{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
748 visninger | Oprettet:

Bedste Akku slagnøgle? {{forumTopicSubject}}

Jeg er på udkig efter en god slagnøgle primært til brug på bil.
Men kan ikke rigtig finde ud af hvilken der er bedst til netop det formål.
Nogle mekanikere herinde som kan anbefale en god en af slagsen, jeg har primært haft kig på Milwaukee 1/2" 1898Nm M18FHIWF12-0X, eller Makita akku slagnøgle XGTTW001GZ 40V.
Kan ikke rigtig finde ud af hvilken jeg skal vælge, eller om jeg skal se på en helt anden? - Og skal det være en ½" eller 3/4"?

Til info så skal jeg have pillet gearkassen af min bil for at reparere den da synkromesserne er ved at være trætte, jeg klare selv af/påmontering og selvfølgelig bliver koblingen også skiftet undervejs.
Det er grunden til at jeg kigger slagnøgler, men den skal selvfølgelig også bruges til mange andre opgaver på bilen.

God aften til jer:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bedste Akku slagnøgle?
  • #1   8. sep 2022 Jeg kiggede selv rundt på diverse slagnøgler i sin tid, og endte faktisk på Ryobi. Og det var udelukkende pga. prisen kontra hvor meget den kan spænde/løsne. Men efter at have haft dem i nogle år, kan jeg godt se at den er noget større end en del konkurrenter, så den kan ikke helt komme ind samme steder.

    Jeg har brugt min Ryobi på alt på mine Nissaner, og der har endnu ikke været en bolt eller møtrik den ikke har kunne løsne.


  • #2   8. sep 2022 Jeg har den største 1/2" model fra Milwaukee, og den er faktisk næsten for voldsom. Den kan rykke hovedet af en 10mm bolt hvis du spænder i stedet for at løsne. Jeg ville nok vælge en Milwaukee i mellemstørrelse, den kan det hele og lidt til.

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #3   8. sep 2022 Se på din værktøjskasse..
    Du har uden tvivl komplet ½" som er lige til at gå igang med at bruge, hvor imod 3/4" muligvis kræver flere indkøb?
    Forskellen på ydelsen er jo nær den samme, og det er begge mærker er i den bedste ende af skalaen.
    Så se det som om at du køber dig ind i miljøet..
    Ville du købe en skruemaskine i makita, så skulle du stadig finde en til 40v batteriet, hvor milw kører med det normale 18v serie.

    Jeg ejer selv milwaukee maskinen, og klager bestemt ikke over dens ydelse, men som skrevet, man skal passe på med hvad man gør, da metal ikke altid kan holde til ens fejl smiley

    Min far har roybi maskinen, og den virker også til formålene den indtil videre har skulle lave hjemme ved dem (Fælg skift osv)

    Men se næsten mindre på maskinen som enhed, og mere på serien af maskiner, for det er batteriet du køber, og maskinerne er tilkøb smiley


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.867
    #4   8. sep 2022 Du går ikke galt i byen med en milwaukee. De har en super kompakt model som alligevel har omkring de 900nm, det er vist rigeligt til at lave bil.

  • #6   8. sep 2022 Tak for svar til jer alle:-)

  • #7   9. sep 2022 vi bruger Metabo nede på arbejdet.. de virker fint . selvom vores 400nm nøgler af og til skal en tur til reparation:p men der er 3år's garanti på dem så det går jo nok

  • #8   9. sep 2022 Ville vælge Milwaukee M18FMTIW2F120X i 1/2'' med et 5ah batteri.
    Men det koster os til bare hobby brug, men det bedste til pengene.

    Har selv deres 12v slagnøgle, super god, men for svag som den eneste slagnøgle.


  • #9   9. sep 2022 Bosch Professionel 1050 Nm selfølgelig

Kommentér på:
Bedste Akku slagnøgle?

Annonce