{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.383 visninger | Oprettet:

Jesper P
Jesper P
Tilmeldt:
10. jul 2018
Følger: 2 Emner: 2 Svar: 2

Skift af kæde på Hyundai i10 {{forumTopicSubject}}

Jeg har en Hyundai i10 fra 2011, hvor motorlampen lyser, med koden P0014. Jeg har haft den ved Hyundai mekaniker for at være sikker på hvad problemet var og de mener det er kæden som skal skiftes. Den kører dog normalt, den går ikke ud i tomgang eller noget andet. Hyundai vil have 7.500-8000kr og det synes jeg lyder vanvittigt. Kender I muligvis nogle steder eller nogle som gør det billigere? smiley

Venlig hilsen

Jesper


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skift af kæde på Hyundai i10
  • #1   19. okt 2022 Prøv en anden autorieseret og er det kæden så prøv en lokal automester eller lign. Alternativt Autobutler.

  • #2   19. okt 2022 Problemet er at kæden er blevet løs, det kan bilen måle enten på fysisk kontakt eller snarere forskudt timing.
    På et tidspunkt risikere du at kæden springer et eller flere kædeled og så har du alvorlig ballade.
    Det er mange penge, men uden at kende i10 syntes jeg prisen lyder fair.
    Der vil oftest være en del arbejdstid involveret i at skifte dem.


  • #3   19. okt 2022 Jeg har en seat leon 2,0 tsi fra 2010. Jeg har spurgt rigtig mange folk og priserne er næsten ens hos alle. Omkring 9-11 tusinde kr. smiley

    Så være glad for den tilbud..


  • #4   19. okt 2022 det hurtig nogen timers arbejde samt materialer. så som kæde , strammer, glideskinner, olie skift, kædehjul osv. lyder meget rimeligt især når det os er mærke værkstedet.

    men noget andet er pas på med at køre i den. 1,0 i picanto og i10 er ikke for stræk ang kæde. det kan koste en motor hvis den knækker eller hopper.

    jeg arbejder ikke gratis.

    med venlig hilsen
    Benjamin udlært mekaniker med 4 års erfaring. smiley


  • #5   19. okt 2022 Inden du kaster din tegnebog i motorrummet på den bil skal du få lavet et service på den.. ny olie og oliefilter, få slettet koden og kør den.. vender koden en dag tilbage er næste skridt og tage begge OCV ventiler til VVT system ud og få dem renset og efterset for funktion, du kan også få det gjort sammen med olieskift.. det er virkelig nemt på den der...det behøver ikke og være kæden, det er absolut sidste udvej..

  • #6   19. okt 2022 #5 jeg ret sikker på kæde da de døjer med olie strammer til kæden. smiley det min erfaring med den motor har skifte et par kæder på dem. smiley

  • Jesper P
    Jesper P Tilmeldt:
    jul 2018

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 2
    #7   19. okt 2022 Jeg skiftede olie og filter lige efter den begyndte at lyse og jeg har haft kørt i flere måneder med den nu og intet har ændret sig. Jeg kunne egentlig bare godt tænke mig at få det fikset nu. Lampen lyser ikke konstant, nogle gange går den ud og kommer tilbage efter et par køreture.

  • #8   20. okt 2022 Kom lige i tanke om et billede jeg havde gemt..
    Den her tog jeg ud af en i10 jeg købte til min søster i sommer.. damen jeg købte den af fik en P0011 kode altså indsugningside.. og værkstedet kiggede på koden og sagde den skal have en ny kæde.. tror hun skulle give knap 11000,- for det kædeskift ..hun valgte i stedet og sælge bilen som defekt..
    da jeg kom hjem med bilen brugte jeg 5 min på og pille den ud og fandt det her.. tog også udstødningsiden ud den var også møget til.. tænker en 0014 kode var på trapperne, fik dem renset og boring i topstykke og søster køre glad rundt i sin lille nye bil.. der er ikke kommet nogen fejlkode endnu og tvivler på at den kommer..


    profilbillede
  • #9   22. okt 2022 Henning C: Hvad mener du mere specifikt med boring i topstykket ?
    Ellers god beskrivelse der meget vel kan være forklaringen.


