/t på både landevej og motorvej.

    Laseren skyder 3 gange indenfor et par sekunder. Fra resultatet trækkes 3 Km/t hvis lovlige hastighed er mindre end 100 Km/t og der fratrækkes 4 Km/t hvis lovlige hastighed er over 100 Km/t. I dit tilfælde vil det nok være 3 Km/t der er fratrukket.

    Mener du får en betinget frakendelse hvis du med trailer overskrider hastigheden med mere end 40% (ville være 60% uden trailer). Det er hårdere straf med trailer.
    Så hvis laseren har målt mere end 115, så er det skidt.

    Ud fra det du oplyser, så klarer du lige frisag mht. en betinget frakendelse, men det er godt nok tæt på.



Kommentér på:
Fartbøde

Annonce