{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
757 visninger | Oprettet:

Daniel J
Daniel J
Tilmeldt:
27. jun 2020
Følger: 12 Emner: 4 Svar: 4

Olie og væske - Hvor kan jeg få det skifte? {{forumTopicSubject}}

Hej BG. Har været lidt hurtig ude og købe olie + oliefilter, men de værksteder jeg har spurgt, vil ikke skifte det. Nogen på Fyn/Odense, der måske vil hjælpe med dette mod lidt betaling eller som måske kender et sted som gerne vil? På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Olie og væske - Hvor kan jeg få det skifte?
  • #1   25. sep 2022 spørg inde på "find din mekaniker" på Facebook

  • #2   25. sep 2022 kommer du os selv med mel til bageren???

  • #3   25. sep 2022 Jeg har alle de gange BMW har lavet service på min 335i N54 haft egen olie med.. Så ved man hvad der kommer på.
    Til info - BMW tager omkring 240 Kr. pr liter olie, som du selv kan købe magen til for 85 pr. liter. Det jo dumt ikke at gøre det.

    BMW og andre producenter valgte for mange år siden at sige at et olieskifte må tage 12-15 minutter for en mekaniker at lave - det er der ikke penge i. Derfor tager man ved på olien, selv flere af de ansatte jeg kender selv syntes det er til på grænsen til at være dumt.


  • #4   25. sep 2022 Hold kæft hvor flabet og komme med sit eget skrammel.

  • #5   25. sep 2022 vi har oplevet flere kunder, som selv har haft eks olie med, har købt noget forkert


    Eks 5w/30 ikke ens, selv om der findes mange af dem.
    Og nogen er godkendt til nogen biler men ikke andre.
    Det har kunder svært ved og forstå

    Og er olien ikke godkendt til bilen, gælder vi det ikke på
    Men nu er det sjældent de har deres egen olie med


  • #6   25. sep 2022 Dennis: For mig er det helt omvendt, fordi BMW skiftede oliepartner for nogle år siden.

    Min bil har jeg haft fra ny - altid fået den samme castrol 5-30 olie som BMW anbefalede da den forlod butikken første gang. De nævnte ved ord f.eks. at man aldrig måtte hælde Shell eller lignende på den. Da min far så har sin M5 til service, ser han at der pludselig ikke længere stod de samme tønder på værkstedet og finder ud af de er gået over til Shell.. Meget ironisk. Derfor har jeg altid min egen olie med når jeg ikke selv gider skifte derhjemme.



  • #7   25. sep 2022 Du kan jo godt få den samme oliekvalitet fra et andet mærke, selvom BMW anbefaler et mærke fra fabrikken.

    Mærkerne skifter jo tit leverandør af olie, og selvfølgelig har de hos BMW sagt at den ikke må kører på Shell eller hvilken som helst anden olie, hvis de på daværende tidspunkt anbefalede Castrol.
    - Så kan de skræmme kunden og sælge mere castrol.

    Det er ren forretning, ikke en skid andet.


  • #8   25. sep 2022 Derfor man altid skal købe en olie, som overholder de forskrifter bilfabrikanten forskriver.

    Om det så hedder det ene eller det andet
    Er opntio folk selv


  • #9   25. sep 2022 Ja olie og bilproducenter er corporate business så det batter.
    Castrol mistede også deres ret til at skrive LL04 på deres olier fordi de ikke ville betale det for det som BMW ville have for at bruge den betegnelse.

    Men jeg skifter ikke fra et mærke der virker, fordi man pludselig arbejder sammen med andre..


  • #10   25. sep 2022 til gengæld når kritikken er haglet ned over trådstarter så tror jeg dælme også der er mange mekanikere som bare køber all-around olie hjem som ikke lever op til alle bilmærker men hælder det bare på alligevel

    så forstår udemærket trådstarter vil være sikker på hvad der bliver brugt for det kan altså være ret dyrt hvis det olie der bliver brugt ikke er godt nok


  • #11   25. sep 2022 Det er der sikkert mange værksteder der gør.
    - Det er sikkert os dem som gerne vil skifte de dele, kunden selv kommer med. At de gider bruge tid på det, det må de jo selv om.
    Men de fleste har dog en aftale med en større olieleverendør.
    Så de har adgang til alle olietyper og kvaliteter.


  • #12   25. sep 2022 Kan ikke forstå folk ikke skifter det selv, når nu de er klogere end syv kloge. smiley

  • #13   25. sep 2022 Jeg skifter selv olie på mine biler 8 ud af 10 gange.. Bayern i Kolding de andre gange. De har det fint med at olien er med.
    Bayern laver også bilen selvom du har delene med. Har aldrig været et problem, hvis man har købt noget man selv ville have skiftet men ikke har tiden til.

    Jeg forstår heller ikke hvorfor en mekaniker bjæffer over hvad andre gør, når han selv lyder til at være kongen af den underbetalte verden.


