{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
849 visninger | Oprettet:

Fiat grande punto start problemer {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg er den uheldige ejer af bilen fra helvede (En Fiat grande punto fra 08', benzin).

Da jeg købte bilen havde den problemer med starteren og ville ikke tænde medmindre at der var skubbet rundt på bilen. Starteren blev angiveligt skiftet efter den 2 gange!!!!! Røg tilbage til forhandler. Den har så kunne tænde i halvanden måneds tid uden problemer.

Men nu har jeg to gange holdt og ikke kunne starte lortet. Når jeg drejer nøglen kommer der tænding (lygter, radio og alt det virker), men så sker der heller ikke mere. Der kommer ingen lyde, motoren står ikke og arbejder eller noget. Bilen blev hentet af SOS og værkstedet hos forhandleren sagde at bilen sagtens kunne starte da den kom til dem.

Forleden dag skete så præcis det samme igen. Jeg kunne bare selv starte den efter 30min. Denne gang lugtede den lidt af benzin da den kom igang.

Nogle der har nogle forslag til hvad det kan være?

Jeg har købt bilen hos en forhandler med 1 års garanti, forhandler siger at så længe der ikke kan ses en fejl på en computer kan han ikke lave den. Generelt har han kæmpet imod siden køb (den har været på værksted 7 gange siden køb 5. Maj i år.




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fiat grande punto start problemer
  • #1   17. jul 2022 Tørner starteren motoren rundt og så vil motoren ikke starte, eller siger den bare klik når du prøver at starte?
    Må gå ud fra at starteren er ok siden den er skiftet for nylig.
    Så ville jeg kigge på plus forbindelsen fra batteriet til starteren, samt stel fra starter til motorblok, fra motorblok til karossen og karossen til batteriet.
    Ved I om batteriet er i god stand?


  • #2   17. jul 2022 Den siger intet, som i intet når nøglen drejes. Det vil vi prøve at kigge på, tak for svar.

  • #3   17. jul 2022 Hvis den intet siger, som i intet, så ville jeg koncentrere mig om bundstykket i tændingen, prøv at lægge mærke til om lyset falder i styrke når du prøver at starte næste gang, parker op mod en væg eller lign, hvis lysstyrken falder, så er det fordi starteren prøver at dreje motoren rundt, men ikke kan, så er det starteren der er defekt.

  • #4   17. jul 2022 Bundstykket er også mit gæt, men det kan ethvert værksted da finde ud af.
    Forhandleren er selvfølgelig ikke interesseret i at poste flere penge i din bil, men det skal han jo, det er det garantien betyder.


  • #6   17. jul 2022 Jonas
    Hvis du selv regner med at en pige kan bruge den vejledning du kom med der, så er du vidst lige til den lukkede smiley


  • #7   19. jul 2022 Har oplevet det samme på et par grande puntoer. Det plejer at være selve stel kablet fra batteriet der er irret indvendigt. Prøv at forbinde et startkabel fra batteriets minuspol og hen til motoren når den ikke kan starte. Så plejer de at springe igang.

  • #8   20. jul 2022 Prøv at skifte stel kabel, det er et kendt problem. Det går fra gearkasse til karossen og til batteri. Det er nok noget af det første jeg ville tjekke.

  • #9   21. jul 2022 sikringsboks er der nok vand i set før på den model både diesel og benzin

  • #10   22. jul 2022 Jeg fik samme problem på min gamle clio, hvor starteren periodisk slet ikke reagerede.
    Det var et starterrelæ, der kostede under 30 kr. at skifte.


Kommentér på:
Fiat grande punto start problemer

Annonce