{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.054 visninger | Oprettet:

Ole O
Ole O
Tilmeldt:
23. sep 2022
Emner: 1 Svar: 3

El-Stabler {{forumTopicSubject}}

Hey, eftersom jeg ikke lige har fundet nogle konkrete svar på nettet ville jeg lige sprøge herinde om der nogle der ved om man skal bruge kursus/certifikat til en EL-Stabler, så ikke en truck/gaffeltruck
og hvis der nogle der ved det hvor kan man så tage det?

el stabler ser sådan ud: https://lohke.dk/components/com_mijoshop/opencart/image/cache/data/7801500_elstabler_frit-500x500.jpg


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  El-Stabler
  • #1   23. sep 2022 Ja, den kræver truckcertifikat.

    Hvis den kan låses til ikke at løfte mere end en meter, så kan den køres uden truckcertifikat.

    Det hele står under punkt 3 her:
    https://at.dk/regler/at-vejledninger/gaffeltruckcertifikat-1-9-2/#:~:text=4.-,Krav%20til%20f%C3%B8rerens%20alder%20og%20helbred,gennemf%C3%B8re%20en%20konkret%20erhvervskompetencegivende%20uddannelse.


  • #2   23. sep 2022 Du kan i princippet få et stabler certifikat, så du kun må køre stabler og ikke truck

    Der er dog nærmest ingen der vælger stabler certifikat, da hele kursus forløbet, beregninger, prøve osv er det samme. Under praktisk kørsel køres der dog kun stabler, hvor de andre kursister skifter mellem truck og stabler


  • #3   23. sep 2022 På amu tager stabler kursus 5 dage
    Og truck 7 dage


  • Ole O
    Ole O Tilmeldt:
    sep 2022

    Emner: 1 Svar: 3
    #4   23. sep 2022 Jaer okay det fordi vi bruger ikke truck på mit arbejde og kun el stabler og jeg nemlig under 18 og har ikke kørekort

  • #5   23. sep 2022 #3
    Kan godt se at man på AMU kan tage det på 5 dage

    Da jeg tog det fik jeg indtryk af, at på nogle skoler kørte man de to sammen, og derfor tog det på nogle skoler 7 dage selvom man kun skulle have stabler.


  • Ole O
    Ole O Tilmeldt:
    sep 2022

    Emner: 1 Svar: 3
    #6   23. sep 2022 Har du en link til der hvor der er kursus for stabler

  • Ole O
    Ole O Tilmeldt:
    sep 2022

    Emner: 1 Svar: 3
    #8   23. sep 2022 Ved jeg faktisk ikke lige, har bare fået afvide jeg skal bruge en stabler cerfikat til at bruge den, og ikke truck men kan ikke finde noget kursus med elstabler

  • #9   23. sep 2022 Er du i gang med en erhverskompetencegivende uddannelse?

    det er eneste undtagelse hvor du kan få stabler eller truck certifikat inden du fylder 18 år


  • #10   23. sep 2022 Gaffelstabler der kan løfte over 1 meter kræver et type 'A' truck-certifikat.
    Det kan fås ved f.eks. AMU. Dog skal man være over 18 for, så jeg ville bare vente til du er 18 og så tage type 'B' certifikat, så du kan køre alle slags trucks.


  • Luske *
    Luske * Tilmeldt:
    apr 2007

    Emner: 24 Svar: 1.269
    #11   24. sep 2022 ved ikke om det er sådan mere , men før i tiden skulle man have enten bil eller traktorkørekort for at kunne tage truckcertifikat

  • Von Z
    Von Z Online Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 20 Svar: 845
    #12   24. sep 2022 Få taget et rigtigt truck kort, giver også flere fordele hvis/når du skal have andet arbejde..


  • #13   24. sep 2022 Jeg er med de andre her. Gå efter et fuldt truck certifikat. Betal evt selv merprisen hvis din arbejdsgiver tuder.
    Som de andre siger det åbner op for andre stillinger og typisk lidt bedre løn/tillæg


  • #14   24. sep 2022 Jeg mener helt bestemt at den gang jeg selv tog truck certifikat, kunne man uden problemer gøre det uden at have kørekort, så skulle man bare stille med en lægeerklæring og må ikke køre ud i truck hvor færdselsloven gælder.
    KUN til stabler tog 5 dage og til alle trucks tog 7 dage.. så hul i hovedet at tage til ren stabler..

    Men giv nærmeste AMU center et kald, de er opdateret og kan svare dig helt korrekt smiley


  • #15   5. okt 2022 Grunden til det tager længere tid er at der køres på flere forskellige trucks, så man skal lære flere modeller og øvelser, så man kender de forskellige typer der er ude i det virkelige liv.

    Vi havde nok mindst 5 forskellige mærker og typer.

    Det er jo også kun specielle trucks der kan køre inde i en container, fuld friløft hedder det.


  • #16   6. okt 2022 Stabler certifikat giver ikke mening at tage, hvis du kan få din arbejdsgiver til at give truck certifikat.
    Det var Dansk Supermarked, der fik oprettet stabler kurset - medarbejderne skulle jo nødigt opkvalificeres til også at være attraktive for andre virksomheder smiley
    Men officielt er fordelen du sparer to dage......


Kommentér på:
El-Stabler

Annonce