  • #10   22. okt 2022 Boring.. hullet ventilen sidder monteret i.. det er såmænd det eneste.
    Vil ikke sidde og sige at det ikke er kæden, det kan det selvfølgelig godt være, oplever bare at værksteder er temmelig hurtige til og dømme en kæde netop fordi det er en sliddel men så er det bare surt som kunde og spendere flere tusinde kroner på en så stor rep.. og så have nøjagtig samme fejl bagefter..
    Derfor starter jeg med altid med simpel eftersyn af komponenter og sikre mig at alt virker 100%


  • Torpedo
    Torpedo Online Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 31 Svar: 2.902
    #11   22. okt 2022 #10 Henning C
    Har du så boret hullet op hvor ventilen sad, og sat en overstørrelse ventil i, hvor kan man købe sådan en henne?


  • #12   22. okt 2022 ..nej..nej.. det skal bare renses så godt man kan.. lidt trykluft og en ren klud vædet med lidt bremserens..

  • #13   25. okt 2022 Jeg kan skifte den for ca.6000 med 3 års garanti på reparationen


  • #14   27. okt 2022 #12 henning.

    er det samme ventil som sidder i picanto 1.0 og 1.2
    har haft 1.0 /har stadig 1.2 . begge rasler. kia siger cylinderstøj , har ikke hørt om kædeproblemer. 1.0 nåede 225xxx inden totalskade
    1,2 kører dagligt ca 200km og har pt kørt 312xxx


  • #15   29. okt 2022 Kia køre med samme motore så ja... har skiftet stempler i en 1,2 motor som var slidte.. men det høres mere som en "dak..dak..dak.." lyd.. hvis det lyder mere som raslelyd så vil jeg mene det kommer fra kæden.. som sagt kæder er en sliddel og skal skiftes på et tidspunkt.. og med de km dit køretøj har gået vil jeg nok tro at den står til et kædeskift..

  • #16   29. okt 2022 #15.. har du en tegning eller noget. på hvor den ventil sidder.
    og har regnet mig frem til at de begynder med den der støj omkring 150xxx

    vores gamle favorit har kæde, den lød ikke sådan i motor , men den blev godt nok stille da kæden blev skiftet ved 230xxx


  • #17   30. okt 2022 Lidt dårlig billede af den jeg skiftede stempler i, den fik også ny kædekit..
    Men på hver side af toppen..


    profilbillede
  • #18   5. nov 2022 #17 takker ...
    det endte med en ny motor .. den smed oliepumpen i tirsdags . så nu er den pillet ud.
    ny kommer tirsdag fra Norge , 65xxxkm 9klik


  • #19   5. nov 2022 har 2 sorte dimser siddende ca der hvor dine røde cirkler er. men der skal strøm på .

  • #20   6. nov 2022 Trist den røg i luften.
    De 9k lyder fornuftigt. Overvej at skifte support ting nu den dr ude af bilen. Med ombytter motor er f.eks. vanddampe etc som regel smart at skifte.
    Der wr midt flere stumper men jeg husker ikke lige listen i hovedet.
    Og fedt med en tilbage melding, så kan vi andre også lære noget.
    Sidder og undrer mig lidt over det med ar de gættede på kæden når det formentlig har været en lav olietryk advarsel. På nogle motorer er olieprisen med på kæde drevet, men der er vidst ikke det mest normale.


  • #21   6. nov 2022 #20

    på en i10 bliver oliepumpen trykken af kæden. den ligger fejl på knast position altså p0014.

    så som mekaniker kan det godt have et samhæng. nu kæden knækket, hopper og derfor os ingen olie tryk. som nævnt længder oppe har de os problemer med olietryk til kædestrammer. smiley

    uden at have stået med det selv kan jeg ikke sige 100% det er rigtig der sket med gamle motor. smiley


  • #22   6. nov 2022 Motoren kørte indtil den blev pillet ud i går.
    Dog kun lige frem og tilbage i indkørslen, så kæden er intakt.
    Havde tester på og det eneste var noget implauseble signal til fra speeder. Intet om oliepumpe.

    Skifter vandpumpe,kobling osv nu den kommer på tirsdag


  • #23   12. dec 2022 nu har det nye hjerte tikket ca 3000km, der var lige en kølerslange som skulle efterspændes, ellers ikke noget,
    dog skulle koblingskabel spændes op mod kobling , ellers skreg den ,, mystisk alt er nyt og virker upåklageligt

    eneste irriterende., er de skide dyser, de tikker godt nok højt, de gamle var det samme
    resten spinder som en mis


Kommentér på:
Skift af kæde på Hyundai i10

Annonce