Øv, hvordan orientere man under ligeud kørsel ? {{forumTopicSubject}}
Jeg har ikke kørt 7 år og har desværre små glemt at "orientere" på en korrekt måde.
For at være på sikker side, så orientere jeg lidt for meget nu.
Jeg har 3 spørgsmål (med billeder). Håber nogen kan fortælle mig, hvordan man orientere de 3 steder:
Spørgsmål til Billede 11:
Busstopsted lige efter krydset til højre efter krydset.
Skal man lave hoveddrejning mod højre og tjekke blindvinkel ved forbikørsel af dette busstopsted ?
Skal man tjekke blindvinkel hvergang vi køre forbi busstopsted ?
Spørgsmål til Billede 15:
Afgrænset område lige efter krydset til højre, ikke busstopsted efter krydset.
Skal man lave hoveddrejning mod højre eller (S-S-S) og tjekke blinvinkel ved forbikørsel af dette busstopsted ?
Spørgsmål til Billede 16:
Et lille område lige efter krydset til højre, uden det er mærket med linjer efter krydset.
Skal man lave hoveddrejning mod højre eller (S-S-S) og tjekke blinvinkel ved forbikørsel af dette busstopsted ?
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 22 Svar: 9.401
Det er primært når du skal forberede dig til at ændre adfærd i trafikken, som f.eks ved vognbaneskift eller i højresving, at du skal orientere dig over skulderen før du giver tegn med blinklyset I GOD TID.
Ved sammenfletning og på tilkørsel til motorvej skal du absolut også orientere dig over skulderen i GOD TID.
Der er sikkert flere, men det er nok de vigtigste...
Husk når du kører på motorvejen, at du skal holde til højre. Det kan ikke siges for mange gange, for du godeste hvor er alt for mange danske bilister pisse ringe til den diciplin...
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 42 Biler: 1 Emner: 50 Svar: 2.447
Øv, hvordan orientere man under ligeud kørsel ?