  • #15   26. sep 2022 Kunden kommer med olie og et billigt uoriginalt oliefilter og værkstedet monteret det i forbindelse med olieskift og stempler servicebogen !
    Kundens bil kommer på en autotransporter fordi motoren sidder fast pga. manglende olie værkstedet konstaterer at oliefilteret er revnet og der ingen olie er på motoren -
    HVEM skal betale den motor ?????????


  • #16   26. sep 2022 der hvor jeg var før skrev vi altid på fakturaen at kunden selv medbragte dele.:)

  • #17   26. sep 2022 Så du køber selv olie og filter smiley
    Og kan ikke forstå de værksteder du har spurgt ikke vil skifte det ??

    Når nu en mekaniker skifter olie filter og olie og bagefter står skidtet af og hvem beklager du dig så til ?

    Hvis du ikke selv kan skifte olie og filter så lad vær at købe det og betal det som værkstedet forlanger

    Kan du ikke selv lave tingene så betal dig fra det og har du ikke råd til det så har man nok ikke råd til at have bil

    Tager du vin med på restaurant ?? Og forventer tjeneren skænker uden det koster dig noget ???

    Hvis du finder et værksted der siger OK til at hælde din egen olie på og dit eget filter så håber jeg dælme da de hæver timeprisen ifh normalt

    Hvordan skal de kunne drive en forretning hvis ikke de må tjene på materialerne hvordan tror du Tømrer, Murer, VVSer, Elektriker og andre håndværkere driver deres forretninger smiley

    Ja undskyld mit udbrud men jeg syntes det er småligt ar være nærig og jeg mener nærig men der SKAL tjenes penge i diverse firmaer ellers får de ansatte ikke deres løn og en virksomhed skal lave et overskud for at kunne investere i fremtiden - men der er bare nogle mennesker som syntes at lige præcis på dem skal en virksomhed ikke tjene penge

    Nu ved jeg ikke hvad du selv laver Daniel men hvis ikke din chef/ / firma tjener på det du udøver hver dag så tror sgu desværre ikke du har arbejde på den lange bane.

    Så betal det som værkstedet vil have ellers lav det selv smiley



  • #18   26. sep 2022 Da jeg havde min Fiat Ducato havde jeg selv olien med til Fiat når der blev lavet olieservice på bilen.
    Sagde rent ud til dem at jeg ikke ville give 240 plus moms for 1 liter når bilen skulle have lige under 6 liter til et olieskift.
    Fiat sagde det var fint så længe det var original olie i forseglede dunke jeg kom med og de stod for oliefilteret så man var sikker på at det var i orden.
    Aftalen var at jeg gav 10% ekstra for selve olieskiftet når nu de ikke fik det ekstra ind på selve olien - alt i alt var det stadig en win/win for mig at olieskiftet blev til at betale samt der blev brugt originale dele samt stempel i bogen.

    Man skal dog altid se sig for når man køber på nettet - bare et hurtigt søg på Google gav i samme søgning en hel del forskel i prisen....

    kr. 149 for 1 liter

    https://autofix.nu/produkter/7527-original-motorolie/33757-motorolie-oem---fiat-wr-pure-energy-sae-5w-30---1-liter-/?gclid=CjwKCAjwm8WZBhBUEiwA178UnBb9RLWcN7DB_2BLUKG8gEDxY9N1nvwdA6wN_INqpTWa8lnBzBLxSRoCbFcQAvD_BwE


    kr. 95 for 1 liter

    https://www.billigbilpleje.dk/pi/Selenia-Pure-Energy-WR-5W-30-1-ltr_2645349_146568.aspx?gclid=CjwKCAjwm8WZBhBUEiwA178UnAUbSNo0-aTHrox0DtZH-_Ot9Au-becGrYrU-0GEIn0lEbkvNYXV-hoCXCIQAvD_BwE


  • Daniel J
    Daniel J Tilmeldt:
    jun 2020

    Følger: 12 Emner: 4 Svar: 4
    #19   27. sep 2022 Tak for svarene.

    Jeg har fulgt lidt med fra sidelinjen. Det er helt okay at folk er kritiske. Jeg havde nok heller ikke valgt at købe olien selv, hvis jeg vidste det ville blive et problem.

    Min mekaniker, som altid har skiftet min olie, døde desværre sidste år. Jeg har altid selv købt Castrols olie, og bare betalt for timelønnen.

    Ved næste service, vil jeg nok bare køre den til mekanikeren, også lade dem fylde olien på.

    I mine yngre dage, skiftede jeg selv olien på bilen. Men nu bor jeg i et “blok område” og vil nok få nogle kommentarer, hvis jeg skifter olien ude på parkeringspladsen.

    God aften til jer smiley


Kommentér på:
Olie og væske - Hvor kan jeg få det skifte?

Annonce